Montaż hamulców tarczowych tył z Focusa do Escorta kombi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Dzięki uprzejmości kolegom Mikatt i Pieku stałem się szczęśliwym posiadaczem hamulców tarczowych z Forda Focus kombi.

Chcę ten zestaw wrzucić do Escorta kombi.

Czego oprócz w/w hamulców potrzebuję aby zestaw śmigał.

Na co mam uważać, co mnie może zaskoczyć, co trzeba przerobić itp.

Za wszelkie rady/porady/uwagi (o ile będą pomocne) będę bardzo wdzięczny

[ wiadomość edytowana przez: WhiteGarbi dnia 2015-06-01 18:49:35 ]
  
 
Ja obecnie przygotowuję się do takiej konwersji w moim kombi.

Mam u siebie ABS i jeszcze nie wiem czy pierścień podpasuje z Escortowego bębna. Sam czujnik w Escorcie ma grubszy rdzeń i jeszcze idzie to jakoś rozwiercić i dopasować.

Na pewno jest prościej jeśli nie masz ABSu, bo wtedy jedynie usuwasz Focusowe czujniki ABS. Na bank są zapieczone, więc po odkręceniu śrubki czujnika spróbuj najpierw trochę poobracać. Pierścienie z piast możesz zdjąć, ale jak akurat nie masz nasadki 30mm do klucza to możesz sobie odpuścić. Przewód hamulcowy ma taką samą końcówkę, ale nie jestem pewien czy oryginalnego wystarczy na długość. Jakby brakowało to od biedy możesz zamienić czopy piasty stronami i będziesz miał wtedy zaciski od przodu zamiast od tyłu tarczy, nie wiem tylko jak się wtedy ułoży linka ręcznego.

Co do samej linki to podobno pasuje linka z RS2000. Ja mam w garażu nową linkę do Focusa, spróbuję z nią pokombinować.

Ponadto w oryginale pod czop piasty instalowana jest osłona tarczy hamulcowej. Towar niedostępny jako używka, bo za bardzo rdza go wpieprza. Za ten kawałek blachy w kształcie anteny satelitarnej Ford woła 77zł za stronę.


P.S. Naucz się podpisywać jednoznacznie wątki albo nauczy Cię moderator.


[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2015-06-01 16:22:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: darek4488 dnia 2015-06-01 16:23:27 ]
  
 
Po zdjęciu bębnów, czopa,szczęk i tłoczka rozwiercasz nity od tej całej osłony od bębna i przynitowujesz osłony od tarcz od focusa. W czopie od focusa rozwiercasz otwór na czujnik abs ( na wiertarce stołowej ). Na czopach od focusa musisz podtoczyć (zmniejszyć średnice zewnętrzna) na pierścień abs-u escort ( bo jest mniejszy ). Hamulec ręczny też nie problem, u mnie została oryginalna linka przerobione aby mocowania. Wszystko działa do dzisiaj bez żadnego problemu. Luknij sobie na moim wątku.
  
 
Szkoda, że nie masz foto jak pasują te pierścienie z Escorta.
  
 
Cytat:
2015-06-02 19:46:48, darek4488 pisze:
Szkoda, że nie masz foto jak pasują te pierścienie z Escorta.



a może jednak ma
  
 
Mam jak było podtaczane pod pierścień, i uchwytu na linkę. Na środkowym foto troszkę widać jak ten pierścień jest na piaście i przewiercone otwory w czopach na czujnik. Jak montowałem nie przyszło mi do głowy zrobić fotki pierścienia na piaście.






  
 
Jest szansa, że zrobię ABS bez tokarki?
  
 
a jeszcze jedno mnie zastanawia

jak jest montowany pierścień od ABS-u na bębnie ?
przykręcany ? nabijany ?

jak się go demontuje i montuje na piastę do tarczy ?

pytam, bo nie chciałbym, żeby po rozebraniu tyłu coś mnie zaskoczyło, bo generalnie chciałbym ogarnąć temat jak najszybciej się da, bo auto cały czas potrzebne
  
 
Raczej na tokarce bo to musi być równo. Możesz se spróbować na jakiejś szlifierce stołowe, ale ja polecam tokarkę. Pierścień jest nasadzony na piastę. Musisz lekko zbić i potem lekko nabić,żeby tych ząbków nie sklepać na pierścieniu.


  
 
Trochę OT, ale zapytam: czujnik ABSu z tyłu to różni się parametrami elektrycznymi od tego z przodu? Np dało by się podpiąć czujnik+ koronka z kół przednich? ilość "ząbków" tego tylnego pierścienia jest taka sama jak w w przednim tych otworów? Ma to jakieś znaczenie, czy po prostu sprawdza niezależnie czy koło zblokowane?
Nie mam doświadczeń z ABSem na tyle w essie, a pytam bo, jeżeli by się dało to ogarnąć, to może do 4x4 bym zapakował ABS na tył.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Dokładnie nie wnikałem w abs escortów ale w kombi z tyłu obydwa koła są razem.

  
 
To już kwestia samych wiązek. Jakbyś potrzebował oddzielnie to idzie zrobić oddzielnie.