[MKVII] Zdejmowanie kierownicy z poduchą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie jest mały problemik.Zanim sie zabiore chcialbym poznac fachowe opinie.Chce zdjac kierownice aby ja przelozyc o kilka zabkow bo podczas jazdy na wprost schodzi kapke na lewo i do dupy to wyglada.Czy ktos juz kiedys ja sciagal??Dodam ze jest poducha.Rocznik 98

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-11-19 12:51:59 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
nie przełozysz o kilka ząbków, tam jest szescioklin wiec przełożenie moze byc o 60 stopni
  
 
też tak miałem... opon nie brało ani nie sciągało ale mimo to wymieniłem koncówki (wcześniej całe zawieszenie) i ustawiłem zbierzność przy której koleś ustawił kiere jak nalezy... zastanów się nad tym
  
 
Wzgledem pierwotnego polozenia przekrecasz kiere w lewo o 90 stopni i z tylu kiery, bedziesz mial na gorze, na przeciwko licznika dziure, a w dziurze srube torx probably. Nastepnie kierownica do miesca pierwotnego i znowu krecisz o 90 stopni, tym razem w prawo, tak samo ze srubka. Poduszke juz masz odkrecona. odepnij przy tym aku, a jak z tasma itd to nie mam pojecia, bo nigdy nie zdejmowalem.
  
 
Dzieki chlopaki ale chyba zrobie tak jak kolega essi1616v bo ani nie sciaga ani nie zdziera opon a jest krzywa.Jeszcze raz dzieki
  
 
ja po wymianie łączników tulei poduszek stabilizatora koncówek drązka oraz sworzni przy 130 itd mogę puścić kiere i jedzie prosto ale takie eksperymęty tylko na znanej dobrej drodze... zbierzność ustawiona i amorki pod 90% wszystkie zrób jak ja z tą kierą a będziesz zadowolony jeśli mechanior dobrze ustawi wsio
i koncówek jak masz dobre nie wymieniaj tylko na nich niech ci ustawią... ja wymieniłem pomimo ze miałem dobre bo nowe miałem za fre porządnej firmy

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-09-29 17:36:44 ]
  
 
na laczeniu przekaldni kierowniczej i maglownicy (nad pedalami) da sie troszke zmienic ulozenie kierownicy.
  
 
Ooo! zenq moglbys to bardziej opisac... to tez jest jakies wyjscieZawieszke mam w lux stanie i chyba nic tam nie trzeba poprawiac tak wiec Twoj pomysl jest ciekawy.Opisz go bardziej
  
 
Kolego - magiel z drążkiem kierowniczym jest łączony na coś w rodzaju zasuwki. Drążek magla ma podcięcie. Drążek kierowniczy ma coś na kształt U i zamknięcie jest zasuwką. Czy da się przestawić? Mi się nie udało - kiera wróciła na swoje miejsce.
  
 
Czyli co, pozostaje mi ustawianie zbierznosci??
  
 
zrób jak ja i po kłopocie... stracisz ok 100-120 zł na wszystko jeśli sam wymienisz końcówki na nowe
  
 
Cytat:
2009-09-30 19:47:06, maniek0012 pisze:
Czyli co, pozostaje mi ustawianie zbierznosci??


przerabiałem to już kilka razy z uwagi na częstotliwość ustawiania zbieżności w swoim aucie (2 w roku).
Jedź na zbieżność i poproś żeby ustawili kierownicę prosto, zrobią to bezproblemowo, wydasz 40zł i masz po sprawie, a do tego wiele plusów i tak jak pisał essi1616v sprawdź przy okazji zawieszenie.
  
 
Żeby nie zakładać nowego tematu - Powracam do pytania z tytułu. Stałem się dzisiaj posiadaczem kiery 3-ramiennej w skórze razem z poduchą (za 20zł ). Jak zdemontować kierownicę z poduchą (mam kierę 4-ro ramienną) i jak później zamontować kierę spowrotem (3-ramienną)?

Pytam, żeby uniknąć niekontrolowanych wybuchów

Pytanie drugie czy terminy ważności na poduszkach są skrajnymi wyznacznikami? Na tej którą kupiłem jest 2010r

EDIT: Część moich wątpliwości rozwiązała TA instrukcja. Wychodzi na to, że poduszki są takie same a inne są tylko zaślepki, w związku z tym chyba mogę przełożyć swoją poduchę do nowej zaślepki?

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-09-27 12:32:14 ]
  
 
Kiera 3 ramienna z MK7 nie pasuje do MK7 gdzie była 4 ramienna.Chodzi o wieloklin czy jak się to nazywa...trzpień/kolumna...(u mnie w MK7 kombi z 1999r,nie pasowała 3 ramienna).Instrukcja mówi jak bezkolizyjnie zdemontować i zamontować identyczną.Poducha od 3 ramiennej kierownicy ma troje ramion (jak sama nazwa wskazuje).Jak ją chcesz dać do 4 ramiennej kiery ? Jak zdjąć ? Najpierw odpinasz aku obie klemy dla pewności,potem odkręcasz dwa wkręty od poduchy,blokujesz kierownicę i odkrecasz nakrętkę centralną.Zdejmujesz obudowę stacyjki i odpinasz kostkę z zasilaniem/sygnałem poduchy.Kilka mocnych szarpnięć na siebie i kiera jest w rękach.

PAMIĘTAJ
Zanim podłączysz kostke poduchy z powrotem,aku musi być odpięty co najmniej pół godziny.Podczas podpinania bądz z głową z daleka od poduchy podpinanej kierownicy.Różnie to bywa.
Ale jak napisałem na początku...3 ramienna nie pasi w miejsce mocowania 4 ramiennej.
 
 
w/g zdjęcia w instrukcji jest taki sam (wieloklin), ale jak nie spasi to wymienię jeszcze kolumnę

Cytat:
2011-09-27 13:21:51, przemo2 pisze:
Poducha od 3 ramiennej kierownicy ma troje ramion (jak sama nazwa wskazuje).Jak ją chcesz dać do 4 ramiennej kiery ?



Chodziło mi o samą metalową części:



Ale już też doszedłem do tego, że to integralna część poduchy i tego się nie rozbiera.

Kiera wygląda tak:



Więc szkoda było nie wziąść, tym bardziej, że moja jest powycierana (tworzywo)

[ wiadomość edytowana przez: Pele19m dnia 2011-09-27 14:43:09 ]
  
 
Pele zerkaj na Allegro.Ja moją 4 ramienną w skorze i w idealnym stanie wyrwałem za 70pln z wysyłką.Sama kiera 50pln-ow.Są okazje,bo ludziska nie są świadomi tego co mają.
 
 
Wychodzi jeszcze kwestia tego co się komu podoba Ja jeżdzę po różnych szrotach i 4-ro ramiennych jest na pęczki, ale ja polowałem właśnie na 3-ramienną bo mi się po prostu podoba bardziej Więc jak nie spasi to kupię jeszcze kolumnę z regulacją i będzie dobrze.
  
 
Dzisiaj miałem trochę czasu na grzebanie przy aucie, więc zdjąłem starą kierownicę, założyłem 3-ramienną i... pasuje... mierzyłem wieloklin w obu kierownicach na wszystkie sposoby i jest dokładnie taki sam, siedzi idealnie, nie ma mowy o jakichkolwiek luzach czy cóś... 3-ramienna jest trochę mniejsza od starej (jakieś 3-4cm), ogólnie efekt świetny - mała rzecz a cieszy

Niestety co do poduchy to mam jakieś dziwne przeczucie, że coś z nią jest nie tak... Jak się nią potrząśnie to coś w środku szeleści - jakiś granulat czy coś.

Jeszcze jedno pytanko - czy ma znaczenie jak będzie podłączona wtyczka do poduchy? bo pasuje na dwa sposoby.
  
 
zdemontowałem poduche, odkrecilem kierownice a ona wisi na jakis 2 waskich kabelkachm, wtyczka wchodzi w okragly plastik wokoł kiery...jak to zdemontować bo wyjsc ta wtyczka za cholere nie chce a boje sie ja urwac...
  
 
mi wtyczka od poduchy tylko w jeden sposób pasuje.
obecnie mam 3 kierę rsową z mk7 i tylko w jednej mam taki jakby granulat, Pele, ja bym się nie przejmował.

Jarcio. o jaką wtyczkę Ci chodzi ?? O żółty kabelek od poduchy ?? Czy o żółty kabalek co jest na czarnym plastiku na nabie kierownicy ??




[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2013-10-05 12:01:23 ]