[E12][TS] Odpowietrzenie hamulców i pompy ABS.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak zmusić pompę ABS do działania, aby ją odpowietrzyć/przelać przez nią płyn hamulcowy?

Chcę wymienić płyn hamulcowy, a że nie wiem kiedy było to robione ostatnim razem, to chciałbym aby jak najmniej starego płynu pozostało w układzie. Planuję to zrobić ciągle uzupełniając nowy płyn do zbiorniczka wyrównawczego i wylewając stary przez odpowietrzniki hamulców i sprzęgła, aż poleci nowy płyn. Jedyny problem to jak "wymienić" płyn w pompie ABS?

Posiadam klona interfejsu miniVCI (zarówno FW 1.4.1 jak i 2.0.4 i program TechStream, jednak przy próbie wybrania funkcji "brake air bleed", pokazuje się info że w tym aucie ta funkcja nie jest obsługiwana (Corolla TSport 2003 prod. UK - vin SB...), zarówno na miniVCI z FW 1.4.1 jak i na nowszym FW 2.0.4 bodajże. (Inne funkcje interfejsu działają OK, więc interfejs jest OK).

Istnieje jakiś inny sposób "odpalenia" pompy ABS aby przepłukać ja płynem i odpowietrzyć?






[ wiadomość edytowana przez: Obi-Wan dnia 2018-03-29 14:57:12 ]

[ wiadomość edytowana przez: Obi-Wan dnia 2018-03-29 14:57:46 ]
  
 
[quote]
2018-03-29 14:45:47, Obi-Wan pisze:
Jak zmusić pompę ABS do działania, aby ją odpowietrzyć/przelać przez nią płyn hamulcowy? Chcę wymienić płyn hamulcowy, a że nie wiem kiedy było to robione ostatnim razem, to chciałbym aby jak najmniej starego płynu pozostało w układzie. Planuję to zrobić ciągle uzupełniając nowy płyn do zbiorniczka wyrównawczego i wylewając stary przez odpowietrzniki hamulców i sprzęgła, aż poleci nowy płyn. Jedyny problem to jak "wymienić" płyn w pompie ABS?
jak odpowietrzasz w ten sposób to plyn nie omija w magiczny sposób pompy wiec w czym problem.wchodzi nowy wypycha stary jak w odpowietrzniku zaczyna leciec czysty to niema już w układzie staraego ,ani w pompie.

Procedury odpowietrzania testerem sa przewidziane do modulatorów które konstrukcyjnie zle się odpowietrzaja i wtedy aby mieć pewność ze nie zostanie tam banka powietrza tester wlacza pompe.Ale to jest w wypadku kiedy zapowietrzony został układ poprzez np wymiane lub rozebranie układu kiedy plyn całkowicie zszedł i układ zaciagnal powietrze.
Normalnie kiedy tylko wymieniasz plyn możesz to robic tradycyjnie lejesz pompujesz i jest ok
I niech moc będzie z Toba.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-04-01 14:05:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-04-01 14:06:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-04-01 14:11:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-04-01 14:13:16 ]
  
 
A nie trzeba mieć aby włączonego zaplonu, żeby zaworki w pompie ABS się otwarły? Przecież niektóre kanaliki w pompie są "domyślnie" zamknięte i otwierają się tylko podczas działania pompy, i tam płyn się nie wymieni taka metodą.

A pytanie pomocnicze, czy w tym modelu da radę jakkolwiek zmusić pompę do działania tak jak próbowałem techstreamem? Gdyby, tak jak mówisz, trzeba było rozebrać układ.

[ wiadomość edytowana przez: Obi-Wan dnia 2018-04-03 13:55:26 ]
  
 
Cytat:
2018-04-03 13:18:17, Obi-Wan pisze:
A nie trzeba mieć aby włączonego zaplonu, żeby zaworki w pompie ABS się otwarły? Przecież niektóre kanaliki w pompie są "domyślnie" zamknięte i otwierają się tylko podczas działania pompy, i tam płyn się nie wymieni taka metodą. A pytanie pomocnicze, czy w tym modelu da radę jakkolwiek zmusić pompę do działania tak jak próbowałem techstreamem? Gdyby, tak jak mówisz, trzeba było rozebrać układ. [ wiadomość edytowana przez: Obi-Wan dnia 2018-04-03 13:55:26 ]


No to ci zostanie 5 ml starego plynu bedziesz bardzo cierpial z tego powodu?
Zawsze mozesz potem pojechac z wlaczonym ABS np po piachu i znowu wymienic plyn.