[Focus MK1] Stracił ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
W focusie który stoi jakiś czas odpalany tylko raz na tydzień,dwa lub trzy pomiędzy odpaleniami padło ładowanie, było cały czas ok aż odpalam i widze kontrolke aku, sprawdziłem miernikiem, wszystko wyłączone, bez świateł i bez dmuchawy ma 11,6 myśle że to wina jakieś wtyczki czy masy ale nie wiem który kabel tam od czego, sądze że alternator ok bo chyba wcześniej by już pokazywał kontrolke a nie dopiero jak nie ma kompletnie ładowania, chciałbym najpierw jakieś kable sprawdzić, coś podpowiecie? Foka 1.8 '00 z klimą
podłączyłem pod kompa i tak:
(OK) [17:43:40.414] Znalezione moduły: OBDII - Diagnostyka pokładowa II
(OK) [17:43:42.989] Znalezione moduły: HEC - Hybrydowy elektroniczny zestaw wskaźników
(OK) [17:43:47.780] Znalezione moduły: PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
(WARN) [17:43:48.054] DTC w PCM: P1246
(OK) [17:44:02.538] Znalezione moduły: CSM - Moduł systemu zabezpieczającego.
(WARN) [17:44:03.166] DTC w CSM: B1756
(OK) [17:44:07.055] Znalezione moduły: ECS - Elektroniczny czujnik zderzeniowy
(WARN) [17:44:07.758] DTC w ECS: B1231
(OK) [17:44:10.913] Znalezione moduły: CTM - Moduł zegara centralnego (Central Timer Module).
(OK) [17:44:17.006] Znalezione moduły: ABS - Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
(WARN) [17:44:17.432] DTC w ABS: B1676
Na forum focusa nikt nie odpisue
  
 
A na jak długo go odpalasz, może po prostu nie zdążył się naładować, zostaw kable w spokoju, zacznij od szczotek może się gdzieś zawiesiły/zapiekły. Jak to Foka 1.8 tdci 115KM to może być sprzęgło w alternatorze na pasku wieloklinowym




[ wiadomość edytowana przez: zombi1980 dnia 2014-05-21 14:54:57 ]
  
 
1.8 benzyna.
Odpalam na pół godziny a aku wsadziłem teraz nowy i pochodził sporo czasu bez kontrolki ale widocznie się rozładowywuje i znowu się świeci.
  
 
Daj mu trochę pochodzić W zastałym passacie ładowanie przestało mi się świecić po godzinie
  
 
ale on napisał, że wsadził nowy akumulator, odpalił, było ok, a potem zaczęła się świecić kontrolka akumulatora
może kabel od altka nie styka albo rozpadł się


[ wiadomość edytowana przez: jethro dnia 2014-05-21 15:28:26 ]
  
 
Ale kontrolka nie zapala się przy dobrym stanie aku tylko przy niskim ładowaniu a jak tak czytam co sie z tym focusem dzieje to nawet sie nie dziwię że ma słabe ładowanie skoro zamiast pracować stoi

Na moje oko albo szczotki albo regulator napięcia
  
 
Wlasnie tez mi sie wydaje ze kontrolka powinna swiecic sie od niskiego ladowania a nie od tego ze aku slaby, moze alternator daje dobre napiecie a aku go nie dostaje? Mam miernik ale nie wiem ktore kable sa od czego na alternatorze niestety
  
 
Kolego,ładowanie sprawdza się na altku,na klemach co najwyżej to sobie możesz sprawdzić stan akumulatora.
Jeśli na altku masz okolice 14 V a na klemach tak jak piszesz,to gubi po drodze prąd.
Do sprawdzenia przewody.
  
 
Tylko nie wiem ktore przewody sa od czego w foce
  
 
Miałem to samo ... wytarte pierścienie komutatora, wymiana altka na regenerowany (230pln + pół dnia roboty - 1,8 tddi). Niestety dość powszechny problem alternatorów w focusach.
  
 
kolego sprawdz ładowanie na klemach jak nie ma to sprawdz na alternatorze masa z obudowy alternatora a plus z grubego przewodu bodajrze nakrętka 8 klucz 13 jak tam nie będzie alternator do naprawy
  
 
Tam tylko widze 3 pinową wtyczkę i jest czerwony ale grobiści jak inne, raczej nie za gruby ;p dostęp do niego też godny pochwały
  
 
Miernik w ręke,czarny szpikulec do obudowy altka a czerwonym szukasz plusa,prawdopodobnie to czerwony jest plusowym.
  
 
Jak nie wykminisz co się dzieje, to zapraszam do mojego Taty:

AutoElektryk
Wodna 4/6

  
 
a co tam jest skomplikowanego albo wiązka albo alternator.wyjmuj alternator i do elektryka ot cała zagadka
  
 
Jeszcze go nie sprawdziłem bo zająłem się trochę blachą i szukaniem innych części ale trzeba będzie to ogarnąć, oczywiście że jak nie będzie miał ładowania już na altku a będzie miał mase to do elektryka pójdzie ;p jutro może to ogarne bo nawet akumulatora nie mam do niego bo padł przez nieużywanie więc do sprawdzeń musze z essa przekładać... odpalać też nie za bardzo bo rozrząd ma 14 lat, od nowości nie wymieniany, ale już zamówiony SKF. I tak nadal szukam blachy zielonej i jedyne co dostałem to belke zderzaka... przez miesiąc czasu ;p