Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-07 19:44:12 Kuszą oryginały ze szrotów za 150 zł. Nawet znalazłem zgodną rocznikowo
Jeżeli mówisz, że w tym okresie słabe te sondy były to pewnie zdecyduję się na nową DENSO. Jeżeli możesz rzucić okiem na fotki czy dobrze to wygląda: http://allegro.pl/sonda-denso-dox-0246-previa-avensis-verso-picnic-i5575472227.html |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-07 23:09:21
to chyba jakies zdjecie podgladowe zreszta po wygladzie to duzo nie widac, taka sonda dziala albo nie )) no uzywka to ryzyko bo nie wiesz na jak zuzyta trafisz moze ci pochodzic 5lat lub 3 miesiace)) ja chyba po 120 goniłem gorne ale akurat teraz nie mam;/;/ |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-08 15:29:15 Pytanie tylko czy takie nowe DENSO to też nie padnie za 3 miesiące...
Jak to jest, bo jeżeli dobrze rozumiem to Toyota oryginalnie montuje DENSO (1100 pln w ASO) ale DENSO (u sprzedawcy detalicznego 400 pln) to ryzyko, że nie bedzie działać lub szybko padnie? Może się ktoś wypowie kto zakłada nówki nie koniecznie kupione w ASO. W necie sporo jest komentarzy na temat porażek z sondami BOSHa, uniwersalnymi. Wszyscy twierdzą, że ww. zamienniki to porażka. Czy w tej grupie znajduje się DENSO (400 pln)? |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-08 20:28:54
To jest tak ze oryginalne w serwisie bedziesz mial Denso tylko jeszcze ze bedzie na nich logo i nr toyoyta i pewnie dlatego sa takie drogie, te denso za 400zł mysle ze beda podobne jak te z ASO tylko nie maja loga toyota Wedlug mnie najlepszy wybór to miedzy Denso nowe za 400 lub uzywka oryginalna Denso za 120-150zł, daruj sobi uniwersalne i jakies boscha. |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-08 21:01:56 Jeszcze dla potomnych:
Oryginalna sonda ma przewody: 2x czarny - grzałka, niebieski - sygnał, biały - masa. Jeszcze ciekawostka odnaleziona w sieci (UWAGA, sam nie sprawdzałem, info wymaga potwierdzenia): LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V. Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V) Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine. Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-01-09 18:16:11
Tak i NIE Te akurat sondy DENSO dedykowane z wtyczka za 300-400 dzialaja i nie powodują powstawania bledu ale nie pracują jak oryginal i widać to w silniku 2.0 gdzie mamy 4 sondy i jest z czym porownac po prostu wolniej odpowiadają na zmiany ale jak to się przekłada na moc zużycie paliwa i reszty niewiadomo może znacząco może nie. Jak ktoś niema kasy na oryginal to można zalozyc i działa. Czesci w ASO sygnowane logiem Toyota sa najlepsze i to nie dowcip tylko fakt sa niejednokrotnie modyfikowane czyli posiadaja ulepszone parametry i spelniaja wymogi producenta auta czyli Toyoty. Czesci Denso czy jakiegokolwiek producenta sa robione na zamówienie i sa robione z tego co jest w zamówieniu i spelniaja określone parametry zgodnie ze specyfikacja. Czesci bez logo Toyoty nie musza spelniac zadnych norm co nie znaczy ze nie spelniaja bo mogą spelniac bardziej lub mniej i dzialac lepiej lub gorzej, i dokładnie tak jest. Fakt tez jest taki ze te z logo sa znacznie droższe nie tylko dlatego ze sa lepsze.Posrednikow jest wielu i każdy po drodze musi zarobić swoje 100% na części. Czesci w ASO sa drogie ale sa lepsze i maja gwarancje która można wyegzekwować. To jest pare faktow i nie przesadzam w tym momencie ani trochę a każdy ma swoje możliwości finansowe i możliwość wyboru tego co zalozy ale nie można powiedzieć ze to sa te same części tylko bez logo, bo nie sa.Kazda fabryka produkuje OEM- na pierwszy montaz ,części zamienne z logo i części zamienne bez logo samochodow w których ma być zastosowana dana czesc.I to nie jest ta sama jakość i parametry a niejednokrotnie i materialy z których części sa zrobione cena rowniez. |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-09 21:20:20
Dyskusja niepotrzebnie schodzi na ocenę możliwości finansowych autora. Autko ma już 13 lat, nie potrafię się z nim rozstać, zatem muszę rozsądnie kalkulować koszty - tyle w temacie. Wracając do meritum: staram się ustalić różnicę w produktach tej samej firmy. 1. Rozumiem, że DENSO za 400 zł będzie współdziałać i raczej nie powinno paść po 3 miesiącach. 2. Nie będzie problemów na przeglądzie technicznym z badaniem spalin. Sonda działa w układzie zero-jedynkowym: mieszanka uboga/mieszanka bogata, generuje odpowiednio niższe i wyższe napięcie w określonym czasie. Z tego co pisze Bigelektron tańsza sonda może mieć wydłużony czas reakcji. Czy wiadomo z jaką częstotliwością komputer odwołuje się do sygnału sondy? |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-09 22:04:31
Bigelektron ma pewnie racje i zostaje ci tylko oryginał najlepiej używany jak chcesz mieć spokój,bo niestety Toyota jest dobrym autem ale delikatnym na rózne odchylenia minimalne złe wskazania i juz sie pali błąd.. Nie poratuje cię obecnie oryginałem bo te górne sondy schodzą z dnia na dzień, moze za dwa tygodnie bede coś miał ale też nic pewnego. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-01-09 22:43:07
To tak mniej więcej jest jak lepiej mieć tv za 12 tys ale na tym za 3500 tez można poogladac i niektórym wystarcza.I nie doszukuj się drugiego dna bo szkoda czasu. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-01-09 22:48:17 ] |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-09 22:49:03 O, krótko i na temat. Dziękuję! |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-13 18:29:44 Dostałem zamówioną sondę. Kolory przewodów jak w oryginale z ASO.
Gwint jest przesmarowany grafitowym smarem. Pytanie do praktyków na co dzień odkręcających zapieczone elementy: zetrzeć ten grafit i przesmarować smarem miedziowym czy zostawić jak jest? Jeszcze w kwestii porządkowej: w poprzednich postach pisałem o lokalizacji sondy. Po prawej oznacza po stronie pasażera (taki m.in. opis zamieścił sklep, w którym kupiłem sondę). Jeżeli patrzymy na sam katalizator to sonda jest po lewej! Dla jasności zamieszczam link do zdjęcia gdzie pokazano układ sond wraz z ich oznaczeniem: https://www.google.pl/search?q=sonda+lambda+rav+4&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiArNS1pafKAhWhj3IKHTsCBhkQ_AUIBygB&biw=1344&bih=644#imgrc=DRVxsb2P-FQ4fM%3A [ wiadomość edytowana przez: Ravdarka dnia 2016-01-13 18:33:21 ] |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-13 20:57:38
))))) nie mieszaj po stronie pasażera to po stronie pasażera) strona pasazera jest tylko jedna teoretycznie jak staniesz od strony silnika to po lewej ale ja tak nie lubie lokalizowac bo mozna pokrecic po tym błedzie co mi podales to byla uszkodzona górna po stronie pasazera na tym twoim zdjeciu A co do grafitu i smaru miedziowego to sie nie znam oryginalnie niczego nie dawali i po 12-13 latach te sondy sie łatwo wykrecaja a wykrecilemich kilkadziesiat z identycznego katalizatora i wkrecalem bez zniczego kazdy niech robi jak uwaza |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-13 21:29:11 Dobrze mi ją zidentyfikowałeś, wszystko jest OK!
Co do pasażera, to przekładasz angliki, więc wiesz jak to jest, nie? |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-14 10:33:46
Jesteśmy w Polsce więc mówie jak jest w Polsce Anglików przełożyłem kilka i tylko tylko w Rav4 a ogólnie to robie blacharkę i to taka grubszą |
Ravdarka Rav 4 II Wawa | 2016-01-17 13:23:45 Sonda wymieniona, błąd wykasowany, pół godziny za kółkiem i błąd nie powraca.
Sonda wykręciła się bardzo łatwo. Obyło się bez palnika, przedłużek czy szlifierki i wynalazków nasadowych Oczko 22 i z jednej ręki. Dla potomnych: Klucze 12 i 22. WD-40. Smar miedziowy jeżeli nowa sonda nie ma fabrycznie przesmarowanego gwintu. Działamy na zimnym silniku! 1. Zdejmujemy osłonę termiczną: 3 śruby i jedna nakrętka. 2. WD-40 delikatnie w szczelinę pomiędzy sondą a kołnierzem gwintu, można powtórzyć kilka razy i na kawę 3. Wtyka sondy przechodzi przez oczko więc nie ma potrzeby odcinać starej. 4. Jeżeli sonda nie była wcześniej wymieniana i na przykład zakręcona przez magika na gorącym silniku to powinna dać się wykręcić dosyć łatwo. 5. Sprawdzamy gwint w kolektorze, smarujemy delikatnie gwint sondy smarem miedziowym. Tutaj są dwie szkoły: jedni smarują inni nie. Przesmarujesz - a gdybyś musiał wrócić do tematu to teoretycznie powinna łatwiej się wykręcać. Ważne, aby nie przesmarować osłony czujnika sondy! Nie posmarujesz - nic złego się nie stanie. 6. Zakładamy osłonę, wpinamy sondę. Przewód zakupionej sondy okazał się odrobinę dłuższy od oryginalnego. Z uwagi że w pobliżu mamy wentylator można przewód dodatkowo umocować. 7. Podłączamy laptopa, kasujemy błąd. Ewentualnie odpinamy na chwile akumulator. Czas: 2 godziny z czego ponad połowę dostał na działanie WD-40 Koszt: nowa sonda Denso z popularnego portalu aukcyjnego - 380 zł z wysyłką. Jak będzie się zachowywać sonda i czy wzrośnie spalanie dam znać za jakiś czas |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-01-17 14:25:36
te 2 godz to faktyczne dla potomnych)) ale ładnie to opisales |