Cytat:
|
2018-01-05 17:26:08, pum pisze:
Witajcie, Mam pytanie czy jest jakaś korelacja błędów z działaniem katalizatora (zapala się kontrolka engine) i systemami VSC i TRC? Po podłączeniu komputera pokazują się błędy katalizatora - jednocześnie zapalają się kontrolki VSC i TRC. Czy to normalne, że kontrolki VSC i TRC zapalają się ponieważ pojawiają się problemy z katalizatorem? Auto to Toyota Avensis 2005 r., benzyna 1.8. [ wiadomość edytowana przez: pum dnia 2018-01-05 17:27:06 ]
|
|
Tak komputer silnika jest polaczony canem L i H z komputerem ABS.Komputer ABS zawiera tez czasem systemy VSC i TRC.
Pojawienie się kodu bledu z pewnej grupy kodow bledu na silniku ,bo nie wszystkich, powoduje powstanie bledu na komputerze ABS c1203 z opisem communication malfunction.Uszkodzenie Cana daje taki sam kod bledu.
Wiec jeżeli masz jakiś kod na silniku to ten na ABSie oznacza tylko ze trzeba naprawić to cos na silniku.Gorzej jezeli jest tylko c1203 na ABS i nieda się skasować wtedy może być faktycznie problem z komunikacja.
Zeby było ciekawiej jak na silniku masz ten kod p0420 z katalizatora i swieci tez kontrolka ABS itd. to sprawdz czy abs działa podczas hamowania bo przeważnie działa.Ale w niektórych modelach nie działa wtedy również ABS i to jest niebezpieczne bo podczas jazdy układ hamuje z taka sama sila na wszystkie kola i można zrobić baka na drodze tak jak po zaciagnieciu recznego.W bardzo starych systemach ABS był jeszcze korektor sily hamowania który oslabial sile hamowania na tyl proporcjonalnie lub w zaleznosci od wychylu nadwozia.Wtedy jazda z uszkodzonym ABS była taka jak w układzie bez ABSu.
Można przyjąć z grubsza ze od czasu kiedy mamy tzw modulator ABS czyli zespol elektrozaworów z komputerem niema już osobnego korektora i jak ABS nie działa to nie wolno jezdzic autem bo jest to niebezpieczne.