Sportowy cat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przyszła pora na mój cat w Matrixie - wywaliło mi błąd P0420 i zastanwiam się nad wymianą na sportowy Magnaflow - wkład metalowy, gęstość 200 cpsi.
Big - pytanie, czy nie będzie nadal wywalać błąd i nie trzeba będzie od razu na drugiej sondzie dokładać tuleję separującą?


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2017-07-31 23:40:38 ]
  
 
Cytat:
2017-07-31 22:48:49, Alien_Obcy pisze:
Przyszła pora na mój cat w Matrixie - wywaliło mi błąd P0420 i zastanwiam się nad wymianą na sportowy Magnaflow - wkład metalowy, gęstość 200 cpsi. Big - pytanie, czy nie będzie nadal wywalać błąd i nie trzeba będzie od razu na drugiej sondzie dokładać tuleję separującą? [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2017-07-31 23:40:38 ]

Poco chcesz wymieniac dobry kat na niewiadomo co ?Wloz poprostu tulejke z allegro na druga sonde bledu nie bedzIe a spaliny beda czyste.
P0420 powstaje 255 sekund po odpaleniu cieplego silnika z wystudzonym wydechem.Jak wejdziesz w parametry bledu to tak przewaznie jest.Wiec pozniej katalizator pracuje bez zarzutu.
A ilekroc ktos Zalozyl nieoryginal to blad powstawal .
  
 
Taksobie myślałem, czy nie wydać te 400 zł na sportowego cat'a i może chociaż 5-10 KM będzie więcej - lepszy przepływ spalin?
Już zamówiłem tulejkę kątową
  
 
Cytat:
2017-08-01 22:33:05, Alien_Obcy pisze:
Taksobie myślałem, czy nie wydać te 400 zł na sportowego cat'a i może chociaż 5-10 KM będzie więcej - lepszy przepływ spalin? Już zamówiłem tulejkę kątową

Chcesz miec sportowa Toyote to wrzuc Adidasy do bagaznika.
  
 
Moja ma pod maską silniczek 2ZZ-GE, to nie jest tak źle i chciałem, żeby było jeszcze lepiej
  
 
Założyłem tulejkę kątową na drugiej sondzie za katem i błąd jednak wrócił P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Sprawdziłem czy reagują sondy na zmianę poziomu wtrysku i teraz jest tak, że pierwsza w kolejności reaguje druga sonda za katem, a zaraz po niej pierwsza sonda przed katem - na odwrót niż przed założeniem tulejki.

Jeszcze jedno jaki otwór powinna mieć tulejka (strona wkręcana do rury) - u mnie jest malutki otworek?

Big - pomocy!


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2017-08-06 21:41:59 ]
  
 
Cytat:
2017-08-06 21:32:40, Alien_Obcy pisze:
Założyłem tulejkę kątową na drugiej sondzie za katem i błąd jednak wrócił P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Sprawdziłem czy reagują sondy na zmianę poziomu wtrysku i teraz jest tak, że pierwsza w kolejności reaguje druga sonda za katem, a zaraz po niej pierwsza sonda przed katem - na odwrót niż przed założeniem tulejki. Jeszcze jedno jaki otwór powinna mieć tulejka (strona wkręcana do rury) - u mnie jest malutki otworek? Big - pomocy! [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2017-08-06 21:41:59 ]

wklej zdjecie tej tulejki i ile dales.
  
 
O taki z tej aukcji - tylko nie mów, że za tani i badziew, bo to kawałek miedzi i ma odsuwać od rury i lepszych już nie widziałem, bo na wprost są b. krótkie:

Emulator sondy lambda
  
 
Big-co robic,, bo juz sam zglupialem? Blad w wiekszosci sie pojawia po pk. 10 min. jazdy, jak silnik nie jest do konca rozgrzany, jak go zaraz wykasuje i jade w trade to juz jest OK. Jakies sugestie???
  
 
Cytat:
2017-08-14 23:12:20, Alien_Obcy pisze:
Big-co robic,, bo juz sam zglupialem? Blad w wiekszosci sie pojawia po pk. 10 min. jazdy, jak silnik nie jest do konca rozgrzany, jak go zaraz wykasuje i jade w trade to juz jest OK. Jakies sugestie???


Nigdy takiego nie montowałem.Kiedys ktoś mi mowil ze mu nike pomoglo ale niewiem co zalozyl.
Zawsze zakładam takie srebrne kolanko z wielka dziura i taka nakretka do regulacji wpuszczenia tego w rure i zawsze dzialaly.
(6927140150 tu masz nr aukcji nawet pisze ze 100% działa
A na twoim widocznie pisalo ze wygląda jak prawdziwy a jest dwa razy tanszy.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-08-14 23:33:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-08-14 23:36:10 ]
  
 
Cytat:
2017-08-07 23:32:49, Alien_Obcy pisze:
O taki z tej aukcji - tylko nie mów, że za tani i badziew, bo to kawałek miedzi i ma odsuwać od rury i lepszych już nie widziałem, bo na wprost są b. krótkie: Emulator sondy lambda


Nie mowie po prostu tańszych nie bylo
Takie na wprost tez zakladalem ale tez od tego gościa co te katowe i tez dzialalo.
Zauwaz ze ten z aukcji która Ci przeslalem rozni się zasadniczo od tego co zalozyles.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-08-14 23:46:29 ]
  
 
Big-nie sadze, ze to kwestia materialu-jedynie jaka roznice widze to srednica otworu-widzialem na necie, ze chlopaki z USA rozwiercaja ten otwor, to widac, ze jednak ma to znaczenie. A potrafisz to wyjasnic???
A czy w emulatorach na wprost tez miales duzy otwor?
  
 
Cytat:
2017-08-15 08:17:01, Alien_Obcy pisze:
Big-nie sadze, ze to kwestia materialu-jedynie jaka roznice widze to srednica otworu-widzialem na necie, ze chlopaki z USA rozwiercaja ten otwor, to widac, ze jednak ma to znaczenie. A potrafisz to wyjasnic??? A czy w emulatorach na wprost tez miales duzy otwor?

Tez byl duzy i nakretka do regulacji glebokosci i zawsze wpuszczalem to na maxa w wydech.
Kod P0420 powstaje okolo 255 sek po odpaleniu cieplego silnika z wystudzonym wydechem.Wg Toyoty kod powstaje gdy wzniosy i spadki sinusoidy przebiegu pierwszej i drugiej sondy pokrywaja sie w czasie.Ale to moze nastapic tylko przy nagrzanym wydechu bo po odpaleniu zimnego wydechu sonda druga przez dluzszy czas stoi na wartosciach pomiarowych wiec nijak sie to niema do teorii Toyoty z dokumentacji tech.
  
 
Dzisiaj wróciłem z gór i check P0420 zapalił się 3 razy :
1) najpierw po 40 km (postój 2h - trochę ostygł)
2) potem znowu po 19 km
4) i dopiero po 200 km ciągłej szybkiej jazdy, czyli był mega rozgrzany i jednak się pojawił ...

Dodatkowo co mnie nie pokoi to delikatne dławienie - coś go przydusza i odpuszcza, a tak nigdy wcześniej nie miałem.
Czy to oznacza, że jest zapchany?

Poza tym u mnie jest tak, że druga sonda działa szybciej niż pierwsza, a wzorcowo powinno być tak, że sinusoida drugiej sondy jest bardziej rozciągnięta, a to oznacza, że kat nie działa poprawnie i nie wiem, czy ta rurka pomoże ...

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2017-08-15 22:45:29 ]
  
 
Po wnikliwej analizie obstawiam, że to jest kwestia długości tej rurki i odsunięcia sondy od rury, a nie otworu - zamówię przedłużkę i zobaczę.
Odnośnie dławienia - to sprawdzę świece mam irydowe DENSO SK20R11 - przejechane już 70 kkm (teoretycznie niektórzy piszą na usa forach,ze zrobili na nich 100 kmil), ale jednak chyba czas najwyższy na wymianę.
Big - jaka Twoja opinia?
  
 
Zamówiłem nowe emulatory sond z regulacją otworu dopływu spalin i potestuję w praktyce i napiszę opinię ...

Odnośnie falowania mocy - to wymieniłem świece na IK20TT i niestety problem występuje dalej - niestety to nie diesel i nie da się tak łatwo zinterpretować wyników pomiarów z testu drogowego - ja osobiście skłaniam się ku samemu katalizatorowi, bo objaw dopiero pojawił się niedawno, ale nie od razu po wywaleniu błędu P0420, tylko po pewnym czasie.
Dodatkowo lift załącza siępoprawnie po 6200 rpm. Przez to nie mogę spać - cały czas zastanawiam się jak zawęzić obszar poszukiwań?
Big co radzisz, jak to zdiagnozować?