Pompa wodna - 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam ciągle problemy z chłodzeniem...
Pewnym rozwiązaniem jest wymienienie pompy wodnej na większą, wydajniejszą niż ta w motorku 2105.Czy NIVA ma taką samą czy inną? Wydaje się prawdopodobne, że auto terenowe powinno mieć coś więcej niż zwykłe 1300 zmuszone u mnie do obsługi 1700cm i znacznie większej mocy.. W katalogach "Skorpiona" nie ma niestety w ofercie pompy do NIVY. Zadałbym to pytanie na AUTOLADA , ale mi nie chodzi.


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-05-22 15:13:45 ]
[ powód edycji: korekta tytulu ]
  
 
Czesc! Sprawdziłem numery katalogowe zarówno pompy wody od 2105 -07 jak i Nivy i okazuje sie ze są takie same!!! A więc wymiana na pompę od Nivy nic ci nie da gdyż jest to to sama pompa!!! Ja np. w swojej Nivie wlozylem czujnik do chłodnicy i mam elektrowentylator. Przedtem też mialem kłopoty z chłodzeniem:)
  
 
NICO jaka masz chłodnice ?? czarną czy alu ??
jaśli czarną to gdzie wcisnołeś czujnik ???? czy może masz chłodnice od innego samochodu ???
Ja też mam problem z chłodzeniem :( więc temat mnie żywo interesuje :)


  
 
Czesc Kacper!! Więc krótki opis moich modyfikacji Mam czarną chłodnicę. Miałem niesamowite problemy z chłodzeniem szczegółnie w korkach poznańskich, a tych tutaj co niemiara . Znalazłem starą chłodnicę od Poloneza i wyciąłem z niej czujnik. Ale nie tylko sam czujnik ale również tak ciąłem aby dookoła niego był zapas blachy!! Następnie zdemontowałem swoją chłodnicę w lewej dolnej częścizrobiłem otwór o średnicy odpowiadającej średnicy czujnika, wyczyściłem ją w tym miejscu i przylutowałem czujnik poloneza,nakładając na blache. W chłodnicy Nivki trzeba zrobić tylko otwór i na niego przylutować wcześniej wycięty czujnik. Zdemontowałem wiatrak z pompy wody i zamontowałem z lewej strony elektrowentylator od Fiata Punto II ( po prostu tylko taki miałem - inne moze też pasują ) Wyprowadzenie elektryki to już dziecinnie proste zadanie. Wentylator od starego Poloneza nie pasował gdzyż za bardzo wystawał i nie mogłem go zmieścić między chłodnicą a silnikiem. zresztą prawie każdy w plastikowej obudowie podejdzie To wszystko - działa jak należy. Może ktoś ma też inne pomysły aby rozwiązać problem chłodzenia
  
 
Dzięki :) pomyślę nad tym :)

Nowa niva, znaczy ta z silnikiem 1.7i ma 2 wiatraki przed chłodnicą :) ..... i to też jest jakiś pomysł :)

  
 
Niestety nie widzialem chłodnicy nowej Nivy W ogóle nowej Nivy na żywo nie widziałem Ale może to być jakieś wyjście jeżeli zmieszczą się te wentylatory przed silnik - a to trudne zadanie!! Pompa wody zbyt wystaje!
  
 
te wentylatory są pod atrapą a nie w komorze silnika
one pchają zimne powietrze a nie ciągną
  
 
I to jest niezła myśl - nie wiesz po ile wentylatorki z obudową teraz stoją do nowej Nivki???
  
 
oj nie wiem wiem tylko ze coś zmienili w oblachowaniu z przodu bo jak kupowałem blachy to pytali się czy do starej czy do nowej chce ...

  
 
Mam problem, moze któryś z Was mi pomoże. Muszę wymienić pompe wody, mam 3 do wyboru:
ruską za 60 zł
polską za 66 zł
włoska za 75 zł

KTÓRĄ WYBRAĆ??


pozdrawiam PRYMI
  
 
Myślę że powinieneś wybrać włoską
Różnica w cenie nie jest zbyt wysoka a jakość może być najlepsza
Rosyjskie to zazwyczaj są trzy do wyboru (która najlepsza)
Polskie też mogą być dobre na pewno lepsze od "sowieckich"


pzdr
CHIO
  
 
K...wa!
ladnie przeplacilem.
ja za wloska dalem 90 zeta i jeszcze jak glupek sie cieszylem, ze tanio!
chyba, ze mowimy o innej pompie ....
adasco
 
 
Witam , temat pomp kiedys gruntownie przetrenowałem, najpierw walczyłem ze wszystkimi innymi przyczynami, zakamieniony blok i chłodnica, płukanie woda dest. z Calgonem...., zmiana płynu.... potem łozysko przerywacza, regulacja zapłonu , naciąg paska, termostat, korek chłodnicy, itd...
w końcu została tylko pompa... i co sie okazało?..., wymieniłem pompe , albo raczej jej częsc, po zmontowaniu z jej podstawa-obudową, okazło sie że odstep wirnika, od obudowy nie jest jak nakazuje instrukcja 1,5-2 mm , tylko prawie 5!...., dałem cieńszą uszczelke , podszlifowałem obudowę pompy..., następny raz kiedy kupowałem zestaw naprawczy, miałem inna obudowe i pasowałem to miejscu, i tak długo grymasiłem, az dobrałem taka z właściwym odstepem...
chłodziła az miło..., nawet w upały...
jeszcze co do jakości częsci, zdecydowanie najlepsze częsci do ład są włoskie, co jednak do polskich, to do niedawna były wiele gorsze niż rosyjskie, ostatnio jakosc np. polskich sworzni czy końcówek sie poprawiła, ale dotyczy to Krosna, co do innych producentów, to nie wiem.
Pozdr Mirek Jankowski
  
 
Słyszałem o możliwości zastosowania termostatu, który włącza drugi obieg nie przy 90st. C, a przy 70st. C. Ponoć nosi nazwę sportowego (!?). Kiedyś pisałem na forum AutoLady, że moja sióedemka największą kulturę pracy silnika, a może nawet i osiagi, wykazuje gdy silnik jest nie wpełni zagrzany, ale już nie zimny (wskazówka temp. deczko powyżej połowy białego pola). Właśnie z tego powodu nieśmiało rozważałem możliwość założenia takiego termostatu, ale nic nie wiem o ewentualnych skutkach ubocznych.
  
 
Cytat:
wskazówka temp. deczko powyżej połowy białego pola


Nie wiem, czy ja mam "sportowy" termostat, ale ja tak mam po przejechaniu 40 km. Normalnie po mieście (ok. 10-15 minut jazdy) wskazówka ledwo dochodzi mi do połowy. Zresztą okropnie mnie to wkurza, bo nie mogę gazu wyregulować żeby miał stałe obroty.
Drugim skutkiem ubocznym może być wolniejsze nagrzewanie się kabiny w zimie.
ps: po ostatniej regulacji zapłonu i instalacji gazowej wyszło mi spalanie na poziomie 8,25 l gazu /setke. Myślicie że to możliwe?
pozdrawiam

  
 
Cytat:
po ostatniej regulacji zapłonu i instalacji gazowej wyszło mi spalanie na poziomie 8,25 l gazu /setke. Myślicie że to możliwe?



Możliwe co: że tak mało, czy że tak dużo ???

Moja po mieście przy kręceniu do 4000 obr./min, ale jednocześnie przy sporej dawce jazdy na luzie (jak konkretna góra, to i 1,5 km) bierze 11,5 do 12 l LPG. W trasie bierze 8,3l/100km. Chciałbym, żeby tyle brała w mieście .

Ale, żeby nie było off topic:

Fakt, nie pomyślałem o wolniejszym nagrzewaniu wnętrza zimą. Wtedy trzebaby jaką kufajkę zorganizować .

Zimą dwa czy trzy razy miałem tak, że po przejechaniu około 12 km wskazówka trzymała się w połowie białego pola. Ja już cały w strachu, że sie coś popierwiastkowało. Ale zastosowałem klasyczną metodę naprawy większości sprzętów codziennego użytku i pomogło. Wystarczyło puknąć w deskę rozdzielczą i wskazówka znalazła się tam gdzie powinna. Teraz już się nie zacina
  
 
dzieku za rady, kupie włoską ale po tym co powiedziła sheriffnt to najpierw ją wymątuje i pojade do sklepu z całym korpusem, żeby dobrać odpowiednią
Pozdrawiam
PRYMI
  
 
Cytat:
Możliwe co: że tak mało, czy że tak dużo ???


to jest 8,25 l gazu podczas jazdy po pięknym mieście Krakowie.
Wydaje mi się troche mało, szczególnie że całą zimę przejeździłem przy spalaniu 14/100 (miasto).
Traskę sprawdzę w przyszłym tygodniu, na razie nie mam czasu wyrwać się z miasta.
pozdrawiam
h.
  
 
Cytat:
to jest 8,25 l gazu podczas jazdy po pięknym mieście Krakowie.



Ale chyba cieszysz się z wyniku???
  
 
to co opisałem ze mi pekł uszczelniacz..okazało sie pompa wodna:| kierwa tylko tak ciekawie bo temperatura sie ładnie trzymała i chlapało na koło pasowe (i wszystko do okoła) jakas tam jedna czesc konkretnie...

a tak przy okazji gdzie mozna dokupic "trójnik gazowy" ?? to ten co przewody od gazu na 2 rozdziela:|