Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2014-02-05 23:45:59 Należy zrobić serwisowe wypalanie DPF ze stałą prędkością w granicach 60 km/h - 120 km/h przez co najmniej 35 minut:
www.youtube.com/watch?v=N4qwFE8jTzc Czy tak zrobili te wypalanie filtra? |
tomi150 Megane 3 cieszyn | 2014-02-07 17:11:08 A nie idzie tego wykastrować jak w tdi czy jtd? |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2014-02-08 13:07:49 Przed wymianą i ogromnymi kosztami, ostatnia deska ratunku to killka razy przeprowadzić kontorlowane wypalanie w odpowiednich odstępach czasowych i sprawdzenie jaki był status i jest nadzieja na uratowanie DPNR |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2014-02-09 11:58:25
Posiedzialem kiedyś nad DPNR 3 miesiące i teraz moglbym już napisac prace doktorska. Ale jedno jest pewne jak dalej stawia za sobą zaslone dymna i po wypieciu 5tego wtrysku dalej kopci to DPNR ma wytopiona ceramikę i plukanie można sobie darować. Może nawet osiagac Complete podczas wypalania ale podczas normalnej jazdy spada mu temperatura poniżej 400 stopni i zaczyna ja podnosić zwiekszajac dawke na wtryskach glownych i na piatym.Poczatkowo temp rosnie ale po chwili nadmiar paliwa schładza rdzen i kopci bo ropa już się nie spala tylko odparowuje na bialo. Na domiar zlego ponieważ rdzen jest przestrzelony wiec paliwo zamiast się w nim spalac i go rozgrzewac jest tylko przedmuchiwane do wydechu ponieważ system tzw perforowanych ślepych kiszek jest otwarty-wytopiony na przelot.widac to ladnie jak odkręcisz wydech za DPNR i poswiecisz do srodka-operacja na 10 minut widać wtedy czy jest zasadne plukanie. w wyżej wymienionym przypadku należy odpiąć 5 wtryskiwacz podczas dymienia-jest to trochę kłopotliwe z uwagi na dostep najlepiej wpiac się wcześniej przejsciowka, bo żeby wypiac wtyczke trzeba wyjac wtryskiwacz inaczej na bank się oblamie-jest bardzo kruchy. Jeżeli po wypieciu dalej kopci to mamy DPNR do wymiany.Dopiero kiedy wypniemy wtyczke z ktorejs sondy termicznej przestaje bo wtedy wchodzi w tryb serwisowy i zapala wszystkie kontrolki swiata. Jest tez w dokumentacji Toyoty bardzo zawily wzor na wyliczenie obciazenia Tzn sam wzor jest prosty ale zawilosc polega na tym ze jest blad w interpretacji wynikow który dyskwalifikuje wiarygodność wynikow. Mianowicie wylicza się na podstawie ciśnienia z czujnika roznicowego i przeplywomierza powietrza chyba jeszcze przy określonych obrotach i potem porownuje z tabela czy DPNR lub DPF jest do wymiany czy jest sprawny. Problem w tym ze jest blad w danych i za żadna cholerę w sprawnym nie jestem w stanie osiagnac wlasciwej wartości a w niesprawnym takim ze wisza na wylocie stalaktyty z ceramiki wychodzi ze jest gitara. Przeprowadzilem tez mnóstwo testow z symulacja temperatur i cisnien i nieda się w prosty sposób oszukać logiki DPNR .Jest zbyt dużo wartości zadanych które musza powodować okreslona odpowiedz układu która jest zapisana w algorytmach mapy ECU i jak ktores zachowanie odbiega od spodziewanych to mamy bledy. Kiedys przyjechal tez gość ze stuningowanym niby wykasowanym programem DPNRa ale tez raz w miesiącu wywalalo mu jakiś dziwny blad ale nie powiedział jaki tylko sobie kleme zdejmuje. |