Szarpanie silnikiem i brak iskry na 4 cyl łada niva 2121

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich, jestem tu nowy i mam nadzieje ze ktos z kolegow pomoze.
posiadam łade nive z 97r na gazie.
kupilem ładzianke miesiac temu do dojazdu przez las do roboty. samochod stal rok bez przegladu. wymienilem filtry pow i gazu.
od dzis mam problem bo nie ma iskry na 4 cyl. silnik pracuje na 3 cyl., dlawi sie i szarpie. swiece zmienione, przewody tez i jest ciagle to samo nie wiem co mam juz robic. nie chce jej sprzedawac bo wlozylem juz w nia troche pracy i poswiecilem serce.

Pospawalem podloge, wymienilem zawieszenie itd.

Blagam pomozcie koledzy bo nie mam juz pomyslow co i jak robic
  
 
Przede wszystkim jaki silnik? gaznik, mono czy wielowtrysk, my nie wróżki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
przepraszam ze przeoczenie.
1.7 na mono

teraz wieczorem wykrecalem po kolei wszystkie swiece sprawdzajac czy jest iskra na 3 jest. na 4 nie ma wogole, nawet zamienialem przewody i wyglada ze z cewki wysokiego napiecia dla 4 cylindra nie podaje iskry, pytanie dla czego?? przewody i swiece ok
  
 
Wygląda na to, ze masz uwaloną cewkę. Ona jest skomplikowana, bo ma w sobie moduł. Kosztuje pod 400zl. Trzeba ją wymienić.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
tak myslalem ze to cewka ale nie jestem mechanikiem i nie bylem pewny na 100 %.

czy warto kupywac używana? ceny urzywanych wachaja sie na ok 150zl czy lepiej kupic nowa za 380?
  
 
Ja bym kupił używaną, bo na nową i tak nie dostaniesz zazwyczaj gwarancji, bo masz auto w gazie. Przy cewkach żądają ksero dowodu rejestracyjnego.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
znalazlem na auto zlomie cewke i okazalo sie ze takie byly montowane do Poloneza atu z wtryskiem. koszt obydwu cewek wraz z elektronika = 20 zl.

zamontowalem i ladna jezdzi jak wsciekla

temat do zamkniecia i dziekuje koledze za odpowiedzi
  
 


-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
Ja bym kupił używaną, bo na nową i tak nie dostaniesz zazwyczaj gwarancji, bo masz auto w gazie. Przy cewkach żądają ksero dowodu rejestracyjnego.



1. Dlaczego nie dostane gwarancji majac auto w gazie?

2. Dowod rejestracyjny jako potwierdzenie zamontowanej instalacji gazowej tak?
  
 
1. Ponieważ gaz ma trudniejsze spalanie i układ zapłonowy jest bardziej obciążony. Pracuje intensywniej.
2. Tak.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
to ze uklad zaplonowy jest bardziej obciazony to sie zgadzam.
Powinny byc wszystkie czesci objete gwarancja nie wazne czy jezdzi sie na LPG czy inne paliwo, sklep sprzedajac np cewke daje gwarancje rozruchowa przynajmniej???
  
 
Podepnę się pod temat.

Jak ostro przyspieszam to jest ok. Jak jadę ze stałą prędkością (gaz lekko wciśnięty) to szarpie i to tak dość nerwowo.

Gość który mi lade sprzedawał wspominał o tym że czasem tak sie dzieje i że jak wtedy odepnę kabel od czyjnika położenia przepustnicy to obroty jałowe lekko wzrosną ale szarpać nie będzie. I rzeczywiście jak tak zrobię to idzie idealnie i nic nie szarpie. Twierdził ze to wina krokowca i nawet dorzucił nowy więc dzisiaj wymieniłem, ale nic to nie dało. Czujnik przepustnicy sprawdziłem omomierzem i wygląda na to, że nie przerywa.

Co to może być?
  
 
I jeszcze jedno pytanie. Zabrałem się za wymianę oleju w tylnym, przednim moście i w skrzyni redukcyjnej.

Z tylnym mostem nie mam problemów. Jest korek spustowy i korek przez który nalać oleju.

Ale:
1. Przedni dyfer - widzę tylko korek spustowy. Jak naleć oleju?
2. Skrzynia redukcyjna. Nie ma żadnego korka. Ani do zlania ani do wlania oleju? Jak to zrobić?
  
 
Dobra, narobiłem bałaganu na forum. Jeśli ktoś tu jeszcze moderuje, to proszę o usunięcie wpisu o korkach od oleju. Myślałem że piszę w innym wątku. Przepraszam.

BTW. Korki są na wierzchu, ale były przykryte grubą warstwą błota. Szczotka druciana załatwiła sprawę.