Kontrolka AIR BAG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Poskładałem wreszcie wnętrze do kupy i niestety po odpaleniu świeci się kontrolka AIR BAG. Starałem się przed odpięciem poduszki odłączyć akumulator i odczekać chwilę.
Czy jest możliwość skasowania tego błędu? (przy założeniu, że cały układ jest OK, bo może gdzieś uszkodziłem jakiś przewód?)
czy muszę szukać jakiegoś serwisu z komputerem do daewoo, czy takie uniwersalne jak mają na warsztatach dadzą radę?

Pozdr.
  
 
jak sie juz zapalila musisz skasowac kompem, ale nie wiem czy DU czy ogolnym
  
 
zależy jak uniwersalne ...

ale w większości przypadków da się to skasować każdym porządniejszym sprzętem ..

Dziwne tylko że się świeci ..jeśli demontowałeś przy odłączonym aku ...nie zapinałeś w międzyczasie prądu aż do momentu PO montazu ...nie powinna się aktywowac
  
 
Cytat:
2014-10-04 01:42:54, bogdan1 pisze:
zależy jak uniwersalne ... ale w większości przypadków da się to skasować każdym porządniejszym sprzętem .. Dziwne tylko że się świeci ..jeśli demontowałeś przy odłączonym aku ...nie zapinałeś w międzyczasie prądu aż do momentu PO montazu ...nie powinna się aktywowac



No właśnie dlatego mnie to trochę martwi, bo może jakiś przewód uszkodziłem przy wymianie deski...

Przejrzę jeszcze przewody jak znajdę trochę czasu i dopiero potem pojadę na kompa, bo szkoda 2 razy jeździć jak się okaże że jakaś wtyczka się wypieła.

Pozdr.
  
 
Ja kupiłem Evandę z palącą się kontrolką poduszek. Pojechałem do warsztatu sprawdzić i skasować błąd. Po podłączeniu do kompa wyszło że jest za duża rezystancja poduszki bocznej i błąd nie da się skasować. A że była już późna pora i mechanik nie miał czasu pogrzebać przy fotelu doradził mi aby sprawdzić kostki pod fotelem. Powiedział, że po usunięciu usterki błąd powinien sam zgasnąć. No i rzeczywiście po poprawieniu kontaktu w kostce, błąd na desce się przestał pojawiać. Czyli wniosek jest taki, że w tych sterownikach być może i w twoim po naprawieniu usterki nie trzeba kasować błędów poduszek.
  
 
Dzisiaj wreszcie znalazłem czas, żeby się pobawić z Esperyną. Okazało się, że winowajcą jest ten element:

TAŚMA

Kupiłem go już, może jutro uda mi się go odebrać


Pozdr.
  
 
Cytat:
2014-10-05 09:19:53, slawek_p pisze:
Ja kupiłem Evandę z palącą się kontrolką poduszek......

Powiedział, że po usunięciu usterki błąd powinien sam zgasnąć.


Zdziwiony jezdem bardzo
Co jak co ..ale z moich obserwacji serwiosowych wynika , że akurat święcąca się kontrolka AIR BAG ..praktycznie w każdym wymaga ingerencji komputera by zgasnąć (nawet po usunięciu ewent. usterki)


P.S. Robert!..przestań psuć sobie auto ! ...to już druga próba w ostatnim czasie /taśmę na bank miałeś dobrą ino sam se zepsułeś - to destrukcja typowa dla niedoświadczonych "mechaników"-szkodników targających kierownicę z poduchą /

... do trzech razy sztuka

Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2014-10-10 05:45:00, bogdan1 pisze:
P.S. Robert!..przestań psuć sobie auto ! ...to już druga próba w ostatnim czasie /taśmę na bank miałeś dobrą ino sam se zepsułeś - to destrukcja typowa dla niedoświadczonych "mechaników"-szkodników targających kierownicę z poduchą / ... do trzech razy sztuka Pozdrowionka



Oj tam Oj tam. Psuć sobie mogę, bo Espero to już tylko samochód garażowy. Ja mam służbowe auto, a starą służbówkę odkupiła narzeczona, więc mamy czym jeździć na codzień

A co do taśmy, to faktycznie za mocno pociągnąłem przy demontażu i oderwał się przewód od wtyczki razem z kawałkiem taśmy. Nie naprawiam, bo nie chcę lutować niczego, co może mi wybuchnąć podczas jazdy poza tym jest to część rozbieralna tylko raz, więc poskładać też bym miał ciężko

Co do kontrolki, to po odpaleniu zapala się dopiero po kilku sekundach, więc może faktycznie jak będzie wszystko OK, to przestanie się zapalać.

Pozdr.
  
 
na bank bez komputera się nie obejdzie. Jeżeli wkradł się już błąd to reset akumulatora nic tu nie pomoże.
  
 
Cytat:
2014-10-10 07:42:24, robertkaluza pisze:
Espero to już tylko samochód garażowy.


znaczy garażowany, perelka taka od dziadka z rajchu, nawet w niedziele do kosciola nie jezdzony
  
 
Dostałem już nową (używaną) taśmę. Zmierzyłem ją sobie miernikiem na biurku i sam nie wiem czy jest dobra.
Do poduszki idą 2 przewody, między nimi jest przejćie (około 16ohm). Czy jest między nimi jakiś opornik służący do diagnostyki, czy po prostu ścieżki są uszkodzone i zwarte?

Pozdrawiam
  
 

....A w temacie poduszki tak w ogóle ...powiedzcie mi:

- jaka jest gwarancja (prawdopodobieństwo), że w 15 letnim samochodzie z poduszkami; poduszki te są sprawne, w razie "W" zadziałają jak należy, i nie zadziałają bez potrzeby [czytałem kiedyś temat, że gościowi w nowym VW (chyba), poduszka bez powodów wystrzeliła podczas jazdy i poważnie raniła pasażera...

Chciałbym uniknąc takiej jw. sytuacji oraz chciałbym wiedzieć czy w razie "W" poduszka zadziała... Po przekręceniu stacyjki kontrolka poduszki -po chwili gaśnie- ale niewiem czy jest to wystarczająca gwarancja poprawności działania całego układu.

Jak stwierdzić, że układ poduszki jest sprawny ? jak wygląda diagnostyka [nawet w nowych samochodach] ?

Samochód o którym piszę (pytam) to Nubira....
/Jeżeli poduszka działa tak samo jak ABS (który też jest) to dziękuję bardzo..../

  
 
Miałem kilka stłuczek lekkich w których poduszka nie zadziałała. Miałem też jedną solidną (pasażer mimo kurtki zimowej miał ślad po pasach które go złapały) i też nie wybuchła. Podobno w tamtych czasach poduszka była tak robiona, żeby wybuchała tylko przy naprawdę dużych dzwonach.

Co do diagnostyki i odpalenia poduszki nigdzie nie mogę znaleźć co tak naprawdę powoduje odpalenie poduszki - w sensie jaki to jest sygnał, czy sensor podaje na poduszkę 12V i ona wybucha, czy ma jakąś przetwornicę, że musi to być wyższe napięcie. Bo jeżeli wybucha od 12V, to w tak starym aucie może się gdzieś zrobić zwarcie i "bum"

Pozdr.


Cytat:
2014-10-19 22:27:38, nawigator5 pisze:
....A w temacie poduszki tak w ogóle ...powiedzcie mi: - jaka jest gwarancja (prawdopodobieństwo), że w 15 letnim samochodzie z poduszkami; poduszki te są sprawne, w razie "W" zadziałają jak należy, i nie zadziałają bez potrzeby [czytałem kiedyś temat, że gościowi w nowym VW (chyba), poduszka bez powodów wystrzeliła podczas jazdy i poważnie raniła pasażera... Chciałbym uniknąc takiej jw. sytuacji oraz chciałbym wiedzieć czy w razie "W" poduszka zadziała... Po przekręceniu stacyjki kontrolka poduszki -po chwili gaśnie- ale niewiem czy jest to wystarczająca gwarancja poprawności działania całego układu. Jak stwierdzić, że układ poduszki jest sprawny ? jak wygląda diagnostyka [nawet w nowych samochodach] ? Samochód o którym piszę (pytam) to Nubira.... /Jeżeli poduszka działa tak samo jak ABS (który też jest) to dziękuję bardzo..../