Łancuszek rozrządu w Ladzie 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich milosnikow rosyjskiej techniki.Mam problem albo i nie z lancuchem rozrzadu w mojej pieknej ladzie 2107 1500.Naciognolem lancuch bo grzechotal ale zanim to zrobilem to zdemontowalem dekiel i zbadalem czy faktycznie jest luzny.... i byl.Wiec zlapalem za klucz 13 i poluzowalem tę ze srube bo dokrecic nie moglem.W tym momencie jeden ze slizgow sie wciagnol do srodka silnika i jednoczesnie napiol lancuch.Ale czy nie do przesady?Nie wiem.Chcialbym z kims pogadac na ten temat na gg lub tu.Prosze o pomoc,nie chce zniszczyc mojego wychuchanego silniczka
  
 
tak sie wlasnie kasuje luz, odkrecasz tą srube, robisz 2 pelne obroty walu korbowego (z tego co pamietam zgodnie z ruchem wskazowek zegara) i zakrecasz z powrotem - luz zostal wybrany...

chyba ze ci grzechocze poniewaz tlumik drgan (po drugiej stronie) odpadl tak jak mi sie stalo (podobno czesty przypadek)
  
 
Dzieki za odpowiedz ale powiem Ci ze nie wiem co sie dzieje z tym tlumikiem ale widzialem cos takiego po przeciwnej stronie i sie trzymalo i bylo stabilne.A co do tych dwoch obrotow to nioe mialem ich jak wykonac bo robilem to pierwszy raz i nic na ten temat nie wiedzialem.Poprostu zakrecilem silnikiem i to wszystko.To byla zwykla metoda prob i bledow.Ale jak mi sie wydaje silnik jest juz cichszy i mam nadzieje ze nic sie nie stanie ze nie przesadzilem z naprezeniem jego czy cos.Dzieki za odpowiedz raz jeszcze.Pozdrawiam
  
 
Napinaj śmiało. Jak popatrzysz na budowe napinacza, to jest tam sprężyna, więc nie można napiąć za mocno.
Z tymi dwoma obrotami to też dobra praktyka.

Ja swojego czasu dowiedziałem się od inż Czecha na zlocie jeszcze inny patent (Każdy kto to przeczytam ma mi wysłać piwo):
Odkręcasz całkowicie śrubę z napinacza. Będzie tam taki dzyndzel wystawał. Obracasz wałem korbowym (piątka i pchamy auto) i obserwujesz ten dzyndzel. Będzie się chował i wysuwał. Zatrzymujesz jak jest maksymalnie schowany i dowalasz nakrętkę.
Jeśli dzyndzel się zrówna z tą rurką z któej wystaje (z jej licem), bądź zchowa się tam całkiem, to znaczy że masz do wymiany łańcuch, bo jest za mocno rozciągnięty. (U mnie jest na równo, ale już go trochę słychać).

No to jeśli tu doczytłeś to piwko na priva proszę
  
 
Pieknie dziekuje za wyczerpujacą odpowiedz.jeszcze troszke i bym wiedzial na jakiej zasadzie to dziala ale to malo istotne.Dzieki bardzo i pozdrawiam a co do browarka to wpadnij do mnie to sie napijemy.Zapraszam serdecznie!
  
 
Oprocz plozy napinajacej w glowicy znajduje sie takze taka ploza ktora nazywa sie slizgaczem, i radze o niej niezapominac przy wymianie rozrzadu.
  
 
W klasyku łańcuch napinamy na "naprężonym" silniku.
Odpuszczamy napinacz, kręcimy wałem aż silnik się "napręży" (zacznie stawiać mocny opór przy kompresji) i trzymając tak napięty silnik zakręcamy napinacz. Do tego przydaje się druga osoba, ale po lekkiej praktyce dajemy radę sami
Oczywiście robimy to wszystko kiedy świece są wkręcone.
Pozdro.
  
 
jak najszybciej podciągnąć łańcuch rozrządu w 2107 bo wcześniej miałem 1300 na pasku teraz mam 1500, chodzi mi oto czy wystarczy zdjąć górny dekiel z silnika czy musze wyciągać chłodnice i od przodu się dostać do regolacji
  
 
Napinak łańcucha jest z przodu po prawej stronie głowicy. Taka dziwna nakrętka na klucz 13. Napinanie wyglada tak: luzujesz ta nakrętkę, obracasz ręką 2 oborty wału, dokręcasz nakrętkę. Zreszta tą i inne różne metody napinania masz poniżej


[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2006-12-28 12:56:13 ]
  
 
czyli jednak musze ściągać pokrywe od przodu nie da się dojść od góry
  
 
Cytat:
2006-12-28 12:59:51, ozan pisze:
czyli jednak musze ściągać pokrywe od przodu nie da się dojść od góry


NIC nie musisz sciągać. Nakrętka napinacza jest na wierzchu.
  
 
przepraszam za takie proste pytania ale nie miałem do czynienia wcześniej z 1500
to ta nakrętka jest na ewnątrz silnika
  
 
Witam
o napinaniu post niżej, sam napinacz jest w głowicy z prawej strony, potrzebny klucz 13, do zluzowania napinacza (nie wykręca się go z głowicy), nic nie trzeba demontować, dovrze poszukaj a znjadziesz napinacz
Widzę że Yanosik mnie uprzedził i wszytsko wczesniej napisał


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2006-12-28 13:15:10 ]
  
 
ok dzięki za pomoc ide do garażu przyjżeć się z bliska sprawie
  
 
sheriffnt i Yanosik dzięki za pomoc już zrobione to było znacznie prostsze niż mi się zdawało
  
 
panowie ile powinien mieć ogniw łańcuch do 1500...
98 114 czy 116...bo już głupieje czytając te oferty allegro...
czy to pasuje???
http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-lada-1-7-ploza-slizgacz-213-i3762639680.html
  
 
116 według mnie.

1500 1600 1700