Cytat:
|
2017-06-10 18:33:08, Rallyman_22 pisze:
Wiem ze wykopalem ten post z prahistorii ale moze sie komus przyda . Witam posiadam wlasna Previe 2,4 bezyna od 1,5 miesiaca lecz znajomi maja ropniaka. Powiem Ci ze mialem ten sam dylemat jakie auto wybrac i takze zastanawialem sie nad xc 90 lub galaxy oraz voyager . Jednak wybralem Previe ale bezyne poniewaz (nie chce nikogo urazic to tylko moja opinja) nie uznaje diesela . Wolę wydac wiecej na bezyne niz naprawiac diesla nie jednokrotnie 5x drożej za te same podzespoly niz w bezynie . Poza tym tu gdzie jestem paliwo jest tanie , a do tego tansze niz ropa Dobra bo pisze nie na temat. Z ta Previa znajomi mieli sporo przygod ale najgorsze to chyba Uszczelka pod głowica i zakup nowej turbiny bo padla przy okolo 220k poza tym. Nie wiem na co sie zdecydujesz ale mimo ze jestem milosnikiem marki TOYOTA to w Previi diesel to chyba srednio sie udał . Moze ktos jeszcze wyrazi swoja opinie . Poczytaj na forach o tych autach , czasem mozna dowiedziec sie ciekawych informacji. Co do pytania o estime , to o ile pamietam to roznica polegala na tym iz previa byla produkowana na europe a estima byla sprowadzana np. z poza europy przynajmniej tak rozrozniamy auta tutaj gdzie jestem Serdecznie pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Rallyman_22 dnia 2017-06-10 18:45:54 ] [ wiadomość edytowana przez: Rallyman_22 dnia 2017-06-10 18:49:02 ]
|
|
Diesel w Previi to sie dobrze udal tyle ze mowimy o autach 11 i wiecej letnich kupowanych na dalekie trasy.Zakladajac ze ktos malo jezdzil czyli 25000 rocznie co sie w tym modelu raczej nie zdarzalo przewaznie robily po 60 i wiecej rocznie to mamy przebiegi od 280 wzwyz.
Wiec jak piszesz ze komus padla turbina po 220 tys tzn ze pierwsze 180 tys zrobil a dopiero po kolejnych 220 tys padla
Natomiast dalej masz calkowita racje albowiem kupno diesla uzywanego to mniej wiecej jak usiasc golym dupskiem w pokrzywach i to jeszcze na mrowisku.Watpliwa przyjemnosc .Wszystkim co bylo fajne i ekonomiczne nacieszyl sie pierwszy wlasciciel a tobie pozostaje za to teraz zaplacic.
Na poczatek rozrzad z pompa wody oryginal z robota okolo 1850 zljakies sprzeglo z uszczelkami na polosiach
3200 zl turbina regeneracja okolo 2000zl pompa common raill regeneracja 2200 plus lub tylko elektrozaworki 1900
Wtryski jakies 5200 regenerowane w serwisie lub 3200 gdziestam z roznym skutkiem plus demontaz montaz z uszczelkami 500 lub lepiej.
Tak wiec aby wogole zaczac jezdzic trzeba przeznaczyc jakies 15 tys minimum na pakiet startowy ktore trzeba wydac od razu lub na raty w niedlugim czasie.
Do tego jakies elementy zawieszenia jakis bak czy wlew skorodowany i takie tam pierdoly.
W zwiazku z powyzszym jak ktos jest milosnikiem diesli jak np Ja i jest gotow sporo wydac na swoje auto aby odczuwac radosc z jazdy powinien szerokim lukiem omijac Prewie z dieslem i kupic sobie cos powyzej roku2008 rowniez nie z dieslem.
A jak ktos niema sporego budzetu powinien Prewie omijac rowniez w wersji benzynowej
zwlaczcza te z gazem.
Natomiast jezeli jestes posiadaczem sporego worka pieniedzy lub jestes nimi dziedzicznie obciazony
i stac cie na nowy samochod prosto z fabryki a nie robisz tygodniowo minimum 100 km w kawalku to wogole zapomnij o dieslach bo zapychajace sie Dpfy wykoncza cie nerwowo.