Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-28 11:58:03 Ile masz zaworkow scv na pompie dwa czerwony i zielony czy jeden taki niklowany cylindryczny? |
michal_pomorze Gdynia | 2013-11-29 08:00:39 Słuszna uwaga, że bez zaworów nie odpali Potraktowałem je prądem z aku i cykają za każdym podaniem napięcia (oba).
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - podczas próby rozruchu - 10 sekund kręcenia - wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, a rozrusznik kręci i nie zwalnia. Czy to jest poprawne zachowanie? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-29 08:36:36
|
michal_pomorze Gdynia | 2013-11-29 14:23:12
No tak tego nie wiem. Sprawdzałem interfejs na kilku toyotach i spisywał się znakomicie. Zapisywał zamrożone rami, pokazywał błędy itd. A tu jakoś nie mogę sie dogadać z tym avensisem. Niestety nie mam dostępu do testera toyoty Możesz polecić kogoś z trójmiasta kto posiada taki sprzęt? Czy jest możliwe aby czujnik położenia wału pokazywał właściwy opór a generował nie właściwy sygnał? Może to uszkodzenie wiązki elektrycznej od czujnika wału do ECU albo ECM, nie wiem gdzie najpierw trafia sygnał? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-11-30 18:05:15
A kontrolka silnika i swiec zarowych swieci po wlaczeniu zapłonu.A alarm jakiś jest? |
michal_pomorze Gdynia | 2013-12-02 23:16:16
Kontrolki zachowuję się właściwie. Świec włącza się i po 5-10sek gaśnie. Świece wymienione - grzeją. Alarmu nie ma. Tylko fabryczny immo. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-12-03 00:38:50 michal_pomorze - podeślij zapis "Data List" z mvci podczas kręcenia rozrusznikiem i zobaczymy co Ci tam dokładnie pokazuje. |
michal_pomorze Gdynia | 2013-12-06 10:42:11
Po sprawdzeniu instalacji elektrycznej i poprawieniu masy na ECU. W końcu komp zobaczył obroty wału z czujnika. Nawet ruszyła się wskazówka obrotomierza. W związku z tym udało mi się zarejestrować coś interfejsem. Podsyłam zapis z kręcenia rozrusznikiem. Zapis MVCI |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-12-07 14:18:41
Popraw mase z akumulatora na bude to może odpali. To ile obrotow kreci i jakie jest ciśnienie paliwa??bo nie umiem otworzyć tego czegos z linku. |
michal_pomorze Gdynia | 2013-12-09 09:43:35
Pokazuje 178 obr/min podczas kręcenia i niestety dalej ciśnienie 0 na listwie CR. Rozbieram właśnie rozrusznik, masę na budę już zrobiłem "po byku"... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-12-09 20:06:32
Z takim kręceniem nie odpali nawet sprawny układ paliwowy. Musi być 230 Przy 200 już jest problem.Zrob test akumulatora jaka ma zdolność rozruchowa ile amper?Musi mieć minimum 600A.Cos masz do kitu albo rozrusznik albo akumulator albo masy. co znaczy masa po byku oczysciles ta na nadwozie pod akumulatorem?? |
michal_pomorze Gdynia | 2013-12-12 22:34:18
Przewody masowe wykonałem z przewodu dedykowanego do spawarki (oczywiście nowe) dlatego napisałem "po byku". Została poprawione połączenia pomiędzy silnik-aku, silnik-karoseria, aku-karoseria, silnik-wiązka elektryczna (z przodu nad miską olejową), sterownik wtrysków-karoseria. Wszystko lutowane, nowe kablooczka, nowe klemy...Raczej już nie mam co poprawić lepiej. Odnośnie rozrusznika - rozebrany, wymieniona bieżnia (pęknięta). Tuleje i łożyska, szczotki - stan bdb. Pomierzone dopuszczalne luzy. Sprawdzony elektrycznie. Na nowym aku 70ah, prąd rozruchowy 640A - kręci z prędkością 200 obrotów/min. Więc z tego co piszesz - jest dalej źle. I rzeczywiście nie odpala. Po zapodaniu samostarta osiąga prędkość obrotową 500 obr/min, wypala wszystko i gaśnie. Ciśnienie na listwie CR dalej 0. Spróbuję podłączyć mocniejszy aku od 2,5tdi. I napiszę co wyszło. Dzisiaj zabrałem się za wyjęcie pompy wysokiego ciśnienia. Trochę rozbierania jest szczególnie słabo współpracują szpilki które trzymają żeliwny odlew - osłona rozrządu/mocowanie łapy. Ktoś już je uszkodził podczas poprzedniej wymiany rozrządu... Jak mi zdiagnozują pompę na przyrządzie to napiszę co wyszło |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-12-13 16:47:43
No tos sie pospieszyl z ta pompa.A jak ja wyciagales to byla chociaz ustawiona na znaki? Jak kreci 200 obr to juz powinien odpalic chociaz akus jest slaby.A sprawdziles czy paliwo doplywa do pompy i wyplywa z pompy do listwy? |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-12-19 23:43:04 michal_pomorze - jak tam sytuacja u Ciebie?
W E12 1CD-FTV 90 KM daje radę już przy 187 rpm |
michal_pomorze Gdynia | 2013-12-20 12:24:27 Dzięki za zainteresowanie. Dopiero w weekend zajmę się tym autkiem. Także jeszcze nic nowego nie wiem. Pewnie dopiero po świętach dowiem się co z pompą... Pozdrawiam |
michal_pomorze Gdynia | 2014-01-04 00:12:26 No i są nowe informacje w sprawie. Pompę wyciągnąłem i oddałem do zakładu w Gdyni. Po rozebraniu stwierdzono opiłki pochodzące z łożyska i inne zanieczyszczenia. Co się okazuje nie mogę kupić samego łożyska (to największe) bo występuje jedynie z całą obudową (koszt 840zł netto + 2 tygodnie oczekiwania). Znalazłem więc używaną pompę - oddałem do zakładu - tutaj łożysko jest ok i brak opiłków. Po wyczyszczeniu zostanie uszczelniona, złożona i do samochodu. Przy okazji nowy rozrząd.
Niestety jest druga strona medalu. Skoro w uszkodzonej pompie były opiłki to za pewne są również w listwie CR i wtryskiwaczach... Dobrze myślę? [ wiadomość edytowana przez: michal_pomorze dnia 2014-01-04 00:17:57 ] |
michal_pomorze Gdynia | 2014-01-04 00:21:36
Wcześniej (gdzieś na początku tematu) pisałem o tym. Do pompy dopływa paliwo (pompa zasysała ze zbiornika, albo z butelki, bo i to próbowałem), na powrocie do zbiornika paliwo leje się porządną strugą. Natomiast do listwy CR paliwo dociera w ilości praktycznie żadnej - tyle żeby zwilżyć palce. |