[RS2000] Termostat od razu ma pełne otwarcie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, to znowu ja. Jako, że mam kilka problemów z RS-em, więc i kilka pytań się w najbliższym czasie pojawi Obecnie problemem jest termostat, mianowicie, zaraz po zakupie samochodu go wymieniłem, gdyż silnik się nie dogrzewał. Kupiłem zamiennik za ok 25zł i problem w tym, że silnik nagrzeje się do ~90 stopni (wskazówka równo w pionie, między R-M w napisie NORMAL) po czym otworzy termostat i wskazówka leci mocno w dół między litery N-O. Następnie trzeba długo czekać, zanim się ponownie zagrzeje do tych ~90. Gdy jadę szybko to czasem to bardzo długo trwa. Pytanie, czy RS tak ma, czy kupiłem dupny termostat?
  
 
obstawiam "dupny" termostat.
Swoją drogą to dosyć nietypowe objawy opisujesz bo RS lubi się grzać, a termostat przełącza się znacznie wcześniej niż 90*

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Wg producenta przy 88, ale nie w tym rzecz. Mogą być błędy pomiarowe, poza tym nie piszę mi na desce kiedy ma 90. Dziwi mnie, że zachowuje się, jakby od razu miał pełne otwarcie. Wolę zapytać, bo jak tak ma być, to nie chce wydać niepotrzebnie z 80zł na oryginalny.
  
 
dobra, żeby głupot nie było to sprostujmy. Przyjeło się twierdzić że środek wskazań wskaźnika temp. na desce to 90* (choć często jest inaczej) i do tego odnosił się mój wpis. (pomyslałem, że piszesz o tym samym.
Wg twojego opisu to nie zachowuje się jakby od razu miał pełne otwarcie, tylko otwierał sie za późno (o czym świadczy spadek temp po przełączeniu). gdyby miał od razu pełne, to by ci się zbyt długo nagrzewał, ale temp. narastałaby płynnie (poprostu cały czas duży obieg) a nie nagły spadek jak piszesz.
masz może klimę? klima ma dwubiegowy wentylator i on czasem daje taki efekt o jakim piszesz.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
powiedz jeszcze jakiej firmy termostat kupiłeś
pracuję w sklepie motoryzacyjnym, odrazu powiem Ci czy syf czy nie, nie raz mi się zdarzało że termostat miał wadę fabryczną, może Twój się po prostu wiesza ??
  
 
Wyjm termostat, przejedź się i wyciągnij wnioski Jak temperatura będzie rosła płynnie to odpowiedź masz na tacy
  
 
ja w moim rsie przerabiałem 3 termostaty i dopiero oryginał okazał sie trafiony. Pierwszy tak samo jak stary się nie domykał , drugi się nie otwierał, trzeci- oryginał okazał sie ok
  
 
Cytat:
dobra, żeby głupot nie było to sprostujmy. Przyjeło się twierdzić że środek wskazań wskaźnika temp. na desce to 90* (choć często jest inaczej) i do tego odnosił się mój wpis. (pomyslałem, że piszesz o tym samym.
Wg twojego opisu to nie zachowuje się jakby od razu miał pełne otwarcie, tylko otwierał sie za późno (o czym świadczy spadek temp po przełączeniu). gdyby miał od razu pełne, to by ci się zbyt długo nagrzewał, ale temp. narastałaby płynnie (poprostu cały czas duży obieg) a nie nagły spadek jak piszesz.



Przepraszam, mój błąd, dziś się wpatrzyłem we wskazówkę i rzeczywiście otwiera nie w połowie, a trochę przed, na literce R. Co nie zmienia faktu, że dobrze piszę, a mnie nie zrozumiałeś. Samochód do litery R nagrzewa się szybko (termostat zamknięty), po czym otwiera, wskaźnik leci mocno w dół, potem zachowuje się jak by się całkiem otworzył, tzn jadę szybko ~100km/h wskazówka nie chce się podnosić, dopiero jak stanę na światłach lub w korku widać jak temp. rośnie.

Cytat:
masz może klimę? klima ma dwubiegowy wentylator i on czasem daje taki efekt o jakim piszesz.



Co ma wentylator do tego?

Cytat:
powiedz jeszcze jakiej firmy termostat kupiłeś
pracuję w sklepie motoryzacyjnym, odrazu powiem Ci czy syf czy nie, nie raz mi się zdarzało że termostat miał wadę fabryczną, może Twój się po prostu wiesza ??



Termostat kupiłem firmy "Calorstat".
Kupię oryginalny i zobaczę czy się poprawi, jak nie, to się odezwę.
Jeszcze jedno pytanie, w jakim położeniu znajduje się u Was wskazówka temperatury, gdy załącza się pierwszy bieg wentylatora (mowa o MK7)?
  
 
Jak można się sugerować wskaznikiem w escorcie? Przecież co sztuka to inaczej pokazuje. Jak dla mnie to jeśli ogrzewanie działa dobrze nawet podczas szybkiej jazdy, jeśli po duzym nagrzaniu silnika wentylator się włącza i wylacza to wszystko jest ok