Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2015-01-15 20:30:10 Nie mogę znaleść rzetelnych informacji na temat alternatora montowanego we fiatach 125p z pierwszych roczników produkcji. W moim klasyki z 1970r. mam problem z ładowaniem. Zamontowałem już drugi alternator(oba są nowe) i w kółko mam problem z ładowaniem.
Problem polega na tym,że na wolnych obrotach w okolicy 1000obr. łądowanie wynosi 14,1 -14,8V a po delikatnym dodaniu gazu ładowanie świruje od 13,9-15,4V. Na obu alternatorach jest to samo. Pomimo nowych alternatorów wymieniłem również przewody do aku oraz rozrusznika na nowe o odpowiednim przekroju. Do tego zamontowałęm regulator jezpol(elektroniczny) dedykowany do alternatora 6-cio diodowego(takie też mam alternatory). Kupiłem nawet dwa regulatory i na obu jest to samo. Po zamontowaniu mechanicznego regulatora ładowanie dobija do 17V! Nie wiem gdzie szukać przyczyny skoro alternatyor,regulator i przewody są nowe(alternator był dodatkowo sprawdzany przez firmę zajmującą się regeneracją i wszystko z nim wporządku) Tak więc- czy alternatory do klasyka mogą być inne niż w MR? |
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2015-01-16 08:56:52
Sprawdź masę , powypinaj kolejno bezpieczniki od mediów obserwując wskazania ładowania. Może też masz bardzo rozładowany aku - podobno też tak może się dziać - spróbuj na innym. |
mauzer64 F&F MEMBER 21 x fiat Zebrzydowice | 2015-01-16 09:28:31 Też kiedyś miałem taki problem, okazały się reglery wadliwe, dopiero trzeci "załapał". Tak jak mar pisze, uszkodzony akumulator też może dawać takie objawy. |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2015-01-18 10:05:36 Masa "czysta" na nowym kablu z klemą.
W sumie na innym akumulatorze nie próbowałem nic robić ale pójdę tym tropem i założę aku ze sprawnego auta a następnie zacznę wyciągać bezpieczniki. Wogóle to nie muszę nawet podpinać miernika żeby wiedzieć co się dzieje z ładowaniem ponieważ po dźwięku jaki wydaje alternator słyszę,że jest mocno obciążony i przy okazji każde urządzenie elektryczne w samochodzie"faluje" identycznie jak skoki napięcia. Kupię przy okazji nowy przekaźnik lampki sygnalizacyjnej ładowania bo kontrolka też mi nie działa... |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2015-01-18 19:15:36 nie wiem jak tu ale jak dobrze kojarzę w maluchu musi być sprawna kontrolka bo wtedy nie ma wogólę ładowania.
Polecam też sprawdzić właśnie miernikiem jakie jest ładowanie w różnych miejscach, najważniejsze to ile jest przy alternatorze, może tam jest za dużo a przy aku już nie ma dobrego kontaktu i skacze. |