Toyota

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
bylismy na przeczyszczeniu elektronicznym wyczyszczenia filtra czasteczek stałychtzn,komputrowo,filtr byl zanieczyszczony w 60%,narazie wszystko jest w porzadku poza dosc duzym dymieniem przy złapaniu do polowy temperatury na wskaziniku czy to jest normalne w toyocie raw4.bo ten pan co nam przeczyszczał powiedzial zeby narazie jezdzic ze powinno byc wszystko ok a jak nie to ze trzeba wyczyscic filtr chemicznie co mamy w takim wypadku zrobic.Pomocy...
  
 
Należy zrobić serwisowe wypalanie DPF ze stałą prędkością w granicach 60 km/h - 120 km/h przez co najmniej 35 minut:

www.youtube.com/watch?v=N4qwFE8jTzc

Czy tak zrobili te wypalanie filtra?
  
 
zrobił wypalanie przy 90km/h przez ok 20 min.ale auto jak złapie temperatury i przy obrotach 3000 i powyzej strasznie dymi na biało i to mnie martwi.to nie jest zwykle dymienie tylko chmara dymu.czy przyczyna tego tez moze byc piaty wtrysk.moze najlepiej jechac do serwisu toyoty.
  
 
A jaki był status "DPNR/DPF Status Reju" - musi być Compl lub Ready oraz jakie były wartości: "DPF Differential Pressure" i "MAP" przed i po wypaleniu ???
Manual TOYOTY mówi jasno, że wypalnia ma trwać co najmniej 35 minut, aby uzyskać status wypalania Completed.
Co do ASO to się nie wypowiadam o jakości, ale warto sobie poczytać opinie i wyrobić własną ...

Dodatkowo trzeba zrobić testy drogowe z pomiarem parametrów:
DPF Differential Pressure
Exhaust Temperature B1S1
Exhaust Temperature B1S2
MAF
Fuel Pressure
MAP
Engine speed
itp.
  
 
A nie idzie tego wykastrować jak w tdi czy jtd?
  
 
Cytat:
2014-02-06 15:14:22, alicjalukasz pisze:
zrobił wypalanie przy 90km/h przez ok 20 min.ale auto jak złapie temperatury i przy obrotach 3000 i powyzej strasznie dymi na biało i to mnie martwi.to nie jest zwykle dymienie tylko chmara dymu.czy przyczyna tego tez moze byc piaty wtrysk.moze najlepiej jechac do serwisu toyoty.


Trzeba odpiąć wtyczke z piątego wtrysku wtedy kiedy dymi jeżeli nie przestanie to DPNR do wymiany.
  
 
Przed wymianą i ogromnymi kosztami, ostatnia deska ratunku to killka razy przeprowadzić kontorlowane wypalanie w odpowiednich odstępach czasowych i sprawdzenie jaki był status i jest nadzieja na uratowanie DPNR
  
 
Cytat:
2014-02-08 13:07:49, Alien_Obcy pisze:
Przed wymianą i ogromnymi kosztami, ostatnia deska ratunku to killka razy przeprowadzić kontorlowane wypalanie w odpowiednich odstępach czasowych i sprawdzenie jaki był status i jest nadzieja na uratowanie DPNR


Posiedzialem kiedyś nad DPNR 3 miesiące i teraz moglbym już napisac prace doktorska.

Ale jedno jest pewne jak dalej stawia za sobą zaslone dymna i po wypieciu 5tego wtrysku dalej kopci to DPNR ma wytopiona ceramikę i plukanie można sobie darować.
Może nawet osiagac Complete podczas wypalania ale podczas normalnej jazdy spada mu temperatura poniżej 400 stopni i zaczyna ja podnosić zwiekszajac dawke na wtryskach glownych i na piatym.Poczatkowo temp rosnie ale po chwili nadmiar paliwa schładza rdzen i kopci bo ropa już się nie spala tylko odparowuje na bialo.
Na domiar zlego ponieważ rdzen jest przestrzelony wiec paliwo zamiast się w nim spalac i go rozgrzewac jest tylko przedmuchiwane do wydechu ponieważ system tzw perforowanych ślepych kiszek jest otwarty-wytopiony na przelot.widac to ladnie jak odkręcisz wydech za DPNR i poswiecisz do srodka-operacja na 10 minut widać wtedy czy jest zasadne plukanie.
w wyżej wymienionym przypadku należy odpiąć 5 wtryskiwacz podczas dymienia-jest to trochę kłopotliwe z uwagi na dostep najlepiej wpiac się wcześniej przejsciowka, bo żeby wypiac wtyczke trzeba wyjac wtryskiwacz inaczej na bank się oblamie-jest bardzo kruchy.
Jeżeli po wypieciu dalej kopci to mamy DPNR do wymiany.Dopiero kiedy wypniemy wtyczke z ktorejs sondy termicznej przestaje bo wtedy wchodzi w tryb serwisowy i zapala wszystkie kontrolki swiata.
Jest tez w dokumentacji Toyoty bardzo zawily wzor na wyliczenie obciazenia Tzn sam wzor jest prosty ale zawilosc polega na tym ze jest blad w interpretacji wynikow który dyskwalifikuje wiarygodność wynikow.
Mianowicie wylicza się na podstawie ciśnienia z czujnika roznicowego i przeplywomierza powietrza chyba jeszcze przy określonych obrotach i potem porownuje z tabela czy DPNR lub DPF jest do wymiany czy jest sprawny.
Problem w tym ze jest blad w danych i za żadna cholerę w sprawnym nie jestem w stanie osiagnac wlasciwej wartości a w niesprawnym takim ze wisza na wylocie stalaktyty z ceramiki wychodzi ze jest gitara.
Przeprowadzilem tez mnóstwo testow z symulacja temperatur i cisnien i nieda się w prosty sposób oszukać logiki DPNR .Jest zbyt dużo wartości zadanych które musza powodować okreslona odpowiedz układu która jest zapisana w algorytmach mapy ECU i jak ktores zachowanie odbiega od spodziewanych to mamy bledy.
Kiedys przyjechal tez gość ze stuningowanym niby wykasowanym programem DPNRa ale tez raz w miesiącu wywalalo mu jakiś dziwny blad ale nie powiedział jaki tylko sobie kleme zdejmuje.