Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Maly_1 LOB MEMBER Nissan Pickup Warszawa | 2014-10-01 12:22:31 Dzięki!
Będę dzwonił! Opiszę problem - może ktoś coś takiego zaliczył: Problemy splotły się z wymianą filtrów oraz wyciaganiem i montażem silnika( usunięcie róznych wycieków). Objawy - po przełączeniu na jakikolwiek bieg( R,D,2,1) i puszczeniu hamulca wal i koła stoją( auto obecnie stoi na kobylkach). Po zwiększeniu obrotów do ok 1200 napęd rusza i pojawia się informacja o błędzie, a skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Błędy: P0944, P1790, P0876 Switche niezależnie od obrotów i biegu nie zmieniają swojego stanu( odczyt z komputera diag.) Wymieniłem ponownie filtry i uszczelkę montowaną w pompie( podobno bywaly problematyczne serie) niestety nic sie nie zmieniło. Zrobilem test wydajności pompy w/g instrukcji( zdjęcie przewodu z chłodnicy oleju i sprawdzenie po jakim czasie naczynie napełni się do ok 1 litra - wg ksiazki ma byc poniżej 30 s u mnie było ok 20s, czyli ok) Podlączyłem zegar równolegle z czujnikiem ciśnienia i w zakresie obrotów 0-1500 wskazania sa równe 0, nastepnie cisnienie zaczyna rosnąć i przy 4500 jest to ok 100 PSI( więcej zegar nie wskazał) Sprawdzałem miernikiem opory elektrozaworów - zgodne z książką. Została już chyba tylko pompa oleju ale już raz ją wyjmowałem, rozbierałem i zadnych uszkodzeń/wżerów nie widziałem. Najzwyczajniej już nie wiem co jeszcze sprawdzić. Mały |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2014-10-06 11:54:42
może to wskaże kierunek dalszego dłubania - ja bym sprawdził te filtry i wszelkie wtyczki P0944 Loss of Prime P1790 Fault Immediately After Shift P0876 UD Pressure Switch Sense Circuit tu przekleję podpowiedzi przy analogicznym przypadku z forum jeepa: wymiana pompy ciśnienia w skrzyni dokręcić mocniej filtry oleju - Najczęściej się tak dzieje przez nieprawidłowy montaż dużego filtra. A dokładnie rozchodzi się o uszczelniacz. poluzowana kostka czy też wtyczka przy skrzyni . Wystarczyło ją poprawić i mocniej zamocować bo była luźna |
Maly_1 LOB MEMBER Nissan Pickup Warszawa | 2014-10-06 22:02:06 Dzieki za podpowiedź. Filtry były od poczatku podejrzane. Gdzieś w sieci znalazłem tez info o wadliwych seriach. Dlatego wymieniłem kolejny raz ale nie pomogło. Całą wiązkę prześwietliłem( czy aby przy wkładaniu silnika jakiegoś kabelka nie urwałem) ale jest w porządku.
Elektrozawory wyglądają na sprawne - reagują na podanie napięcia. W końcu wyjałem skrzynię i pompę ale jak dla mnie to pompa jest w porządku( brak uszkodzeń zębatek, wżerów itp) Dodatkowo pompa cały czas tloczyła tylko nie robiła ciśnienia i to jest podstawowy problem. Bez cisnienia komputer nie wie na jakim biegu jest skrzynia i przechodzi w tryb awaryjny. Zaczynampodejrzewać problem z którymś z uszczelnień i lewe powietrze a w rezultacie brak ciśnienia. Najgorsze jest to, że nie mozna skrzyni sprawdzić na stole - czy działa dowiadujesz się po zamontowaniu w wozie... |
Maly_1 LOB MEMBER Nissan Pickup Warszawa | 2014-10-23 09:09:48 Może komuś z Jeep-owców się przyda.
Wygląda na to, że jednak przyczyną był filtr, tyle, że nie glówny i jego uszczelka a powrotny. Wymieniłem kolejny raz, dokręciłem, aż prawie uszczelka wyszła, zalałem olejem i okazało się, że cisnienia są książkowe, skrzynia działa i znowu można jeździć( mozliwe do sprawdzenia przed włożeniem skrzyni, ja odkręciłem wieniec zębaty od silnika i założyłem rozrusznik - kręcąc rozrusznikiem można przeprowadzić część testów na stole) Jesli planowalibyscie remont skrzyni to na necie jest do ściągnięcia książka wydana przez ATSG - w zasadzie kompletny przewodnik demontażu i montażu, znaczaco pomaga przy składaniu skrzyni. Prośba do adminów o zamknięcie wątku. Mały |