Zegarek Yaris II 1.4 D4D 2006 - raz działa raz nie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Coś dziwnego zaczęło się dziać z zegarkiem w moim Yarisie. Chodzi o tą część, która wyświetla godzinę i dane z komputera pokładowego.
Po włączeniu silnika dłuuuuuugo się zapala, potem czasem świeci dobrze albo wcale nie świeci. Czasem w czasie jazdy nagle się włączy i znowu świeci pełną mocą by po chwili przestać...

Objawy dość dziwne - bo jak na elektronikę/elektrykę - chyba powinno działać albo nie - tak zero jedynkowo? A może coś po prostu nie styka w środku?
No i pytanie najważniejsze - czy da się wymienić w razie czego tylko sam zegarek? Czy trzeba cały moduł razem z licznikiem i kontrolkami? (Które przy okazji działają bez zarzutu???)
  
 
No tak wlasnie jest w elektronice ze wszystko jest mozliwe.Kup zegary na allegro i wymien.
  
 
a jak to jest z tymi zegarami? czy trzeba absolutnie kurczowo trzymać się numerów? Rozkręciłem licznik, znalazłem przyczynę:





Mój numer licznika to 83800-0D690-D, niestety na allegro nie ma dokładnie takich, są np. pasujące do 1.4 Diesel ale już po 2008, po liftingu. Czy te liczniki (właściwie płyty główne) różnią się na tyle, że musi być absolutnie taki sam model? Czy jednak można użyć innego?

[ wiadomość edytowana przez: ogooreck dnia 2014-03-07 07:48:15 ]
  
 
Cytat:
2014-03-07 07:47:34, ogooreck pisze:
a jak to jest z tymi zegarami? czy trzeba absolutnie kurczowo trzymać się numerów? Rozkręciłem licznik, znalazłem przyczynę: [ wiadomość edytowana przez: ogooreck dnia 2014-03-07 07:48:15 ]


To jest skutek a nie przyczyna.Zrob zdjecie calosci plyty gdzie jest procek i pamiec na tej czy na osobnej plytce?
  
 
Cytat:
2014-03-07 13:31:44, Bigelektron pisze:
To jest skutek a nie przyczyna.Zrob zdjecie calosci plyty gdzie jest procek i pamiec na tej czy na osobnej plytce?


Procek i pamięć? Czyżby to była taka płytka scalona wielkości mniej więcej 4cm x 4 cm wpinana do tej większej płyty głównej? (ta większa - to to, czego kawałek widać na zdjęciu)... Zasugerowałem się tym przegrzanym miejscem, bo tylko w tym miejscu są widoczne jakiekolwiek zmiany. Cała reszta wygląda jak nowa
Ale zrobię przez weekend fotki całego elementu
  
 
Cytat:
2014-03-07 13:31:44, Bigelektron pisze:
Zrob zdjecie calosci plyty gdzie jest procek i pamiec na tej czy na osobnej plytce?


Fotki całej płytki są tu:














  
 
sorry za post pod postem - mam teraz tylko pytanie o to, gdzie zapisany jest stan licznika.
Kupiłem właśnie taki (identyczny model jak mój)
http://tinyurl.com/op49ant

Czy wystarczy, że wymienię tę dużą "płytę główną", na której się przegrzewają elementy? Czy moje kilometry są zapisane na tym małym elemencie z czymś co wygląda jak kość pamięci? Tak wygląda, że tam są zapisane moje kilometry?
  
 
Na przedostatnim zdjeciu kosc pomiedzy kwarcem a prockiem odczytaj jaki ma symbol wyglada na eprom z przebiegiem.Wzglednie mozna cala plytke przelozyc jak niemasz stacji lutowniczej.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2014-03-20 12:05:35 ]
  
 
przeszczep licznika się powiódł
Kupiłem model dokładnie do mojego auta (jak w linku 2 posty wyżej). Wystarczyło przełożyć płytkę scaloną (z tych 2 ostatnich zdjęć) ze starego licznika do nowego i już - nowy licznik działa sprawnie z kilometrami i stanem licznika ze starego
  
 
Witam, mam podobny problem z licznikiem a właściwie z wyświetlaczem komputera pokładowego, w ogóle nie działa. Chodzi o Yarisa II 2006 rok prod, silnik 1.3, 87KM. Sytuacja jest podobna jak u użytkownika ogooreck, przepalona płyta główna. U mnie jest płyta taka sama jak u kolegi ogooreck, o tym samym numerze 457652-8381 czyki wychodzi na to, że wersja diesel benzyna jest taka sama. różnica jest tylko w procesorze prawdopodobnie.
Moje pytanie jest następujące, czy wersja angielska licznika będzie miała tą samą płytę główną? Ktoś się orientuje?