Brak ładowania - Niva

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie widzę na Forum powitalni więc witam się tutaj, przy okazji pierwszego posta

I od razu z grubej rury:

Ładowania (braku) szukam.. Nie jestem mechanikiem, jak czegoś nie zrozumiecie to sry
Niva, 1.7i, 2008 rok

1. Może to zbieg okoliczności ale ładowanie poszło w pis.. dzień po wymianie pasków od wspomagania i alternatora.
Bez obciążenia "ładowanie" było w okolicach 13.3V, przy włączonych elektrowentylatorach i światłach 11.8 - 11.9.
Nivką nie jeżdżę tylko po czarnym więc podejrzenie padło na alternator, słychać było już łożysko więc wymontowaliśmy dziada i pojechałem z nim do elektryka. Sprawdził go na maszynie i stwierdził, że jest sprawny: 13.5V a przy obciążeniu będzie więcej. Robić mu się chyba za bardzo nie chciało, bo łożysko "na razie" kazał olać (poza tym "to nie to"), skoro altek działa. Wyczyściłem styki te które mogłem (po jaką cholerę jest tam ta kostka ~30cm od alternatora?) i altek wrócił na miejsce, ładowania oczywiście brak.
Zdecydowałem się na zakup nowego alternatora - kupiłem master-sport 100A (planuję dołożyć trochę oświetlenia, może kiedyś małą wyciągarkę) w tarmot4x4. Co się zmieniło?
Bez obciążenia nadal 13.3V (bezpośrednio z alternatora, z pominięciem tej kostki 14.5V), po obciążeniu ~12.2V
Gdzie mam szukać, od czego zacząć? Kabel (wzbudzenia?), który łączy się w tej kostce idzie sobie chyba wraz z innymi do kabiny - gdzie? Jest tam jakiś przekaźnik? bezpiecznik? Co jeszcze do sprawdzenia?

2. Może ma to związek z 1 a może nie..
Czasami na 2 biegu + reduktor auto zbiera się od samego dołu (ze startu), nie trzeba czekać aż wkręci się na obroty, żeby miało moc, stale rozpędza się nawet pod większe, piaskowe górki, a czasami mam wrażenie jakbym ruszał z 3, 4 biegu, mocy brak i muszę zmieniać na 1. Czy brak odpowiedniego ładowania może być przyczyną?

Przy okazji zapytam..
3. Po zapięciu blokady obroty silnika na jałowym biegu są niższe (?) i są wyczuwalne drgania (na postoju). Tak ma być?
  
 
Cytat:
Wyczyściłem styki te które mogłem


Masę też?
Obudowa sprzęgła - buda i buda - akumulator?
Na szybkie sprawdzenie, połącz np. kablem rozruchowym silnik z minusem na aku i zobacz czy będzie jakaś reakcja.
Ogólnie to polecam dorobić drugą masę, np. szpilka łapy silnika - śruba mocująca belkę zawieszenia do budy.
  
 
Cytat:
2017-07-04 13:35:23, Rzoooq pisze:
Masę też? Obudowa sprzęgła - buda i buda - akumulator? Na szybkie sprawdzenie, połącz np. kablem rozruchowym silnik z minusem na aku i zobacz czy będzie jakaś reakcja. Ogólnie to polecam dorobić drugą masę, np. szpilka łapy silnika - śruba mocująca belkę zawieszenia do budy.



Nie, mechanik ponoć sprawdzał przy okazji montażu alternatora ale zrobię to sam dzisiaj.

Pasek alternatora (nowy) będzie chyba do wyrzucenia bo już się kruszy, wytrzymał jakieś dwa tygodnie.. Po włączeniu świateł/obciążenia zaczyna popiskiwać, po wyłączeniu cisza. Był chyba za mocno naciągnięty po montażu (jeszcze na starym alternatorze) bo było go czuć, dzień później skończyło się ładowanie.

Dzięki
  
 
Cytat:
2017-07-04 13:35:23, Rzoooq pisze:
Na szybkie sprawdzenie, połącz np. kablem rozruchowym silnik z minusem na aku i zobacz czy będzie jakaś reakcja.


Przed chwilą tak zrobiłem - żadnej reakcji.
Przy okazji okazało się, że miernik miał słabą baterię i pokazywał pomiary z kosmosu.
Rzeczywiste "ładowanie" przy włączonych światłach i elektrowentylatorach to 11.7V

[ wiadomość edytowana przez: MrRav3N dnia 2017-07-04 16:02:43 ]
  
 
Okazało się, że "nowe" paski które kupiłem były do d.. Wymieniłem oba na porządne i wszystko wróciło do normy.

A przy okazji sprawiłem sobie mały gadżecik: