Toyota rav4 2004 2.0 d4d 116ps bardzo słabo pali ?//

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam tak jak w temacie, po nocy zeby ja odpalic trzeba kręcic z 40 sekund i łapie powoli tak jakby łapała na poczatku na jednym pozniej n dwoch i tak coraz szybciej az wreszcie zapali, a jak zapali i pochodzi z ok 1 min to pozniej pali od strzała. swiece zarowe sprawdzane pojedynczo i na listwie razem, napiecie na wtryski po stacyjce 5v i podczas krecenia tak samo 5V, cisnienie pod czas krecenia na listwie 30mpa tylko obroty rozrusznika troche male bo 140obr/min i to mnie troche martwi. po odpaleniu koreckcje wtryskiwaczy troche szaleja np jeden ma 4.100 drugi 2.200 a dwa w normie ok 0.800 po rozgrzaniu wszystkie wtryskiwacze maja norme od 0.500 do 1.300, zaworki scv podmieniane i pompa wtryskowa tak samo, rozrzad OK, filtr paliwa wymieniony, przepływka OK co to moze byc?? jakie obroty powinny byc podczas krecenia rozrusznikiem?? czy to moze wina wtryskiwaczy bo juz chyba wszystko sprawdzilem, z góry dzieki
  
 
Cytat:
2015-12-30 11:44:11, land-car1983 pisze:
witam tak jak w temacie, po nocy zeby ja odpalic trzeba kręcic z 40 sekund i łapie powoli tak jakby łapała na poczatku na jednym pozniej n dwoch i tak coraz szybciej az wreszcie zapali, a jak zapali i pochodzi z ok 1 min to pozniej pali od strzała. swiece zarowe sprawdzane pojedynczo i na listwie razem, napiecie na wtryski po stacyjce 5v i podczas krecenia tak samo 5V, cisnienie pod czas krecenia na listwie 30mpa tylko obroty rozrusznika troche male bo 140obr/min i to mnie troche martwi. po odpaleniu koreckcje wtryskiwaczy troche szaleja np jeden ma 4.100 drugi 2.200 a dwa w normie ok 0.800 po rozgrzaniu wszystkie wtryskiwacze maja norme od 0.500 do 1.300, zaworki scv podmieniane i pompa wtryskowa tak samo, rozrzad OK, filtr paliwa wymieniony, przepływka OK co to moze byc?? jakie obroty powinny byc podczas krecenia rozrusznikiem?? czy to moze wina wtryskiwaczy bo juz chyba wszystko sprawdzilem, z góry dzieki

Skoro masz 30 Mpa to uklad paliwowy ok.Powodem niezapalania jest slabe krecenie rozrusznikiem z powodu rozrusznika lub akumulatora lub slabej masy.Przy sprawnym ukladzie paliwowym nie zapali jezeli kreci ponizej 180 obr przy 200 juz sa problemy a powinien 230 i lepiej.Do odpalenia graniczne cisnienie to 25 Mpa,ponizej nie zapali.Oczysc klemy oczysc mase na podluznicy pod obudowa filtra powietrza i mase na module EDU na kielichu amortyzatora.Oczysc tzn odkrec srube ,ucho i miejsce gdzie przylega oskrobac papierem do golej blachy srube na szczotce drucianej, zapsikac kontakt sprayem np zielony z Bolla skrecic i zasmarowac np smar w sprayu.
Zrob test akumulatora jezeli ma ponizej 600A wymien jezeli dalej slabo kreci napraw rozrusznik.
  
 
Cytat:
2015-12-30 22:35:18, Bigelektron pisze:
Skoro masz 30 Mpa to uklad paliwowy ok.Powodem niezapalania jest slabe krecenie rozrusznikiem z powodu rozrusznika lub akumulatora lub slabej masy.Przy sprawnym ukladzie paliwowym nie zapali jezeli kreci ponizej 180 obr przy 200 juz sa problemy a powinien 230 i lepiej.Do odpalenia graniczne cisnienie to 25 Mpa,ponizej nie zapali.Oczysc klemy oczysc mase na podluznicy pod obudowa filtra powietrza i mase na module EDU na kielichu amortyzatora.Oczysc tzn odkrec srube ,ucho i miejsce gdzie przylega oskrobac papierem do golej blachy srube na szczotce drucianej, zapsikac kontakt sprayem np zielony z Bolla skrecic i zasmarowac np smar w sprayu. Zrob test akumulatora jezeli ma ponizej 600A wymien jezeli dalej slabo kreci napraw rozrusznik.



Dzieki za podpowiedz juz wczoraj wpadłem na pomysł wyjecia rozrusznika i okazał sie chyba od benzyny wiec mialem od diesla, po włozeniu obroty na rozruszniku wzrosły na 230br/min wiec gitara i auto juz nie krecilo 30sekund tylko jakies 3-4 sekundy zeby odpalic ale dalej objaw łapania po kolei na cylindrach , po odpaleniu korekcje wtryskiwaczy ne drugim 4.200 a na czwartym 2,400 wiec decyzja zapadła na podmiane wtryskiwaczy bo mysle sobie ze pali na dwoch cylindrach akurat kolega w miescie ktory handluje czesciami od toyoty mial 4 szt wiec je podmienilem wszystkie 4 szt odpalilem zeby tylko sie odpowietrzyl uklad wyjechalem na zewnatrz i stygła 4-5 h i wieczorem niestety nie odpalila od strzala tylko trzeba bylo krecic ze 3-4 sekundy i trzymac na rozruszniku bo łapała pokolei na kazdym, pod odpaleniu czasy wtryskiwaczy na zimnym na wszystkich miedzy 0.100 do 0,600 wiec uwazam ze bardzo ładne i czemu cholera nie pali od razu????????? masy czyszczone, świece żarowe sprawne, zaworki scv podmieniane, moduł edu podmieniany, jeszcze tylko zestaw odpalenia nie byl podmieniany
  
 
Cytat:
2015-12-31 03:56:46, land-car1983 pisze:
Dzieki za podpowiedz juz wczoraj wpadłem na pomysł wyjecia rozrusznika i okazał sie chyba od benzyny wiec mialem od diesla, po włozeniu obroty na rozruszniku wzrosły na 230br/min wiec gitara i auto juz nie krecilo 30sekund tylko jakies 3-4 sekundy zeby odpalic ale dalej objaw łapania po kolei na cylindrach , po odpaleniu korekcje wtryskiwaczy ne drugim 4.200 a na czwartym 2,400 wiec decyzja zapadła na podmiane wtryskiwaczy bo mysle sobie ze pali na dwoch cylindrach akurat kolega w miescie ktory handluje czesciami od toyoty mial 4 szt wiec je podmienilem wszystkie 4 szt odpalilem zeby tylko sie odpowietrzyl uklad wyjechalem na zewnatrz i stygła 4-5 h i wieczorem niestety nie odpalila od strzala tylko trzeba bylo krecic ze 3-4 sekundy i trzymac na rozruszniku bo łapała pokolei na kazdym, pod odpaleniu czasy wtryskiwaczy na zimnym na wszystkich miedzy 0.100 do 0,600 wiec uwazam ze bardzo ładne i czemu cholera nie pali od razu????????? masy czyszczone, świece żarowe sprawne, zaworki scv podmieniane, moduł edu podmieniany, jeszcze tylko zestaw odpalenia nie byl podmieniany

Napewno oczysciles te masy o ktorych pisalem?I jak sprawdziles swiece zarowe.Sprawdz na odpietych wtryskach ile kreci rozrusznik i jakie jest cisnienie, jezeli ok to sprawdz cisnienie sprezania.
  
 
Cytat:
2015-12-31 11:20:09, Bigelektron pisze:
Napewno oczysciles te masy o ktorych pisalem?I jak sprawdziles swiece zarowe.Sprawdz na odpietych wtryskach ile kreci rozrusznik i jakie jest cisnienie, jezeli ok to sprawdz cisnienie sprezania.



cisnienie zmierzone

1 23,5
2 28
3 25
4 24
i co ty na to?? jakies nierowne troche??
  
 
Cytat:
2015-12-31 13:01:06, land-car1983 pisze:
cisnienie zmierzone 1 23,5 2 28 3 25 4 24 i co ty na to?? jakies nierowne troche??

Ono tak faluje ok a co z reszta o co pytalem ponizej
  
 
Cytat:
2015-12-31 13:20:34, Bigelektron pisze:
Ono tak faluje ok a co z reszta o co pytalem ponizej



tAK masy pod modulem Edu wyczyszczone, nawet modul edu podmienialem, masa na podluznicy tez, i masa od aku tez czyszczona, odpialem modul edu i na rozruszniku bylo 230obr/min na tym nowym rozruszniku. swiece zarowe wykrecilem i kazda po kolei sprawdzalem pozniej je wkrecilem i podpialem szyne i przekrecilem stacyjke i po stacyjce bylo 12v

to mowisz ze na takim cisnieniu sprezania powinien bez problemu odpalic?

  
 
Cytat:
2015-12-31 15:42:46, land-car1983 pisze:
tAK masy pod modulem Edu wyczyszczone, nawet modul edu podmienialem, masa na podluznicy tez, i masa od aku tez czyszczona, odpialem modul edu i na rozruszniku bylo 230obr/min na tym nowym rozruszniku. swiece zarowe wykrecilem i kazda po kolei sprawdzalem pozniej je wkrecilem i podpialem szyne i przekrecilem stacyjke i po stacyjce bylo 12v to mowisz ze na takim cisnieniu sprezania powinien bez problemu odpalic?

A guzik myslalem ze tak ci skacze cisnienie paliwa.Jezeli to sprezanie to tu jest pies pogrzebany.Ustaw tloki na rowno i pozalewaj na noc nafta rano zmierz na nowo.Niemam teraz czasu sprawdzac dokladnie ale wydje mi sie ze minimalne 25 a normalne 27 jak jest 28 to moze byc duzo nagaru w komorze spalania w tloku.Trzeba nalac duzo nafty a rano pokrecic bez swiec zeby wydmuchalo z tlokow zanim wkrecisz swiece zeby korbowodow nie pokrzywilo .


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-12-31 17:20:52 ]
  
 
Cytat:
2015-12-31 17:01:33, Bigelektron pisze:
A guzik myslalem ze tak ci skacze cisnienie paliwa.Jezeli to sprezanie to tu jest pies pogrzebany.Ustaw tloki na rowno i pozalewaj na noc nafta rano zmierz na nowo.Niemam teraz czasu sprawdzac dokladnie ale wydje mi sie ze minimalne 25 a normalne 27 jak jest 28 to moze byc duzo nagaru w komorze spalania w tloku.Trzeba nalac duzo nafty a rano pokrecic bez swiec zeby wydmuchalo z tlokow zanim wkrecisz swiece zeby korbowodow nie pokrzywilo . [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-12-31 17:20:52 ]



tak czulem ze to bedzie to cisnienie tylko gdzies wyczytalem ze min 23 a podobno 28 mialy nowe jak wychodzily z fabryki i liczylem ze to nie to ale jak mowisz ze min 25 to na 100% sprezanie i tak wyglada jakby łapał na poczatku dwoch cylindrach i sie nakrecał co raz szybciej ) np dzis w nocy bylo -10c i stał pod niebiem i rano krecił ok 5-6 sekund wiec juz mamy problem czemu tak slabo pali tylko teraz trzeba znalesc przyczyne głowica czy pierscienie, a jak zaleje nafta i rano zmierze i jak bedzie takie samo to głowica??
  
 
Cytat:
2015-12-31 17:53:24, land-car1983 pisze:
tak czulem ze to bedzie to cisnienie tylko gdzies wyczytalem ze min 23 a podobno 28 mialy nowe jak wychodzily z fabryki i liczylem ze to nie to ale jak mowisz ze min 25 to na 100% sprezanie i tak wyglada jakby łapał na poczatku dwoch cylindrach i sie nakrecał co raz szybciej ) np dzis w nocy bylo -10c i stał pod niebiem i rano krecił ok 5-6 sekund wiec juz mamy problem czemu tak slabo pali tylko teraz trzeba znalesc przyczyne głowica czy pierscienie, a jak zaleje nafta i rano zmierze i jak bedzie takie samo to głowica??

Tam z zaworami nic sie nie dzialo ale jak wtryski laly i egr sie nie domykal moglo spaskudzic olej sadza lub kiepski nie wymieniany olej np Castrol i moglo pierscienie zlapac w rowkach.
  
 
Cytat:
2015-12-31 18:08:05, Bigelektron pisze:
Tam z zaworami nic sie nie dzialo ale jak wtryski laly i egr sie nie domykal moglo spaskudzic olej sadza lub kiepski nie wymieniany olej np Castrol i moglo pierscienie zlapac w rowkach.



Rozumiem czyli nawet nagar mogl gładzie porysowac?? to castrol taki fatalny olej?? to jaki najlepszy??
  
 
Cytat:
2015-12-31 18:33:14, land-car1983 pisze:
Rozumiem czyli nawet nagar mogl gładzie porysowac?? to castrol taki fatalny olej?? to jaki najlepszy??

Castrol pozostawia gruby spalony osad na wszystkim co smaruje porownac go mozna tylko z Selektolem super plus za komuny byl taki wynalazek.Co jest dobre np Mobil one nie spotkalem silnika ktoremu by zaszkodzil a przytym nie jest drogi.
Gladz raczej nie bedzie porysowana ale wystarczy ze zlapie pierscienie w rowkach tloka i przestaja dolegac do gladzi cylindra .
  
 
Cytat:
2016-01-01 03:27:12, Bigelektron pisze:
Castrol pozostawia gruby spalony osad na wszystkim co smaruje porownac go mozna tylko z Selektolem super plus za komuny byl taki wynalazek.Co jest dobre np Mobil one nie spotkalem silnika ktoremu by zaszkodzil a przytym nie jest drogi. Gladz raczej nie bedzie porysowana ale wystarczy ze zlapie pierscienie w rowkach tloka i przestaja dolegac do gladzi cylindra .



A Motul ?? bo do dwojego A6 C5 2.8 leje 5w40 Motula?? a 124 91r 2.5 turbo diesel elf 15w-40 niestety taki juz był jak go kupilem dwa lata temu ale od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama, i to samo do transita autolawety 93r 2.5D tylko ona mi bierze 7litrow na 10tys km
  
 
Cytat:
2016-01-01 10:35:34, land-car1983 pisze:
A Motul ?? bo do dwojego A6 C5 2.8 leje 5w40 Motula?? a 124 91r 2.5 turbo diesel elf 15w-40 niestety taki juz był jak go kupilem dwa lata temu ale od wymiany do wymiany nie dolewam ani grama, i to samo do transita autolawety 93r 2.5D tylko ona mi bierze 7litrow na 10tys km

Kazdy leje co uwaza za stosowne ...Na elfie zajechalem kiedys silnik w pandzie a ojciec busa LT28 uszkodzenia byly podobne i syf jak po Castrolu ale to bylo 20 lat temu i auta mialy juz niewiadomo ile i nieznana historie wiec nie jest to miarodajne.
Moj Tdci ma 180 tys na mobilu mam go od nowosci i jest ok .W pracy widuje silniki Toyoty na Mobilu i Castrolu .
Te na Castrolu rozpoznaje juz po wyjeciu bagnetu.Innych olei nie znam pod katem exploatacji na dlugich przebiegach dlatego niewiem czy sa dobre a zdrugiej strony nie mam ochoty tego sprawdzac na swoim silniku.Mam tez klientow ktorzy zrobili na motulu pare tys i twierdza ze jest ok ale sorki jak ktos nie zagladal pod pokrywe zaworow i zrobil 60 tys to mnie jakos nie przekonuje.Ale tez nie moge powiedziec ze jest zly.Poprostu niewiadomo.
  
 
Cytat:
2016-01-01 14:50:12, Bigelektron pisze:
Kazdy leje co uwaza za stosowne ...Na elfie zajechalem kiedys silnik w pandzie a ojciec busa LT28 uszkodzenia byly podobne i syf jak po Castrolu ale to bylo 20 lat temu i auta mialy juz niewiadomo ile i nieznana historie wiec nie jest to miarodajne. Moj Tdci ma 180 tys na mobilu mam go od nowosci i jest ok .W pracy widuje silniki Toyoty na Mobilu i Castrolu . Te na Castrolu rozpoznaje juz po wyjeciu bagnetu.Innych olei nie znam pod katem exploatacji na dlugich przebiegach dlatego niewiem czy sa dobre a zdrugiej strony nie mam ochoty tego sprawdzac na swoim silniku.Mam tez klientow ktorzy zrobili na motulu pare tys i twierdza ze jest ok ale sorki jak ktos nie zagladal pod pokrywe zaworow i zrobil 60 tys to mnie jakos nie przekonuje.Ale tez nie moge powiedziec ze jest zly.Poprostu niewiadomo.



rozumiem ja mam jakies porównanie bo w 124 mam wskazowke cisnienia oleju i olej zmieniam co 10 tys ale raz mnie kiedys podkusilo i zalalem olej GM no i po 6 tys cisnienie olejubylo nizsze tak 1,4 bara wiec dobilem do 8 tys i zmiana na elfa i nawet jak mam 10 tys to ładnie mi sie trzyma tak ok 1,7-1,8 bara , takiego czegos doswiadczylem

a co do silnika z rav4 to idzie do wymiany słupek, leza mi w piwnicy 3 słupki wiec szkoda czasu na remonty trzeba je wykorzystac Dzieki za porady Mistrzuniu