BA3 2101/Łada 1200S - różnice, wersje itp...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że pierwsza moja wypowiedź na forum - moje uszanowanie!

Spraw kilka mam, jako że samochód o dumnej nazwie BA3 21013 z 1981 roku nabyłem.

1) W dowodzie i na tabliczce wpisany jest model 21013, natomiast nr nadwozia oraz silnika zaczyna się od 21011. Wie ktoś, dlaczego tak oni to tak pisali?

2) Szyba przednia wymaga wymiany (jest lekko uderzona). Czy muszę szukać szyby do Łady 2101, czy pasuje od czegoś innego (np. 125p)?

Będzie pytań pewnie więcej, ale to tak na początek.
  
 
jest OK, masz wersje rozwojową ,,jedynki'' czyli model 21013 wyposażony w silnik 1300 na łancuchu rozrządu czyli w/g oznaczeń fabrycznych 21011. Bazowy silnik 1200 ma oznaczenie 2101
  
 
Jak mogę mieć silnik 1300, jak 21013 ma 1200, nazwa też tak głosi (Łada 1200S)...
  
 
a skąd wziąłes oznaczenie silnika?
  
 
011 1300cm3, 013 1200cm3

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2013-07-28 20:51:04, SzokoLada pisze:
011 1300cm3, 013 1200cm3


model czy silnik???
  
 
Vaz 21011 1300cm3, Vaz 21013 1200cm3, oczywiście model łady. Silnik 2101 1200cm3, 21011 1300cm3.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
No to kolega jak większość odczytał numer z głowicy a nie z bloku.
  
 
No to może ustalmy jedną wersję, bo się bałagan robi.
  
 
Najpierw to powiedz skąd wziąłeś numer silnika
  
 
Rzucił mi się w oczy przelotem. Więc może najpierw się dowiem, o co chodzi z tymi numerami? Nawet jeśli nie zczytałem, skąd trzeba, to i tak chciałbym to wyjaśnić. Dlaczego na 21013 znajduję już dwa oznaczenia 21011...
  
 
Głowica jest jedna dla wszystkich, stare głowice 2101 były jakiś czas inne, a potem pakowano do wszystkich tą samą. Natomiast na bloku z przodu z prawej strony jest odlew: 01, 011, 03, 05, 06, 213. Pisząc do mnie , ze odczytałem z głowicy, trochę mnie obrażasz, ale możesz tak właśnie sądzić, bo tak odczytuje większość z forum.

Cytat:
Najpierw to powiedz skąd wziąłeś numer silnika



Z głowy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Pozostaje kwestia numeru nadwozia oraz wspomnianej szyby.

Tak przy okazji, numer z głowicy aż bije po oczach.

[ wiadomość edytowana przez: Artur_ dnia 2013-07-28 22:09:28 ]
  
 
Stary, oznaczenie silnika masz w 2 miejscach:
- na bloku, z lewej strony poniżej mniej więcej 3 świecy kilkucentymetrowy nadlew. Jak masz 1200 to nadlew jest 01,
- na bloku, z prawej strony, z przodu, chyba poniżej pompy wodnej też duży nadlew o pełnym numerze 2101.
Ja podejrzewam ze Ty odczytałeś numer z głowicy z lewej strony nad świecami i tutaj 21011 oznacza nie pojemność silnika a typ głowicy czyli głowice typu 21011 występująca w silnikach 1500 (typ 2101), 1300 na łańcuchu (typ 21011), a także w silniku 1200 (typ 2101) od bodajże 1978 -1980 r. Nie mam pewności ale bardzo możliwe jest że głowica ta występowała w silniku 1600 (typ 2106)
  
 
Cytat:
2013-07-28 22:06:20, SzokoLada pisze:
Głowica jest jedna dla wszystkich, stare głowice 2101 były jakiś czas inne, a potem pakowano do wszystkich tą samą. Natomiast na bloku z przodu z prawej strony jest odlew: 01, 011, 03, 05, 06, 213. Pisząc do mnie , ze odczytałem z głowicy, trochę mnie obrażasz, ale możesz tak właśnie sądzić, bo tak odczytuje większość z forum.


Szoko, może nie załapałeś ale pisąłem to do Artura
  
 
Cytat:
2013-07-28 22:12:19, andrzej_krakow pisze:
Szoko, może nie załapałeś ale pisąłem to do Artura



Teraz już załapałem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Artur_, wrzuć fotkę silnika i wszystko będzie jasne. I nie przejmuj się tym, że ktoś podczas rejestracji pomylił 21011 z 21013.
Rozumiem, że kupiłeś tę niebieską (czy granatową), co była na sprzedaż (i to gdzieś chyba niedaleko ciebie)?
Gratuluję, dbaj o nią.
Pozdrawiam,
@lex

P.S. Może kiedyś uda nam się powtórzyć wyczyn sprzed kilku lat, gdzie na jednym zdjęciu uchwyciłem stojące obok siebie 3 jedynki (dokładnie jedna 2101 i dwie 21013). Dwie z nich mają się dobrze, losów trzeciej nie znam (choć próbuję się dowiedzieć).
  
 
Cytat:
Rozumiem, że kupiłeś tę niebieską (czy granatową), co była na sprzedaż (i to gdzieś chyba niedaleko ciebie)?



Nie zgadłeś. Ładę wyrwałem od Ukraińca spod sąsiedniego bloku.

Cytat:
I nie przejmuj się tym, że ktoś podczas rejestracji pomylił 21011 z 21013.



O ile mi wiadomo, to 1200 jest odpalany na korbę, a 1300 chyba nie? A ja korbką mogę pokręcić. Do tego tabliczka znamionowa także głosi 21013, nr na nadwoziu 21011, a nr silnika - będę musiał zerknąć w poszukiwaniu tego właściwego.

A co z tymi szybami?






Dobra, znalazłem ten nr silnika - chyba. Przy filtrze oleju. Zaczyna się od 2101, a w kolejnej linii ciąg numeru właściwego. Dobrze znalazłem? ::

[ wiadomość edytowana przez: Artur_ dnia 2013-08-05 12:38:56 ]
  
 
Cytat:
2013-08-05 12:25:12, Artur_ pisze:
Dobra, znalazłem ten nr silnika - chyba. Przy filtrze oleju. Zaczyna się od 2101, a w kolejnej linii ciąg numeru właściwego. Dobrze znalazłem?


Tez ale to jest numer seryjny. Oznaczenia typu silnika szukaj tam gdzie ci pisałem.
  
 
Ludzie, ale kombinujecie. Mowie wam po raz kolejny, masz silnik 1200cm3. A modelowo całą ładę masz 21013, tak ma być i to jest poprawnie. Jeżeli byłby silnik 1300, to numer silnika byłby 21011..........
Pod glowicą, miedzy 3 a 4 swiecą powinien byc odlew: 01-to 1200cm3, 011-to 1300cm3, 03-to 1500, 05-1300, 06-1600, 213-1700.

Na korbę może być każdy silnik, oprócz 1,7. A w sumie i on może być na korbę, a korba z drugiej strony to nie wyznacznik.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим