[mk7] ABS w escorcie mk7 - tylko przednia oś?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem ponad miesiąc czasu piasty do Escorta MK7 w wersji z ABS, sądząc, iż jeżeli posiadam czujniki z przodu oraz ciągle świecącą się kontrolkę na desce to takich potrzebuje.
Jednak po rozkręceniu wszystkiego w celu wymiany przekonałem się, że belka jak i piasty są bez ABS...
Myślałem początkowo, że to typowa polska inwencja twórcza.
Jednak kolega mi podpowiedział, że w mk5,6 w modelu RS2000 i nawet w mk7 4x4 takie rozwiązanie było, układ ABS był tylko na przedniej osi.
Czy to możliwe? Jak Sprawdzić czy w moim sprzęcie czujniki powinny być tylko na przodzie?
  
 
mk5 miały tylko abs na przedniej osi, każda wersja z tarczobębnami (RSy XRy, 4x4 i inne ghie) również. co do bębnów to było różnie. 4ro punktowy abs występował chyba tylko w mk7, ale nie w każdym.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Oj chyba tylko na przód...
  
 
To już wiem dlaczego tak ciężko kupić czujniki na tył i piasty z ABS i dlaczego to takie drogie.
Może ktoś potrzebuje?

Po czym poznać ile punktowy jest ABS?


[ wiadomość edytowana przez: snuffy dnia 2012-09-04 23:17:11 ]
  
 
Pewnie po pompie abs-u

Duuużo jest escortów, które mają abs tylko z przodu.
  
 
i ja się zdziwiłem z w swoim cabzie ze mam tylko z przodu
  
 
Czyli jak wychodzą 4 przewody z pompy to ABS jest na wszystkie koła tak?
  
 
Cytat:
2012-09-05 00:23:21, darek4488 pisze:
Czyli jak wychodzą 4 przewody z pompy to ABS jest na wszystkie koła tak?


Nie.
  
 
jak pompa abs jest w podszybiu (po przeciwnej stronie od akumulatora),to jest na 4 kola, jak pompa jest montowana na kielichu,a tylko komputer w podszybiu to jest na 2 kola.
  
 
Cytat:
2012-09-05 00:23:21, darek4488 pisze:
Czyli jak wychodzą 4 przewody z pompy to ABS jest na wszystkie koła tak?


Jak na ma 6 to jest na 4 koła
Dwa zasilające i po sztuce na każde koło.
Chyba że jestem w błędzie.
  
 
Odkopie temat.

Mam pompe na podszybiu, wychodzi z niej 6 przewodow i tak. Bebny z tylu maja zebatki ale nie maja czujnika. Czy ktos wie, czy kostki sa gdzies schowane i wystarczy zalozyc tylko czujniki i miec abs na 4 kola, czy cala instalacje od kompa trzeba ciagnac i wogole to jakas grubsza rzezba?
  
 
Trzeba instalacje pewnie ale jakby co to mam taką z czujnikami i wszystkim.
Kupiłem jak myślałem że u siebie mam do założenia a okazało się, że mam tylko na przód...
  
 
kopałem, kopałem i odkopałem


a jak wygląda wymiana pompy 4 punktowej na pompę z BTCS, p&p?

fizycznie wyglądają identycznie, a co z pinami we wtyczce? no i kontrolka w przy zegarach jest ale trzeba pod coś podpiąć
  
 
Przepatrz instalację od pumy. tam jest btcs i abs x4

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Zostaw w spokoju BTCS i szukaj szpery.
  
 
rozważam założenie btcs dla samej świadomości, że występował on w escortach

druga sprawa - koszt pompy z btcs to 50-60zł

patrzę na rozpiskę escorta i sporo jest wzmianek o TCS, wygląda na to że instalacja od zwykłej pompy jest identyczna

[ wiadomość edytowana przez: bkubica dnia 2016-03-09 00:06:56 ]
  
 
nie zawsze jest identyczna. TCS w escorcie jest "automatyczny" (tak jak w pumie) ale np w mondeo masz przycisk do załączania tcs'u. Czasem kontrolka tcs jest zdublowana z abs, a czasem to oddzielny sygnał.
Pytanie czy jest ci to potrzebne, czy zegary ci to obsłużą. czy czujniki abs które masz będą współpracowały z pompą abs/tcs.

sztuka dla sztuki to niby fajna rzecz, ale czy jest sens się spinać?

z ciekawostek które w essie występowały: znajdź kontrolkę uszkodzenia/przegrzania katalizatora

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Ten guzik od tcsu jest raczej do jego wyłączania,bo załącza się on automatycznie przy poślizgu.przynajmniej w focusach tak jest.
  
 
różnicy w czujnikach raczej nie było żadnej (escorty) - w końcu cały tcs był oparty na pompie absu. sterownik na podstawie czujników i aktualnej prędkości załącza bądź nie abs ( ot cały btcs)

jako ciekawostka - w escorcie też da radę zrobić wyłącznik TCS

a mianowicie - jeśli sterownik traci połączenie z jednym z czujników absu to automatycznie wyłącza system dla wszystkich kół i samochód zachowuje się jakby absu wogóle nie posiadał. Wystarczy przerwać czasowo (przyciskiem)obwód jednego z czujników i gotowe.



  
 
Cytat:
2016-03-09 19:05:19, lukirs pisze:
Ten guzik od tcsu jest raczej do jego wyłączania,bo załącza się on automatycznie przy poślizgu.przynajmniej w focusach tak jest.



w sumie racja jest od WYłączania.
za duży skrót myślowy zrobiłem
Cytat:
2016-03-09 20:16:39, bkubica pisze:
różnicy w czujnikach raczej nie było żadnej (escorty) - w końcu cały tcs był oparty na pompie absu. sterownik na podstawie czujników i aktualnej prędkości załącza bądź nie abs ( ot cały btcs) jako ciekawostka - w escorcie też da radę zrobić wyłącznik TCS a mianowicie - jeśli sterownik traci połączenie z jednym z czujników absu to automatycznie wyłącza system dla wszystkich kół i samochód zachowuje się jakby absu wogóle nie posiadał. Wystarczy przerwać czasowo (przyciskiem)obwód jednego z czujników i gotowe.


No i tutaj bym się nie zgodził. już kilka osób miało tu problemy p.t. "założyłem tarcze z foki na tył i nie działa ABS". inny czujnik i komp z nim nie gadał. jeżeli założysz komp z TCSem np z foki gdzie czujniki są inne to ma prawo nie gadać z escortowymi.

Co do wyłącznika - przycisk wyłącza tylko TCS a ABS działa. przerwa na czujniku tego nie ogarnie.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2016-03-09 20:26:57 ]