Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Sebastyano Kraków | 2015-02-09 22:10:47
Filtr paliwa BluePrint wymieniany około 900 km temu |
Sebastyano Kraków | 2015-02-10 15:16:48
Dzisiaj zrobiłem test. Odpiąłem wężyk od turbiny i problem przymulania znikł. Oczywiście jazda bez turbiny to nie jazda. Podejrzenia padły na turbinę lub elektrozawór włączający podciśnienie czy jakoś tam . Przepraszam jestem częściowym laikiem w tych sprawach. Mechanik polecił mi żeby sprawdzić elektrozawór żarówką czy się załącza czy nie. Zrobiłem tak jak mówi czyli podpiąłem żaróweczkę do zaworka, zapaliłem samochód, żaróweczka się zaświeciła. Dodając gazu i gdy włącza się turbina żaróweczka lekko przygasa. Mechanik mówił mi że tak jest okey. Kazał mi zaobserwować co się dzieje z żarówką w momencie zamulenia się. I tu niespodzianka od momentu podłączenia żaróweczki ani razu przez ostatnie 60 km nie przymuliło. Wiem że to zbieg okoliczności ale co to może być ? Na pewno coś ze sterowaniem turbiny ? Czy sama turbina siada ? Dodam czy wtryski zaczynają pracować coraz głośniej. Takie cykanie jakby plastik metal sam już nie wiem. Na pewno nie jest to normalna praca. A i jeszcze jedno pytanie czy po odpięciu turbiny przejechaniu kilku km nie powinno wywalić błędu ? Pozdrawiam |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-02-10 16:52:34
Ostatnio jak mi tak zaroweczki migotaly to na drugi dzień była wigilia A poważnie to nie wiem po co kazal ci ta zaroweczke podpinac i co to miało mianowicie wykazac? Musisz podjechać do kogos kto wie jak działa turbosprezarka i ma tester Toyoty inaczej nic nie sprawdzisz Trzeba wykonać jazde z testerem.A jak ci ktoś opowiada ze się turbina zalacza to niema bladego pojęcia co mowi.Ona tam jest caly czas zalaczona.To nie jest sprezarka z napedem mechanicznym jak w silnikach benzynowych np. Hemi gdzie pach sprzeglo zesprzegla turbine i ogien na tloki. Tutaj jest zwykla sprezarka o zmiennej geometrii łopatek ale tez nic się tam nie wygina na wirniku jak w helikopterze.Poprostu wirnik ma łopatki o zmiennej geometrii w kształcie spirali a nie proste.A kierownica strugi spalin to takie łopatki o zmiennym nachyleniu w stosunku do wirnika-sa przestawiane za pomocą pierścienia którym porusza siłownik podciśnieniowy tzw grucha do której podawane jest podciśnienie z wakupompy za pomocą elektrozaworka.W zaleznosci czy spaliny sa kierowane bardziej po stycznej do wirnika czy bardziej w kierunku osi ,trafiają na inny kształt łopatek wirnika w związku z tym zmienia się moc turbiny i w efekcie spręż. W praktyce na biegu jalowym zaworek jest zasilany pelnym pradem i napięciem 12V i przepuszcza na przelot podciśnienie z wakupompy do gruchy -(pret regulacji calkowicie wciagniety)na turbinie a kierownica strugi ustawiona jest wtedy na maxymalny spręż.Jezeli odepniemy wtyczke z el.zaworka to przelaczy się i odetnie całkowicie podcisnienie z wakupompy a podciśnienie w gruszce wyrowna do atmosferycznego poprzez taki filterek ,który czasami zostaje obłamany przez nieuwaznych mechanikow. I mamy wtedy turbine w pozycji minimalnego sprezu-(gruszka wypuszcza pret regulacyjny. Tak wiec możemy sprawdzić na postoju na pracującym na biegu jalowym silniku czy układ korekcji sprezu turbiny działa. Jeżeli nie działa wcale naprawiamy.Jezeli działa to teraz pytanie czy działa prawidłowo.Do tego potrzeba tester i co najmniej trzy parametry w dataliscie obroty silnika ciśnienie paliwa na listwie i ciśnienie powietrza jakie daje turbina odczytane z Map sensora.Trzeba jechać przyspieszac i weryfikować. oczywiście w Twoim przypadku prawdopodobnie będzie przeladowywac wiec trzeba ustalić przy jakich obrotach i jak bardzo. trzeba tez sprawdzić luzy na wirniku turbiny poosiowe i popromieniowe...jeżeli sa ok to podmienić na sprawny elektrozaworek jeżeli dalej przeladowuje naprawić turbine. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-02-10 16:57:47 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-02-10 17:21:41
Charakterystyka pracy turbiny i modulacja ciśnienia odbywa się po histerezie komputer tak wysterowuje elektrozaworek aby uzyskiwać zadane przez program ciśnienie w danej chwili odczytane z Mapsensora. W praktyce Turbina wysterowana jest na maxymalny spręż który się zwieksza wraz z obrotami silnika i obciążeniem- im wieksza dawka tym więcej energii w strudze spalin i turbina osiąga wieksza moc.W zasadzie już 170kpa odczytane z mapsensora wystarcza aby komputer podal solidna dawke paliwa odczuwana przez lajkonika jako punkt zalaczenia się turbiny.Ma to miejsce przy około 1800obr na silniku.Obroty silnika rosna gwałtowniej i przy około 2000-2200 mamy już 200-216kpa ,wtedy komputer za pomocą elektrozaworka przestawia korektor-grucha z pretem-oslabiajac stopniowo moc turbiny. Moc turbiny spada ale ciśnienie sie utrzymuje poniewaz obroty wirnika wciąż rosna , bo rosna obroty silnika i rosnie ilość spalin która napedza wirnik turbiny. Komputer uczy się przy jakim wysterowaniu elektrozaworka osiąga zadane ciśnienie do kilku cykli przyspieszania. Co za tym idzie jeżeli układ korekcji się zacina bo np. zaworek spoznia się z odpowiedzia na sygnal lub kierownica strugi turbiny się zacina lub jest wyrobiona i posiada luzy,to komputer nie potrafi w efekcie prawidłowo wysterować turbiny i raz mamy do czynienia z niedoladowaniem a raz z przeladowaniem. Podobnie jeżeli wirnik turbiny ma jakikolwiek luz poosiowy i przesuwa się uciekając spod dyszy spalinowej efekt jest podobny. Staralem się w miare prosto i klarownie wyjasnic w trzech słowach ze zaroweczka niczego tutaj nie wykaze. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-02-10 17:29:31 ] [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-02-10 17:30:15 ] |
Sebastyano Kraków | 2015-02-10 20:58:26
Dzięki Wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Będę teraz trochę mądrzejszy. I chyba czas zmienić mechanika Od razu test z tą żarówką wydawał mi się śmieszny, no ale..... Tonący brzytwy się łapie Pozdrawiam |
brocki Kraków | 2015-02-11 19:57:29 Sam miałem sporo przepraw z takimi "fachowcami", co bardziej zasługują na miano szamanów niż mechaników. W Krakowie wbrew pozorom dobry zakład wcale nie jest łatwo znaleźć. Ja sam od jakiegoś czasu na serwis jeżdżę do Motomagic Garage i póki co tak zostanie, bo przynajmniej mają sprzęt i ludzi zdolnych do naprawy a nie jeszcze większego popsucia auta! |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2015-02-11 22:50:19 Sebastyano - jedź do Big'a - on Ci załatwi temat od "ręki" i nie będziesz wydawał kasy na "paprochów".
Takiej wiedzy jak Big, to żaden mechanik w Polsce nie ma |
Sebastyano Kraków | 2015-02-11 23:04:50
Wiem taki mam zamiar właśnie Pozdrawiam |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-02-12 18:21:47
Alien dzięki za reklamę.Mysle ze przynajmniej jeszcze kilku bys znalazl Ale narazie sam mam załatwione kolano wiec do końca miesiąca jestem uziemiony. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Ravinio Katowice | 2015-02-12 20:49:02 Domyslam sie ze kolano to .... narciarski weekend Zycze szybkiego powrotu do formy |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-02-13 13:09:26
Taa już miesiąc mija a kolano dalej do niczego.Wiezadlo boczne oberwane.Juz kota w domu dostaje bo ile można nic nie robic.A to cholerne kolano do wszystkiego jest potrzebne. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
szefo79 olkusz | 2015-02-14 11:07:35 zycze szybkiego powrotu do zdrowia bo czekam z niecierpliwiec zeby podjechac z toyota do ciebie ,a na wiasem mowiac znam problem kolana bo te jestem po operacji wiazadel
|
szefo79 olkusz | 2015-02-14 11:21:05 zaliczylem juz u siebie dwoch mechanikow jedynie co to odczytalem blad PO627-otw.obwod sterowania pompy paliwa A,i nie wiem co dalej dzialac u nas kiepsko o dobrego mechanika |
Sebastyano Kraków | 2015-02-14 20:28:56
W Krakowie też ciężko, przynajmniej ja obskoczyłem 3 i lipa. Wszędzie tylko płacę i w czarnej d...e jestem. A samochód już praktycznie nie jeździ Pozdrawiam |
Michalmotofan Łódź | 2015-03-09 09:21:28 Jeżeli już udało Ci się określić po wykonaniu tych różnych testów że to problem ze strony samej turbiny turbiny to mogę Ci polecić fachowców z http://www.wtryskiwacz.com/. Możesz wysłać do nich kurierem swoją turbosprężarkę, więc nie musisz nigdzie dodatkowo jeździć. Przedzwoń do nich i dopytaj się o szczegóły jakby to miało wyglądać. |