Carina E 2.0 gli bardzo opornie wkreca sie do 3 tyś

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,posiadam carina E 2.0 gli z instalacja gazowa,autko bardzo opornie wkręca się poniżej 3-3,5 tys obrotów,efekt jest taki jak by się dusiła-mocno buczy podczas próby szybkiego dodania gazu i oczywiście brak mocy.Przy wolnym dodawaniu gazu jest w miare OK.Objaw występuje na benzynie i na gazie.Filtry,świece,kable zapłonowe wymienione.Wszelkie informacje-sugestie pomocne rozwiazac problem mile widziane.
  
 
Ile ma obrotow na biegu jalowym,czy jest stabilny czy faluja po rozgrzaniu,czy tak jest od poczatku,czy od jakiegos czasu ,od kiedy Pan ma ten samochod?
  
 
Witam,auto jest kupione pare dni temu na początku wyczysciłem przepustnice i kanaliki z nagaru,obroty przed czyszczeniem około 900 bez falowania,po czyszceniu 1100 tez bez zadnego falowania stabilne.Na gazie auto jeżdzi znośnie ale tez występuje minimalne zamulenie,ale na benzynie jest potężne zamulenie miedzy 1000-3500,praktycznie bardzo cieżko jechac autem.Filtr powietrza,swiece,kable nowe.
  
 
1100 obrotow to rozumiem zaraz po odpaleniu ?? u mnie jakos kolo 800-900 sa wolne jak auto sie nagrzeje
  
 
Cytat:
2010-04-18 16:30:51, far77 pisze:
Witam,auto jest kupione pare dni temu na początku wyczysciłem przepustnice i kanaliki z nagaru,obroty przed czyszczeniem około 900 bez falowania,po czyszceniu 1100 tez bez zadnego falowania stabilne.Na gazie auto jeżdzi znośnie ale tez występuje minimalne zamulenie,ale na benzynie jest potężne zamulenie miedzy 1000-3500,praktycznie bardzo cieżko jechac autem.Filtr powietrza,swiece,kable nowe.


900 na biegu jalowym to tez za duzo.
Sa w zasadzie dwa potencjalne powody twoich problemow lewe powietrze w kolektorze ssacym i lub rozregulowana przepustnica lub przestawiony rozrzad o zab.
Zacznijmy od tego co bardziej prawdopodobne....
Na pracujacym na biegu jalowym zagrzanym do norm temperatury silniku zdejmij rure dolotowa z przepustnicy i zatkaj gardziel dlonia na szczelno,silnik powinien zgasnac,jezeli bedzie dalej pracowal kustykal i nie zgasnie to masz nieszczelny kolektor ssacy.Azeby mniej bolalo zaloz rekawiczke bo korpus przepustnicy bedzie raczej goracy.
Jezeli kolektor szczelny to przystepujemy do regulacji.
Dzwignia przepustnicy czyli to do czego zaczepiona jest linka-czasem jest to rozbudowany mechanizm i na wylaczonym silniku przepustnica jest lekko uchylona za pomoca takiego silownika podcisnieniowego z wezykiem do korpusu przepustnicy ,zdejmij go izassij silownik strzykawka lekarska tak aby przepustnica nie byla podparta.
Nastepnie dzwignia przepustnicy opiera sie o srube odbojnika,trzeba ja zluzowac i wykrecic na tyle aby nic juz nie podpieralo przepustnicy aby byla calkowicie domknieta.Zauwazysz wtedy ze kiedy domykasz przepustnice a potem chcesz ja uchylic to kleszczy sie w gardzieli,trzeba to zjawisko zlikwidowac i tak podeprzec sruba regulacyjna odbojnika aby sie nie kleszcyla,ale nie wiecej.Czyli wkrecasz ,nie kleszcy sie, wykrecasz pol obrotu kleszczy sie ,no to znowu wkrecasz pol obrotu kontrujesz nakretka i gotowe.Teraz zrzucasz kleme na 5 minut zakladasz wlaczasz zaplon i pare razy powachlujesz przepustnica ,sprawdz tez czy jak pedal jest w podlodze to przepustnica jest na maxa otwarta do ogranicznika.zakladasz wezyk silownika i dolot,odpalasz silnik galopujesz ze 2-3 km dynamicznie,isprawdzasz czy silnik na biegu jalowym ma jakies 600-700obr,jezeli gasnie i nie trzyma obrotow biegu jalowego trzeba wyjac przepustnice i rozebrac zawor ISC-stabilizacji obrotow biegu jalowego i wyczyscic.
Sprawdz tez zaplon czy jest na 10 stopni ale pamietaj o zworce w diagnozlaczu.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-18 20:05:37 ]
  
 
Bardzo dziękuje za tak dokładny opis naprawy regulacji widze ze potrzebuje troszke czasu zeby to na spokojnie zrobić,zapłon też sprawdze.Tylko pytanie czy to tez powoduje zamulenie auta na benzynie,zdaje sobie sprawe że mixer zaweza przepływ powietrza ale napewno nie powoduje az takiego zamulenia.Jeszcze mam pytanie odnośnie zamontowania prawidłowego mixera,teraz jest w połowie rury między kolektorem ssacym a filtrem powietrza schowany w gumową rure,czy przypadkiem nie powinien być przy przepustnicy ??

[ wiadomość edytowana przez: far77 dnia 2010-04-18 21:30:37 ]
  
 
Cytat:
2010-04-18 21:26:52, far77 pisze:
Bardzo dziękuje za tak dokładny opis naprawy regulacji widze ze potrzebuje troszke czasu zeby to na spokojnie zrobić,zapłon też sprawdze.Tylko pytanie czy to tez powoduje zamulenie auta na benzynie,zdaje sobie sprawe że mixer zaweza przepływ powietrza ale napewno nie powoduje az takiego zamulenia.Jeszcze mam pytanie odnośnie zamontowania prawidłowego mixera,teraz jest w połowie rury między kolektorem ssacym a filtrem powietrza schowany w gumową rure,czy przypadkiem nie powinien być przy przepustnicy ?? [ wiadomość edytowana przez: far77 dnia 2010-04-18 21:30:37 ]


Mikser do tego nic niema tylko przepustnica ma w zlym miejscu punkt zerowy.Odpalaj go tylko na benzynie po regulacji.
  
 
Dzisiaj po dosyc długiej zabawie wstepnie udało sie ustawic wolne obroty regulujac przepustnice,niestety efekt zamulenia pozostał bez zmian
  
 
Cytat:
2010-04-20 17:05:04, far77 pisze:
Dzisiaj po dosyc długiej zabawie wstepnie udało sie ustawic wolne obroty regulujac przepustnice,niestety efekt zamulenia pozostał bez zmian


Ty nie miales ustawiac wolnych obrotow przepustnica ,tylko ustawic przepustnice wg mojego opisu i sprawdzic czy sa wolne obroty to zasadnicza roznica.Przepustnica ma byc calkowicie domknieta a komputer zaworem ISC reguluje obroty,a jak tego nie robi to zawor do czyszczenia.
  
 
Wolne obroty są,przepustnica zamknieta robiłem dokładnie według twojego opisu.Dodatkowo jeszcze raz wyczysciłem przepustnice tyle co mogłem.
  
 
Cytat:
2010-04-21 19:33:20, far77 pisze:
Wolne obroty są,przepustnica zamknieta robiłem dokładnie według twojego opisu.Dodatkowo jeszcze raz wyczysciłem przepustnice tyle co mogłem.


No to ladnie teraz zaplon ustaw ze zworka w diagnozlaczu.
  
 
nie mam danych do zapłonu,ale podbno 10-12 stopni,auto jest z instalacją LPG a wiec troszke można przyspieszyc czy zostawic jak fabryka przykazała ?
  
 
Możesz dać tak między 10 a 15.
Fabryka mówi 10.
Jak będziesz miał mocno rozjechany zapłon to może być coś nie halo z rozrządem. Źle poskładany albo przeskoczony.
Pozdro.
  
 
dzisiaj też zauwazyłem że po puszczeniu gazu w czasie jazdy delikatne strzela w wydech.
  
 
Cytat:
2010-04-22 18:05:55, far77 pisze:
dzisiaj też zauwazyłem że po puszczeniu gazu w czasie jazdy delikatne strzela w wydech.



Najpierw niech się stanie dobry zapłon, choć na popierdywanie ja wkładam łapy w regulację zaworów
Pozdro.
  
 
Cytat:
2010-04-22 19:21:09, Perzan pisze:
Najpierw niech się stanie dobry zapłon, choć na popierdywanie ja wkładam łapy w regulację zaworów Pozdro.


Dokladnie jezeli tmuka w wydech to zawory moga byc ciasne ,a wtedy mocy niema,a po jakims czasie niema glowicy.
  
 
a jaki przebieg na gazie i całkowity bo u mnie po 200 tys. na gazie zawory były nadal w normie
  
 
60 tyś na LPG całkowity przebieg 260 tys.Poczytałem troszke o zaworach i musze sie zabrać za przeglad,zawsze regulowłem normalne ze śrubką ale mam nadzieje że sobie poradze,czy coś potrzebuje oprócz płytek regulacyjnch ?,chyba że będa za ciasne wtedy przeszlifuje oryginalne.

[ wiadomość edytowana przez: far77 dnia 2010-04-23 17:38:07 ]
  
 
Sprawdziłem dokładnie w czasie jazdy strzelanie w wydech i okazało się że występuje tylko na LPG,po przełączeniu na benzyne nie występuje.
  
 
Jakiej firmy kable i jakiej świece to bardzo ważne bo jeśli wymieniłeś na jakieś zamienniki to się nie dziwię ,a stare kable zostawiłeś czy wyżucone jak masz to zamień na chwilę