Podkładka pod gaznik czy to prawda?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to prawda ze wstawienie drugiej podladki pod gaznik spowoduje ze spalnie paliwa LPg zmaleje bo wyczytałem na jskims fotum ze to ma tak niby co wy o tym sadzicie
  
 
Taka sama prawda jak to że świety mikołaj nosi prezenty grzecznym dzieciom..., ale skoro uważasz taki pomysł za godny uwagi to spróbuj i daj znać co Ci wyszło
Sorry za lekko złośliwy ton, ale gdyby to było takie proste.. a końcówka wydechu dodawała 10 koni
  
 
ja własnie tego nie wiem dlatego pyta
?
  
 
Witam
długości, średnice układów zasilania i wydechu obliczane są w fabryce, jako wartości optymalne dla danej mocy, zużycia paliwa etc... , wszelkie tego typu modyfikacje, mogą przynieść pewne efekty, choć w tym przypadku nie rozumiem co miałoby to zmienić - dłuższą drogę mieszanki?.. raczej polecam porządnie zająć się głowicą, wypolerować kanały do- i wylotowe, dopasować otwory kolektorów, zadbać by hamulce nie były poblokowane, koła wyważone etc..
Już Ci pisałem przeszukaj forum, jest mnóstwo wątków na temat modyfikacji silnika i zawieszenia, mamy kilku kolegów, co podjęło się modyfikacji swoich aut i nie chowają swej wiedzy i doświadczeń po kątach
Zaprzyjaźnij się wyszukiwarką na dole strony i znajdziesz sporo tej wiedzy, nie sa to tylko pomysły teoretyczne lecz sprawdzone w różnych warunkach udoskonalenia
  
 
ostatnio wyczytałaem że najnowsze badania wskazują że polerka kanałów wcale nie sprzyja a wręcz przeciwnie pogarsza osiągi silnika....jestem w Pozku ale jutro rano wracam do konina i dokładnie wam skopiuje ten tekst, wiem że to jest teoria rewolucyjna ale wypowiadają się na ten temat naprawde fachowcy...

im krótszy kolektor - tym lepsze osiągi na wyższych obrotach a im dłuższy na niskich...ale taka podkładka nie wiem co miałaby dać ??
  
 
Agata ma racje, zbytnia polerka potrafi pogorszyć parametry silnika. Tez o tym czytałem.
DEx
  
 
Polemizowałbym z Agatą Polerka na błysk powoduje to, ze paliwo nie osadza sie na ściankach i nie odparowuje w kanałach. Zależy, czy szykujemy auto do jazdy codziennej, ekonomicznej (gdzie zależy nam na ekonomii) czy do jazdy sportowej, gdzie zależy nam na max mocy. Wtedy (dla max mocy) im mniej paliwa odparuje przed cylindrem tym lepiej, bo więcej sie go w cylindrze zmieści.
  
 
Ja tylko pisze co czytałem w Classic Auto.
DEx
  
 
proponuję by kanały wypolerować na błysk a potem wykonać kilka poprzecznych ruchów papierem powiedzmy 600. będzie git
  
 
Jak ktosnie chce do sportu, to lepiej poprostu je obrobić ściernicą płatkową na trzpieniu i tak zostawić. Pozostanie gładka powierzchnia, ale z drobniutkimi rysami poprzecznymi- idealnymi do odparowania paliwa. Rogacek, wypolerowanie na lustro to sporo roboty, ja po czymś takim napewno bym papierem tego nie traktował, bo szkoda mi by było tej pracy.

A wracając do tematu, bo sie cholerny OT zrobił ,to moze koledze chodzi o podkładkę typu "rosyjski cud" czyli tą, co łapie fałszywe powietrze. Pamietacie, było to na węgierskiej stronie i było też poruszane kilka lat temu na forum.
  
 
Cze.
Podobno taka podkładka o wysokości ok. 1 cm ma wpływ na pracę silnika. Jej działanie polega na tym, że wyrównuje stosunek długości w kolektorze dolotowym (można zauważyć, że środkowe cylindry mają krótszy dolot niż zewnętrzne). Ponadto być może ma to jakiś wpływ na zmniejszenie zakłóceń w przepływie mieszanki, powstających od sąsiednich cylindrów.
Zastanawiam się już parę lat nad tym, czy gra jest warta świeczki i czy zmieści mi się gaźnik pod maską?
Pozdrawiam.
  
 
mi wystarczylo zplanować gaźnik, nowa uszczelka/podkładka pod i jest miodzio
  
 
z tymi podkłakami jest róznie , a wiaze sie to z długoscia kanałów dolotowych do kazdego cylindra,
kanały powinny byc tak skonstruowane aby fale działajace po zamknieciu zaworu powodowały ze po drodze przebytej prze układ dolotowy odbily sie od konca i wracajac natrafily na otwarty zawór - to sie nazywa dynamiczne doładowanie cylindra.

podkładnki niewile daja jezeli chodzi o moment obrotowy czy tez moc ze wzgledu na to ze wałeki rozrzadu seryjne sa tak skonstruowane ze ruch zaworu jest harmoniczny i zawory otwieraja sie na niedługie czasy.
najlepszym rozwiazaniem by było zamontowac np 2 gaźniki 2 przelotowe bo wtedy kazdy cylinder ma swoja przepustnice i wszystkie ruruy dolotowe sa tej samej długosci przewaznie !!!!

tu jest troche składniej i ładniej napisane !!! :


Fala w układach ssących porusza się ze średnią prędkością 340 m/sek, zatem w czasie 0,00597 sek. przebędzie drogę 340*0,00597=2,0298 m, czyli 202,98 cm. Ponieważ jest to droga od gniazda ssącego do końca rury i z powrotem, długość rury musi wynosić połowę tej wartości, czyli 202,98/2=101,49 cm.
Obliczyliśmy właśnie długość potrzebnej nam rury ssącej dla wałka 225 stopni z kątem między osiami 215 stopni dla końca działania falowego ssania przy 6000 obr/min i dla tzw. pierwszego odbicia, tzn. leci raz do końca, raz się odbija zmieniając znak i raz wraca. Co prawda impuls podciśnienia z pierwszego odbicia jest największy, jednak wykonanie kolektora ssącego z rurami o długości 101,49 cm byłoby trochę skomplikowane, jeżeli nie niemożliwe. Dlatego też powszechnie i praktycznie układ oblicza się dla drugiego odbicia, a wtedy potrzebna nam rura musi mieć połowę obliczonej pierwej długości, czyli 101,49/2=50,75 cm. Po odliczeniu długości kanału ssącego w głowicy, ( zakładając, że ma on akurat długość 10,75 cm ), potrzebna nam rura przykręcana do głowicy, będzie musiała mieć długość 40 cm.

Długość rury ssącej ( mierzonej od zaworu ssącego ) dla drugiego odbicia fali, obliczamy ze wzoru:

L=K/n*1416,67 ( cm )

gdzie

L = długość pojedynczej rury ssącej w cm ( mierzona od gniazda zaworu )
K = kąt między osiami krzywek ( mierzony na wale korbowym )
n = obroty końca działania falowego ssania


  
 
jakie gazniki zastosowac te webera ale jaki model numer do 2107 i jak jest z ich mozowaniem czy to wiaze sie z jakimis problemami
  
 
Cytat:
2007-01-21 13:35:15, Pawel2107Leczna pisze:
jakie gazniki zastosowac te webera ale jaki model numer do 2107 i jak jest z ich mozowaniem czy to wiaze sie z jakimis problemami



Nie za bardzo wiem o jaki ci gaźnik chodzi ale jeżeli o poziomy to poczytaj sobie ten cały wątek Weber poziomy

jestes tu nowy i szukasz informacji o podniesieniu mocy - użyj na dole wyszukiwarki, było w tym temacie już wiele wątków..

  
 
Cytat:
2007-01-14 16:45:49, Pawel2107Leczna pisze:
Czy to prawda ze wstawienie drugiej podladki pod gaznik spowoduje ze spalnie paliwa LPg zmaleje bo wyczytałem na jskims fotum ze to ma tak niby co wy o tym sadzicie

pojemnosc kolektora ssacego powinna wynosic tyle ile wynosi pojemnosc skokowa silnika w jednym cylindrze w 4 cylindrowym silniku liczac od przepusnicy do glowki zaworu. podniesienie gaznika zwiekszy pojemnosc ukladu dolotowego co spowoduje przesunieciem maksymalnego momentu obrotowego w kierunku nizszych obrotow silnika.
  
 
Chyba przez te 11lat oczekiwania na twoją odpowiedź gość już zapomniał o sprawie