Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarecki03 rodaki | 2015-12-03 10:04:38 Dzieki Bigelektron za odpowiedz . Podobno w tym silniku była zmieniana głowica. Podejrzewan że po założeniu nikt nie sprawdził luzu zaworowego lub pozamieniał miejscami sklanki z podkładkami regulacyjnymi. Nie spotkałem się z tym problemem w toyocie ale w astrach I 1.7 ISUZU to problem nagminny. W każdym bądz razie luzy teraz są idealne, 0,25ssące i 0,35-0,40 wydechy.
Znalazłem jego bolączkę. Brak cisnienia na cylindrach(7-9bar). Miałes racje Bigelektron z pomierzeniem cisnienia. Sam niewiem czemu tego nie zrobiłem odrazu. Chyba się zasugerowałem sugestiją klienta. Ale nadal nie znam przyczyny, bo brak cisnienia to skutek a nie przyczyna. Jak stargam głowicę do zobaczę. Podejrzewam że problem jest z zaworami i gniazdami, ale od razu wymienię piercienie i przehonuje tuleje. Opisze jak się rozwineła sytuacja w następnym poscie. P.S. ......Sprawdz czy niema chipa...... W tym sterowniku nie da się zmienić mapy. Dało się zrobić czipa w sterownikach z koncowką numeru powyżej ........650. A w tym jest ......632. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-12-03 14:11:08
Z chipem to mialem na mysli te boxy ktore dokladaja z Toyoty przy komputerze silnika na wtyczkach przejsciowkach i V-techy na listwe common raill. To jakie masz to cisnienie na poszczegolnych cylindrach. Jezeli moge doradzic to lepiej tego silnika nie naprawiaj bo mozesz utknac.Niewiadomo z czego go poskladali moze byc inna glowica lub korby i tloki. Mialem taka Prewie czy Ave verso z Krakowa cuda sie dzialy w koncu na pomiarach wyszlo cisnienie rowno 19 na wszystkich cyl.a powinno byc cos kolo 27.Po skalkulowaniu czesci i roboty wyszlo ze lepiej silnika poszukac.Ale jakis warsztat sie podjal remontu za chyba 2000 zl i poplyneli na tym bo sie okazalo ze po remoncie cisnienie bylo max 18 .Nieznam gosci ale klient twierdzil ze robili mu niejeden silnik z powodzeniem.Wiec wniosek ze cos tam bylo zamontowane nie z tego silnika ale na podstawie dokumentacji niema szans ustalic ktory element ktos tam wczesniej zamontowal bo rzekomo pasowal. Radze wlasnie poszukac silnika bo ten temat smierdzi zdechla ryba na kilometr a uwierz mi ze doswiadczenie nauczylo mnie omijac takie tematy ktore mozna powiedziec ze z duzym prawdopodobienstwem moga sie nie udac.Teraz jeszcze nie jest za pozno gorzej kiedy zamontujesz czesci za kupe kasy i poniesiesz naklady w robociznie i bedzie to samo.Wowczas zadna ze stron nie bedzie szczesliwa. W tamtym silniku byly dwukrotnie wieksze przerwy na zamkach pierscieni ale na tulejach cylindrow nie bylo rantu ktory by swiadczyl o nadmiernym zuzyciu tylko takie przebarwienie na tulei cylindra byc moze powstale w skutek przegrzania.Jezeli wiec po zdjeciu glowicy nie znajdziesz ewidentnej przyczyny to odradzam naprawe. |
jarecki03 rodaki | 2015-12-03 22:56:28 Ok. Głowica stargana. A że robię przy silnikach trochę, przerabiam ich co najmniej 10 miesięcznie to mysle że i z tym sobie poradzę. Tragiedji niema. Moim zdaniem zapieczone pierscienie olejowe, i ze względu na to że wtryski lały, egr zapchany, i ten cały szlam osiadał się na zaworach i przedostawał się do oleju. Jak silnik gwałtownie zaczyna brac olej to radze każdemu dolac do oleju szklankę nafty, odpalic silnik na 20 min., zlać olej i zalać olejem rzadszym żeby pirscienie olejowe zaczeły pracować. Ale każdy użytkownik auta z reguły jest mądrzejszy i zaczyna lac olej gęsciejszy i tym samym dokańcza żywot silnika. A dołóż my do tego sadzę ropną to mamy szlam który się odkłada wszędzie. Wystarczy wymienić pierscienie, ewentualnie panewki jak będzie potrzeba i zrobić honowanie na tulejach i z dołem było by na tyle.
Co do głowicy to zlecę chłopakom z mysłowic wymianę prowadnic, uszczelniaczy, dotarcie lub wymiane zaworow, i dotarcie lub wymiana gniazd zaworowych, sprawdzenie szczelnosci i spłanowanie płaszczyzny. Mysle że po tym zabiegu wroci 116ps a nie jak przed naprawą 89 Wiem, Bigelektron, że prosciej jest wymienic silnik, albo najprosciej. Tylko że dostaniesz gwarancje w porywach na 14 dni. Niewiesz co kupisz. Na oko nie do konca poznasz kondycje silnika. Ja dam gwarancje na 30 tys. km. Do tej pory nikt nie wrocił z reklamacją. A za DOBRY silnik do tego auta trzeba dac 2500-3500 TYS. ZŁ. A gdzie robota??? A jazda w poszukiwaniu silnika, a paliwo, a nasz czas??? A z remontem mysle że się zamkniemy 2500-3000 z olejem i filtrem. Ciąg dalszy nastąpi.... |
jarecki03 rodaki | 2015-12-03 23:04:21 Bigelektron pytałes o cisnienie? 1-8bar, 2-8,5bara; 3-7.5bara, 4-9bar. Jak sciągnełem głowice i położyłem na blacie to na zamkniętych zaworach olej przeciekał na stół(ssących). |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2015-12-04 17:17:27
to powodzenia napisz jak poszlo i jakie masz cisnienia po remoncie jak bedzie ok to ci podesle paru z silnikami bo obecnie niemam kogo polecac odnosnie remontow silnika za przyzwoite pieniadze. |
jarecki03 rodaki | 2015-12-04 22:16:14 Ok Bigelektron.. Ale po remoncie auto przez ok. 1000km będzie słabsze.Pęłną moc osiągnie po ok.1000km. Ale napiszę do widomosci ogólnej ile będzie bezposrednio po remoncie a ile po 1000km. Każdy właściciel wie że po remoncie nie może przekroczyć 2500 obrotów, spokojna jazda bez zrywu. Pierscienie muszą się dotrzeć. Po tysiącu wymiana oleju i filtra i autko powinno szmigać, łaski nie robi. Lubię jak auto chodzi tak jak my(mechanicy) chcemy a nie tak jak jemu się chce. Czyż nie tak Bigelektron??? Wtedy mamy największą satysfakcję i nie chodzi tu tylko o pięniądze. I za to lubię to co robię. |
jarecki03 rodaki | 2015-12-06 11:46:57 Słuchajcie, trochę robię przy silnikach ale aż tak wyjechanych pierscieni nawet nawet ja nie widziałem. A z resztą ocencie sami.
Proszę zwrócic uwage na osadzenie pierscieni w tulei tłokowej. Przerwa na zamku w starym pierscionku 7mm. Na pirscionkach olejowych brak krawędzi zbierających. I jak tu ma być cisnienie w cylindrze??? I niech mi ktoś powie że jakość oleju i częstotliwość wymiany nie ma znaczenia. A znam takich co jeżdzą 25tys. km od wymiany do wymiany. Ja proponuje każdemu wymianę oleju i filtra co 10tys. km bez względu na to co mówi producent i kropka. |
jarecki03 rodaki | 2015-12-19 21:33:08 Nu w końcu mam chwilę i mogę z Wami podzielić radoscią że AVENSISka pali od kopa. Może prawie od kopa bo od kopa to palą TDIki. Trochę to trwało bo własciciel nie miał kasy, a ja miałem zabawe z innymi silnikami. Grunt że jest bardzo zadowolony. Obiecałem podać cisnienie po naprawie:
1-29.5 2-28(była bardzo duża krawędz) 3-29 4-29.5 Moim zdaniem jest okey. Dziękuje wszystkim zainteresowanym. P.S. Budżet został przekroczony o 113zł od zakładanego. Czyli całość wyniosła 3113zł. |