Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-04 23:48:36 Wielkie dzięki!
Na razie muszę przebadać to co mi zaleciłeś, a potem jechać na skasowanie błędu. Dziwi mnie to, że kontrolka zapala się dopiero po pewnym czasie. Po jednym kasowaniu jeździłem nawet trzy tygodnie zanim się zapaliła. Dane tego problemu: Market Europe Year 10/2002 Make TOYOTA Model YARIS Frame NLP10 Vehicle characteristics GRADE: SOL: SOL TYPE PRODUCT: JPP: JAPAN PRODUCT PARTS DESTINATION: EUR: EUROPE DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE ENGINE: 1NDTV: 1400CC DIESEL TURBO TRANSMISSION: MTM: MANUAL TRANSMISSION GEAR SHIFT TYPE: 5F: MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT NO.OF DOORS: 5D: 5-DOOR COLOR CODE: 209 TRIM CODE: GL15 Serdecznie pozdrawiam. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-09-04 23:52:29
Mysle ze jakbys wyjal schowek pasazera i wymacal po kablu miejsce w ktorym wchodzi do poduszki to albo wtyczka bedzie sie ruszac albo zostanie ci w rece. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-04 23:58:49 Jeszcze raz dzięki z samego rana pędzę do samochodu!!! |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-05 21:31:01 Witam ponownie.
Niestety, podłączenie zamiast poduszki żarówki 12V, 5W i skasowanie błędu pomogło tylko do drugiego odpalenia samochodu (szybciej zapaliła sie kontrolka niż z poduszką) Napięcie na poduszkę jest wyższe bo 13,6V niż na akumulatorze 12,6v (bez pracy silnika). Na drugiej poduszce na razie nie mogę sprawdzić bo trudno tam się dostać, ale próbowałem sprawdzić obwód pomiędzy poduszką a sensorem(komputerem) centralnym. Wyjąłem wszystkie kostki z komputera i z poduszki. Zmierzyłem opór w kostce odłączonej od poduszki ku mojemu zdziwieniu daje opór tylko 0,7 om (wygląda na zwarcie obu przewodów, chyba że jest jakieś urządzenie po drodze od poduszki do komputera), żaden z dwu przewodów nie ma zwarcia do plusa ani do masy. Czy powinny być te same kolory przewodów w kostce przy komputerze i w kostce do poduszki? bo w tym przypadku nie ma ich. Proszę o dalszą pomoc. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-09-05 22:31:03
0.7 ohm to zwarcie,bo jak pisalem kazda kostka w tym glowna komputera ma zwore ktora po odpieciu kostki zwiera masujac obydwa kable idace do kazdego ladunku pirotechnicznego-chodzi o zabezpieczenie przed ladunkami elektrostatycznymi. Jak chcesz zmierzyc rezystancje poduszki,obojetnie czy na samej poduszce czy na kolejnym rozpietym zlaczu ukladu,musisz podniesc zworke wkladajac cos plastykowego.Trzeba tez zachowac ostroznosc bo istnieje mozliwosc przypadkowego odpalenia poduszki podczas pomiaru rezystancji.Normalnie poduszke odpala 25V ale teoretycznie gdyby np zarnik detonatora mial jakas wade,przewezenie to prad pomiarowy miernika moglby ja odpalic.W prakytyce zawsze mierze rezystancje,ale zachowuje bezpieczna odleglosc od twarzy. To dziwne ze po zapieciu zarowki wywalilo blad wczesniej. Sprawdz zatem jaki blad jest na zapietej zarowce,a jaki na odpietej wtyczce.Na odpietej wtyczce powinien byc kod open circuit.Jezeli na odpietej wtyczce dalej bedzie kod zwarcia do plusa to albo ktos sie wpial do obwodu poduszki jakims urzadzeniem,albo faktycznie walniety jest sterownik. Jakie masz urzadzenia domontowane w samochodzie. Mozesz tez wyjac komputer i rozebrac czy wewnatrz niema sladow wilgoci i sniedzi. Podczas wpiecia zaroweczki napewno dobrze kontaktowala??Bylo dobre polaczenie na skreta czy trzymales w rekach?? Napewno bylo wyzsze napiecie niz w instalacji???Sprawdz koniecznie jakie jest napiecie pomiarowe na innej poduszce lub napinaczu pasa.Ewentualnie sprawdze w poniedzialek i napisze. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-09-05 22:35:19 ] |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-07 20:58:12 Witam ponownie.
Rok temu kupiłem ten samochód, pół roku działało dobrze, wszystkie urządzenia wyglądają na montowane fabrycznie łącznie z radiem. Raczej nic nie jest wpięte do obwodu poduszek. Oporu poduszki wolę nie sprawdzać, sprawdziłem ponownie napięcie na wyjściu do poduszki, niestety jest niestabilne i wyższe około 1V od napięcia na akumulatorze. Natomiast napięcie na wyjściu do napinacza pasa wynosi 8.2V. Wcześniej gdy podpinałem żarówkę to połączenie było lutowane, przerwa w obwodzie była niemożliwa. Na razie nie mogę sprawdzić jaki błąd wywołała żarówka i jaki będzie na otwartym obwodzie, ponieważ nie mam własnego interfejsu diagnostycznego i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu. Chyba to jednak będzie ten komputer bo daje większe napięcie na tą poduszkę, która wywołuje błąd. Czy u Ciebie taki komputer sterujący jest do załatwienia i ile by kosztował bo chciałbym jednak żeby te poduszki działały. Nr z komputera 89179-0D020. Pozdrawiam i proszę o dalszą pomoc. |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-07 22:18:38 [quote]
2009-09-07 20:58:12, and_jaw pisze: Witam ponownie. Rok temu kupiłem ten samochód, pół roku działało dobrze, wszystkie urządzenia wyglądają na montowane fabrycznie łącznie z radiem. Raczej nic nie jest wpięte do obwodu poduszek. Oporu poduszki wolę nie sprawdzać, sprawdziłem ponownie napięcie na wyjściu do poduszki, niestety jest niestabilne i wyższe około 1V od napięcia na akumulatorze. Natomiast napięcie na wyjściu do napinacza pasa wynosi 8.2V. Wcześniej gdy podpinałem żarówkę to połączenie było lutowane, przerwa w obwodzie była niemożliwa. Na razie nie mogę sprawdzić jaki błąd wywołała żarówka i jaki będzie na otwartym obwodzie, ponieważ nie mam własnego interfejsu diagnostycznego i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego zakładu. Chyba to jednak będzie ten komputer bo daje większe napięcie na tą poduszkę, która wywołuje błąd. Czy u Ciebie taki komputer sterujący jest do załatwienia i ile by kosztował bo chciałbym jednak żeby te poduszki działały. Nr z komputera 89170-0D020. Pozdrawiam i proszę o dalszą pomoc. [ wiadomość edytowana przez: and_jaw dnia 2009-09-07 22:19:39 ] |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-07 22:21:10 a |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-09-12 13:48:16
Nie zajmuje sie handlem czesciami,ale faktycznie wszystko wskazuje na uszkodzenie komputera SRS. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
and_jaw ->Toyota Parking Only<- Minsk Mazowiecki | 2009-09-12 22:02:31 Witam!
Dzięki za pomoc, może uda mi się gdzieś zakupić używany bo w serwisie kosztuje aż 340 E. Pozdrawiam. |
polak67 Oswiecim | 2015-03-02 16:41:38 Witam ja tez mam problem z poduszka powietrzna lecz u mnie ukruszl sie przewod toz przy wtyczce i wziazku z tym mam pytanie czy ta wtyczka jest rozbieralna |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-03-03 12:07:09
Nie kojarze czy jest rozbieralna akurat w Yarisie ale przewaznie wtyczka do sterownika SRS jest zalewana i nierozbieralna ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |