Kodowanie wtryskiwaczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam problem z RAV4 D4D 2004r, a mianowicie z wtryskami.
Auto gasło,brak reakcji na pedał gazu,ciężkie odpalanie , błąd 0093 wymiana 2 wtryskiwaczy DENSO 4PINY 030.Po wymianie na używki(wszystkie sprawdzane myte)auto pali na dotyk,jeździ wszystko ok,poza jednym mankamentem pali się CHECK. Mechanik powiedział że trzeba wczytać kody do wtrysków.Czy konieczna jest wizyta w ASO? Proszę o jakieś porady
  
 
To ci mechanik costam mu dzwoni ale...
Jak sie Check pali to trzeba kod bledu odczytac ,i naprawic.
Wpisuje sie liczby korekcyjne nabite na glowkach wtryskow 2 pinowych.W czteropinowych nieda sie niczego wczytac,bo niema korekcji nabitej na wtrysku.A dlatego sa 4 piny,bo dwa sa od opornika korekcyjnego,poprostu wartosc korekcji jest wyrazona opornoscia-komputer to sobie przelicza.
Mysle ze skoro wymieniles tylko 2 wtryski to dalej bedzie ten kod P0093 tyle ze auto juz nie gasnie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-01-29 22:33:41 ]
  
 
Po skasowaniu błędu CHECK zapala się po drugim odpaleniu, a błąd jest inny 16... coś związane z pompą wtryskową.A czy mogę odczytać błąd przez zworkę?

[ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-29 23:17:23 ]
  
 
Cytat:
2011-01-29 22:48:35, golon74 pisze:
Po skasowaniu błędu CHECK zapala się po drugim odpaleniu, a błąd jest inny 16... coś związane z pompą wtryskową.A czy mogę odczytać błąd przez zworkę? [ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-29 23:17:23 ]


Raczej zworka nie odczytasz-wazne dokladnie jaki jest kod.Skoro padly wtryski tzn ze jezdzisz na dziadowskim paliwie i niewykluczone ze zaworki SCV tez juz maja dosyc.
Sprawdz czy w paliwie niema smieci-napompuj z filtra do sloika troche paliwa,jezeli cokolwiek w nim plywa to bak do plukania i filtr do wymiany.Potem trzeba wyjac zaworki i pokrecic silnikiem kolo 30 sek aby wyplul smieci z pompy,i w wielu przypadkach juz to pomaga,a w wielu trzeba wymienic zaworki.A w wielu takich jak twoj i to nie pomaga, dopiero jak sie wymieni te pozostale dwa wtryski zaczyna w pelni jezdzic.
Poprostu jak zdycha uklad paliwowy to sa dwie metody naprawy...albo trzeba wyslac pompe i wtryski do sprawdzenia,co jest kosztowne i tez nie zawsze pewne bo niewiadomo kto i jak to sprawdza.Jest tez metoda warsztatowa -metoda eliminacji oparta na uzywkach ktora jest tansza ale nie zawsze mozna dokladnie stwierdzic co dokladnie jest przyczyna zwlaszcza jak wszystko jest zajechane.
Wiec jak sie wymienia wtryski to zawsze 4 szt i potem mozna reszte diagnozowac.
Osobiscie najpierw wymieniam filtr paliwa i zakladam wezyk przezroczysty -to mam wykluczony filtr ,zapowietrzanie sie ukladu i spr czy paliwo czyste,zrzucam tez przelew z listwy aby wykluczyc zawor przelewowy listwy.
Zostaje pompa i wtryski-pod warunkiem ze nic nie plywa w paliwie
Pompe sprawdzam podbijajac testerem cisnienie na kazdej sekcji osobno-na podstawie cisnien potrafie ocenic czy pompa czy zaworki czy wtryski obnizaja cisnienie.
Taka mam metode i jest skuteczna.Oczywiscie gdy w paliwie sa smieci to konczy sie zawsze na plukaniu zbiornika wymianie pompy i wtryskow ,bo wtedy wszystko jest zajechane.dobra stacja benzynowa to podstawa,i niemam tu na mysli szyldu tylko wlasciciela ktory chrzci lub nie i ktory usuwa szlam ze zbiornikow lub nie.
  
 
100% diagnoza przyjacielu,kupiłem on od sąsiada po tańszej cenie ,miało być prosto z pistoletu.Przyszły pierwsze mrozy i zamarzło,później było coraz gorzej,gasła przy ruszani ze świateł (na ciepłym silniku VSC TRC) z odpalaniem na ciepłym i zimnym silniku.Kilka razy zmieniałem filtr paliwa,ale nie pomogło.Pojechałem do pierwszego mechanika na test,po jeździe z kompem błąd 0093 nieszczelność w układzie paliwowym,sprawdzanie wtryskiwaczy,jeden daje na przelew.Wypompowałem paliwo zostało trochę mniej niż rezerwa,wymieniłem wtryskiwacz, filtr i V-POWER do pełna+STP do czyszczenia wtryskiwaczy i bez zmian.Pojechałem do drugiego mechanika diagnoza zawory na pompie (moja że jeszcze jeden wtryskiwacz bo słychać stukanie).Podmianka zaworów bez zmian,i jak pisałem wcześniej sprawdzanie wtrysków, mycie 5szt te z auta i zakupiony. 2 z ravki padaki zakupiony ok,więc dokupiłem drugi, mycie sprawdzanie ok. Auto pali na dotyk, silnik pracuje twardo lepiej niż po zakupie,zbiera się od samego dołu niejeden benzyniak zostaje na starcie tylko ten CHECK. Po odkręceniu filtra widać jeszcze paproszki rodzaju rozpuszczonego papieru, czy muszę robić dezynfekcje? a może założyć dodatkowy filtr.

[ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-30 20:50:49 ]
  
 
Cytat:
2011-01-30 20:47:44, golon74 pisze:
100% diagnoza przyjacielu,kupiłem on od sąsiada po tańszej cenie ,miało być prosto z pistoletu.Przyszły pierwsze mrozy i zamarzło,później było coraz gorzej,gasła przy ruszani ze świateł (na ciepłym silniku VSC TRC) z odpalaniem na ciepłym i zimnym silniku.Kilka razy zmieniałem filtr paliwa,ale nie pomogło.Pojechałem do pierwszego mechanika na test,po jeździe z kompem błąd 0093 nieszczelność w układzie paliwowym,sprawdzanie wtryskiwaczy,jeden daje na przelew.Wypompowałem paliwo zostało trochę mniej niż rezerwa,wymieniłem wtryskiwacz, filtr i V-POWER do pełna+STP do czyszczenia wtryskiwaczy i bez zmian.Pojechałem do drugiego mechanika diagnoza zawory na pompie (moja że jeszcze jeden wtryskiwacz bo słychać stukanie).Podmianka zaworów bez zmian,i jak pisałem wcześniej sprawdzanie wtrysków, mycie 5szt te z auta i zakupiony. 2 z ravki padaki zakupiony ok,więc dokupiłem drugi, mycie sprawdzanie ok. Auto pali na dotyk, silnik pracuje twardo lepiej niż po zakupie,zbiera się od samego dołu niejeden benzyniak zostaje na starcie tylko ten CHECK. Po odkręceniu filtra widać jeszcze paproszki rodzaju rozpuszczonego papieru, czy muszę robić dezynfekcje? a może założyć dodatkowy filtr. [ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-30 20:50:49 ]


Jak cokolwiek plywa w paliwie to nie pojedzie.
  
 
Ravka jak pisałem jeździ super tylko check się świeci. Jutro jadę podpiąć do kompa zobaczę co wyskoczy i napisze.
  
 
Odczytałem błąd "usterka obwodu TVC" P 1670 i co to oznacza?
  
 
Cytat:
2011-01-31 14:12:49, golon74 pisze:
Odczytałem błąd "usterka obwodu TVC" P 1670 i co to oznacza?


Uszkodzony obwod opornika korekcyjnego we wtryskiwaczu.
Trzeba zmierzyc opory korekcyjne we wszystkich wtryskiwaczach ,i albo wtryskiwacz jest uszkodzony albo instalacja el.
  
 
A jakie powinny być?
  
 
Na wyjętych z auta są 242 i 440
  
 
Cytat:
2011-01-31 16:45:17, golon74 pisze:
Na wyjętych z auta są 242 i 440


Ale co i czego???i na czym mierzone???
  
 
Cytat:
2011-01-31 14:53:02, golon74 pisze:
A jakie powinny być?


Na kazdym wtryskiwaczu masz 2 pary pinow uzwojenie cewki -takie samo w kazdym wtrysku i opor korekcyjny indywidualnie dobierany dle kazdego wtrysku.
  
 
Mierzone miernikiem na górnych pinach, wartości ohmy, na dolnych 003 w obu wtrysksch


[ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-31 17:15:47 ]
  
 
Cytat:
2011-01-31 17:09:18, golon74 pisze:
Mierzone miernikiem na górnych pinach, wartości ohmy, na dolnych 003 w obu wtrysksch [ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-31 17:15:47 ]


Zmierz rezystancje we wszystkich starych i wszystkich ktore teraz masz zamontowane i rozpisz 1 cylinder gorna para tyle ohm dolna para tyle ohm 2 cylinder itd.
  
 
Wymieniłem tylko 2 wtryskiwacze I-242 ohmy górna para
003 ohmy dolna para

II-440 ohmy górna para
003 ohmy dolna para

te 4 w aucie zmierzę na jutro muszę rozkręcić i zdjąć pokrywę

  
 
Cytat:
2011-01-31 17:51:40, golon74 pisze:
Wymieniłem tylko 2 wtryskiwacze I-242 ohmy górna para 003 ohmy dolna para II-440 ohmy górna para 003 ohmy dolna para te 4 w aucie zmierzę na jutro muszę rozkręcić i zdjąć pokrywę


Czyli gorna para to opory korekcyjne,-zmierz te w samochodzie i napisz.
Jezeli wszystkie opory we wtryskach beda sprawne to wlacz zaplon i zmierz napiecia na tych pinach w kostkach od instalacji ,mierz na rozpietych wszystkich wtryskach,tam gdzie nie bedzie napiecia tzn ze instalacja przerwana zmierzysz wtedy w stosunku do plusa i do masy i bedziesz wiedzial ktora zyla jest przerwana.
Sprawdz tez czy zaden wtrysk niema oblamanej glowki.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-01-31 19:54:46 ]
  
 
Ok zrobię to jeszcze dzisiaj i napiszę co i jak.
  
 
A więc, wartości na pinach w ohmah I górne 663 dolne 003 II górne 242 dolne III górne 030 dolne 003 IV górne 441 dolne 003 napięcie na 4 kostkach 4,97 (I,II,III,IV-wtryskiwacze)

[ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-31 23:46:10 ]
  
 
Cytat:
2011-01-31 23:23:29, golon74 pisze:
A więc, wartości na pinach w ohmah I górne 663 dolne 003 II górne 242 dolne III górne 030 dolne 003 IV górne 441 dolne 003 napięcie na 4 kostkach 4,97 (I,II,III,IV-wtryskiwacze) [ wiadomość edytowana przez: golon74 dnia 2011-01-31 23:46:10 ]


na 3 cylindrze korekcyjny jest 30 ohm?czy 0.3ohm.
Zapodaj mu opornik 200ohm i sprawdz czy kod bledu powroci.
A zdejmowales kleme na 5 minut po wymianie wtryskow?



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-01 00:39:49 ]