Corolla nierówna praca silnika jak zimny, E12 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam Corolle 2.0 D4D / 90KM / 2004r. Przez pierwsze 2 miesiące było wszystko ok, silnik pracował cicho i nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Od ok 2 tygodni zimny silnik po zapaleniu pracuje przez ok 3 sekundy, po czym nagle gaśnie (nie wyskakuje żaden błąd, nic), następnie muszę go kręcić ok 5-10 sekund, zanim ponownie odpali (już nie zgaśnie). Po odpaleniu, jak silnik jest zimny, strasznie nierówno chodzi, obroty falują w przedziale 900-1100 obr/min. W czasie jazdy pomiędzy 1000 a 2000 obr/min zaczął strasznie szarpać, jak również w czasie zmianie biegu, po wciśnięciu sprzęgła, obroty skaczą do góry o ok. 100-200 obrotów, jak gdybym wciskał w tym samym momencie lekko gaz... Wymienione zostało: olej silnikowy, filtr powietrza i ostatnio filtr paliwa. Wymiana paska rozrządu za ok. 10 tyś. km – dzwoniłem do serwisu i powiedzieli ze przy 315 tyś. km powinien według książki serwisowej zostać wymieniony. Toyota ma przejechane teraz 304 tyś. km. Samochód był cały czas serwisowany w salonie, są wszystkie pieczątki. Problem występuje tylko, gdy silnik jest zimny, kiedy się nagrzeje nie ma żadnych problemów. Bardzo proszę o poradę, co może być tego przyczyna ? Miał już możne ktoś taki problem ??

[ wiadomość edytowana przez: otop1 dnia 2011-06-02 09:59:21 ]
  
 
Z tym odpalaniem i zgasnieciem to wyglada jak by sie zapowietrzal na filtrze- wstaw wezyk przezroczysty pomiedzy filtr paliwa a pompe, wystarczy kawalek zeby bylo widac czy sa bable powietrza po nocy i jak zgasnie.
Co do skokow obrotow to typowe jak sie przetrze kabel -przejsciowka pomiedzy wiazka silnika , a czujnikiem temperatury, ale wtedy tez spada temperatura na wskazniku na desce.
No dziwne to ...posprawdzaj powyzsze i popraw masy z akumulatora na nadwozie i z modulu EDU do obudowy i do nadwozia -wykrec sruby oczysc na szczotce drucianej i oskrob tam gdzie zardzewiale.Tyle na poczatek.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-02 21:34:21 ]
  
 
Sprawa wyjasniona, pęknięty plastik, ten ktory sie wkreca do filtra od dolu. Skleilem szczeline i wszystko gra Bigelelektron dzieki za porady !
  
 
Cytat:
2011-08-08 14:11:49, otop1 pisze:
Sprawa wyjasniona, pęknięty plastik, ten ktory sie wkreca do filtra od dolu. Skleilem szczeline i wszystko gra Bigelelektron dzieki za porady !


Wymien ten element jak najszybciej , bo klej nie utrzyma za dlugo ,a swoja droga silny byl ten mechanik
  
 
czy sprawa falujacych obrotów została rozwiązana? ma okazje kupić corolle ale ma takie same objawy i sie waham. Obroty na zimnym silniku skacza do 2 tys po czym powoli spadaja do 900 i faluja do 1100 po jakims czasie spadaja jeszcze bardziej i auto zaczyna sie dusic
  
 
corolla e12 1.6 w gazie 2004 po lifcie
  
 
Cytat:
2015-04-09 20:09:15, dyno29 pisze:
corolla e12 1.6 w gazie 2004 po lifcie

Auto z gazem to można sprzedać ale kupic należy bez gazu i ewentualnie jak ktoś lubi to zalozyc.A nie kupic zameczonego gazownika który już się zwrocil i zdegradowal technicznie i teraz wizja remontu głowicy jest coraz blizsza.
  
 
No to kupiłem bez gazu corolle e12 1.6 2006. jak ja ogladałem to przed odpaleniem spojrzałem na temeperature czy nie była wczesniej jezdzona i wskazówka lezała odpaliłem obroty skoczyły na 1400 i po 15 sekundach spadły ponizej 1000. po kupnie przestała noc i jak ja rano odpaliłem to obroty skacza do 1800 i spadaja bardzo powoli 2-3 minuty postawiłem na serwis ale jak narazie nic nie powiedzieli mam wrócić w poniedziałek. jak teraz tak skacze to co bedzie zimą? a i nie ma tej czesci tłumika tej takiej siateczki i powiedzieli ze moze sonda oszukuje bo pali dosc sporo ale komputer nie pokazał zadnych błedów głupieje juz od tego auto 5 dni a juz mam go dosyc powoli... poradzisz cos?
  
 
Cytat:
2015-04-21 18:59:11, dyno29 pisze:
No to kupiłem bez gazu corolle e12 1.6 2006. jak ja ogladałem to przed odpaleniem spojrzałem na temeperature czy nie była wczesniej jezdzona i wskazówka lezała odpaliłem obroty skoczyły na 1400 i po 15 sekundach spadły ponizej 1000. po kupnie przestała noc i jak ja rano odpaliłem to obroty skacza do 1800 i spadaja bardzo powoli 2-3 minuty postawiłem na serwis ale jak narazie nic nie powiedzieli mam wrócić w poniedziałek. jak teraz tak skacze to co bedzie zimą? a i nie ma tej czesci tłumika tej takiej siateczki i powiedzieli ze moze sonda oszukuje bo pali dosc sporo ale komputer nie pokazał zadnych błedów głupieje juz od tego auto 5 dni a juz mam go dosyc powoli... poradzisz cos?

d4d to diesel a ty masz chyba benzynę co?
Czy to kombi?
  
 
Benzyna hatchback
  
 
Cytat:
2015-04-22 09:47:02, dyno29 pisze:
Benzyna hatchback

i jak tam twoje obroty?
  
 
Auto na serwisie toyoty w nowogardzie ale jak narazie cisza. Wczoraj odpaliłem ja bez przepływomierza i obroty troche zabilniejsze niższe na zimnym silniku i troszkę szybciej spadały. A co myślałeś cos moze?
  
 
Auto odebrane dalej tak samo panowie stwierdzili ze komputer nie pokazuje żadnych błędów "a te obroty to przeciez spadają jak sie auto rozgrzeje" i ze tak ma byc podobno. Na pytanie " a jakby pan przyszedł do salonu kupic auto i ja bym je panu odpalił przy 12 stopniach a ono zaczyna wyć a ja mowię ze tak ma byc to kupiłby pan takie auto? Cisza i kręcenie głowa jak ty nic nie poradzisz to chyba ja sprzedam chociaż w toyocie powiedzieli ze "szkoda bo zadbane auto" taka sytuacja
  
 
Cytat:
2015-04-27 18:31:15, dyno29 pisze:
Auto odebrane dalej tak samo panowie stwierdzili ze komputer nie pokazuje żadnych błędów "a te obroty to przeciez spadają jak sie auto rozgrzeje" i ze tak ma byc podobno. Na pytanie " a jakby pan przyszedł do salonu kupic auto i ja bym je panu odpalił przy 12 stopniach a ono zaczyna wyć a ja mowię ze tak ma byc to kupiłby pan takie auto? Cisza i kręcenie głowa jak ty nic nie poradzisz to chyba ja sprzedam chociaż w toyocie powiedzieli ze "szkoda bo zadbane auto" taka sytuacja

Niebardzo rozumiem w czym upatrujesz problem?Piszesz nierówne obroty tzn ze faluja lub wypadają zaplony czy chodzi o to ze po odpaleniu ma 1800 a potem spadają w miare rozgrzewania?Wersja turecka Corolla wagon miała 2600 po odpaleniu w zimie na mrozie i obroty stopniowo spadaly az silnik osiagnal temp 60 stopni i tak było długo zanim wprowadzili modyfikacje w komputerze silnika i wtedy obr osiagaly już tylko 1800
Jak chcesz sprawdzić czy tak ma być czy nie to zapnij tester a w miejsce czujnika temperatury potencjometr suwakowy i zjezdzaj z rezystancja w dol to zobaczysz przy jakiej temp obroty zaczna malec.A najlepiej sprawdzić w innym egzemplarzu czy jest tak samo.Bo z tego co pamiętam to one tak miały.Wazne czy po zagrzaniu obroty spadają na 650?
  
 
Chodzi mi o te wysokie obroty po odpaleniu skaczą na 1800 a jak troche spadną jak sie rozgrzeje ale jak dodam gazu to znowu rosną do 1800 i tak pare sekund znowu trzyma chodzi mi o to ze zejście z obrotów trwa za długo według mnie jak dołączyłem przepływomierz to jakby niżej obroty wskakiwaly na 1500 i szybciej schodzą po dodaniu gazu wracają na tyle co były a nie skaczą wyżej... Chciałem gaz montować ale teraz sie wacham
  
 
Po rozgrzaniu spadają na 650 a nawet troche niżej jak nawiew włączę na maksa to wibracje są bardziej odczuwalne
  
 
a jaki olej do niej lac? widze ze ostatnio ktoś zalał castrola 5w40 ale w necie wyczytałem ze leje sie 5w30...
  
 
Cytat:
2015-05-06 19:21:27, dyno29 pisze:
a jaki olej do niej lac? widze ze ostatnio ktoś zalał castrola 5w40 ale w necie wyczytałem ze leje sie 5w30...

Wstukaj sobie w gogle tabele SAE to zobaczysz ze to niema większego znaczenia chodzi o temp otoczenia powyżej zera.Co do obrotow to odkręć uzwojenie ISC na zimnym silniku po nocy i sprawdz czy wirnik obraca się bez oporow.
  
 
to popatrze i jutro jade wymienic bo tak naprawde to nie wiem co tam jest wlane. postaram sie to zrobic chociaz nie wiem czy dam rade jak cos podlece do znajomego mechanika i zostawie mu auto i jakąś flaszke to zobaczy ) dam znac co wyszło rozpytywałem o gaz i zaproponowali mi firmy king ponoc przy wyzszych obrotach ma dodawac do gazu troche benzyny ma to niby "chronic troche zawory" dzięki za rady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2015-05-06 19:41:07, dyno29 pisze:
to popatrze i jutro jade wymienic bo tak naprawde to nie wiem co tam jest wlane. postaram sie to zrobic chociaz nie wiem czy dam rade jak cos podlece do znajomego mechanika i zostawie mu auto i jakąś flaszke to zobaczy ) dam znac co wyszło rozpytywałem o gaz i zaproponowali mi firmy king ponoc przy wyzszych obrotach ma dodawac do gazu troche benzyny ma to niby "chronic troche zawory" dzięki za rady!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


W nowych Corollach i Aurisach jest powyzej 2000 obr po odpaleniu w tych temp otoczenia jakie teraz wystepuja i nie mozna powiedziec zeby silnik wyl ...