Carina e dymi na bęzynie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich świątecznie. Od jakiegoś czasu coś z tą moją cariną 2.0 94r jest coś nie halo.Po odpaleniu z nocy z wydechu strasznie wali jakby nie przepaloną bęzyną i jak jadę wolno na 1szym biegu wolno to widzę za sobą chmurę dymu i( nie da się nie zauważyć znacznie większego zużycia bęzyny) -nie jest to dym z oleju przepalanego. co więcej jadąc jednostajnie na pierwszych 4 biegach silnik ma jakby taktowanie,szarpie.na zimnym silniku jest najgorzej.po rozgrzaniu zapala się kontrolka silnika i traci wigor i szarpie przy delikatnym przyśpieszaniu.No i zaznaczę że samochód ma instalację lpg na której jazda jest bez problemowa-wszystko dzieje się na pb.proszę doradzcie cos bo ta chmura mnie wykończy bo aż szczypie w oczy.pozdrawiam
  
 
Cytat:
2017-12-26 12:01:06, xerxes pisze:
witam wszystkich świątecznie. Od jakiegoś czasu coś z tą moją cariną 2.0 94r jest coś nie halo.Po odpaleniu z nocy z wydechu strasznie wali jakby nie przepaloną bęzyną i jak jadę wolno na 1szym biegu wolno to widzę za sobą chmurę dymu i( nie da się nie zauważyć znacznie większego zużycia bęzyny) -nie jest to dym z oleju przepalanego. co więcej jadąc jednostajnie na pierwszych 4 biegach silnik ma jakby taktowanie,szarpie.na zimnym silniku jest najgorzej.po rozgrzaniu zapala się kontrolka silnika i traci wigor i szarpie przy delikatnym przyśpieszaniu.No i zaznaczę że samochód ma instalację lpg na której jazda jest bez problemowa-wszystko dzieje się na pb.proszę doradzcie cos bo ta chmura mnie wykończy bo aż szczypie w oczy.pozdrawiam

jaki kod bledu?
  
 
jak zwarłem t1 i te1 to check zaczął migać następująco;raz dwa przerwa raz przerwa raz dwa przerwa raz dwa przerwa raz dwa trzy cztery pięć przerwa raz dwa dłuższa przerwa i od nowa
  
 
Cytat:
2017-12-27 09:40:34, xerxes pisze:
jak zwarłem t1 i te1 to check zaczął migać następująco;raz dwa przerwa raz przerwa raz dwa przerwa raz dwa przerwa raz dwa trzy cztery pięć przerwa raz dwa dłuższa przerwa i od nowa

21 sonda 22 water temp sensor ,52 knock sensor.
Skasuj bledy wyciagajac bezp EFI i sprawdz ktore sie powtorza.
Mysle ze cos z czujnikiem temp silnika bedzie np rezystancja stanela deba na kiloohmah i po rozgrzaniu powinno byc w omah a dalej jest w kilo czyli dawka rozruchowa zimnego silnika czyli leje w kotly ile wlezie


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-27 12:13:03 ]
  
 
wyciągnąłem bezp.15a efi przekręciłem zapłon na kilka sek. wyłączyłem zapłon wsadziłem bezp.i zwarłem styki jeszcze raz diagnostyczne i teraz kontrolka silnika miga cały czas równo co ułamek sekundy. sondę zmieniałem jakieś ze trzy tygodnie temu na denso dedykowaną z kostką i zdążyłem kupić czujnik temperatury ten przy termostacie z dwoma pinami-wymieniać? Zaznaczę że silnik kopci na zimnym silniku i ma niskie obroty na ssaniu 900-1000 może 1050. jak się rozgrzeje to już nie kopci a może jest to nie zauważalne ale capią spaliny.
  
 
Cytat:
2017-12-27 14:57:34, xerxes pisze:
wyciągnąłem bezp.15a efi przekręciłem zapłon na kilka sek. wyłączyłem zapłon wsadziłem bezp.i zwarłem styki jeszcze raz diagnostyczne i teraz kontrolka silnika miga cały czas równo co ułamek sekundy. sondę zmieniałem jakieś ze trzy tygodnie temu na denso dedykowaną z kostką i zdążyłem kupić czujnik temperatury ten przy termostacie z dwoma pinami-wymieniać? Zaznaczę że silnik kopci na zimnym silniku i ma niskie obroty na ssaniu 900-1000 może 1050. jak się rozgrzeje to już nie kopci a może jest to nie zauważalne ale capią spaliny.

Wymien czujnik skoro go masz A z jakiego powodu sonda była wymieniona.
a nie masz czasem silnika Lean burn?A jak tam luzy zaworowe?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-27 17:39:34 ]
  
 
z jakiego powodu?palącego się checka wywnioskowałem skoro się check zapala dopiero na ciepłym silniku to to uważałem że grzałka nie grzeje. A co to jest ten silnik lean burn? Luzy zaworowe to jeden toyociaż stwierdził że nie ma co ich się czepiać a zresztą to jak samochód ciągle jeżdzi to trochę brak czasu nie załapałem z tym burnem -chyba mam bo wtryski w głowicy

[ wiadomość edytowana przez: xerxes dnia 2017-12-27 19:23:04 ]
  
 
Cytat:
2017-12-27 19:17:03, xerxes pisze:
z jakiego powodu?palącego się checka wywnioskowałem skoro się check zapala dopiero na ciepłym silniku to to uważałem że grzałka nie grzeje. A co to jest ten silnik lean burn? Luzy zaworowe to jeden toyociaż stwierdził że nie ma co ich się czepiać a zresztą to jak samochód ciągle jeżdzi to trochę brak czasu nie załapałem z tym burnem -chyba mam bo wtryski w głowicy [ wiadomość edytowana przez: xerxes dnia 2017-12-27 19:23:04 ]


A sonde zalozyles dedykowana ale do zwykłego silnika?To ja odepnij lepiej jezdzic bez niż ze zwykla sonda.
Co do luzow to jak niema gazu niema problemu jak jest gaz to luzy stale się zmniejszają.
Sprawdz rezystancje grzałki tej starej sondy może była dobra.
A nie zaczelo się kopcenie wlasnie po wymianie sondy?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-27 19:31:44 ]
  
 
kopcenie zauważyłem gdzieś wiosną .samochód nie przechodził wcześniej przez pół roku żadnych napraw oprócz zawieszenia i wyjęcia przekażnika ze skrzynki od wentylatorów tam gdzie jest bezp.efi. został wyjęty bo wentylatory chłodnicy pracowały w nie kontrolowany sposób-mam na przełącznik zał wył. Może wcześniej tego nie zauważałem bo lato obroty na ssaniu i tak niższe i dopiero na jesieni chłodniej a obroty jeszcze niższe. Jedynie co mnie irytowało w lato to że wali z rury.Sonda to choć byś mi chciał oko wyjąć to nie powiem bo kolega mi wymieniał a opakowanie spalił bo i tak było sfatygowane od długiego wożenia,ale jak ma pomóc to walnę się na glebę jutro i z czytam ją
  
 
zmierzyłem starą (toyota 89665-33040)jedynie co pokazuje to 4.3 ohma miedzy kablem białym a flanszą na wyjętej
  
 
Cytat:
2017-12-27 21:21:14, xerxes pisze:
zmierzyłem starą (toyota 89665-33040)jedynie co pokazuje to 4.3 ohma miedzy kablem białym a flanszą na wyjętej

Z sondami to proste dedykowana lambda denso z wtyczka kosztuje okolo 350 a czujnik tlenu do lean burna 600 lub 1700 oryginal to bys pamietal.
grzalka sondy ma dwa biale lub dwa czarne kable i nie moze byc zwarcia do masy czyli obudowy.
Wazne tez aby nie bylo nieszczelnosci na wydechu pomiedzy kolektorem a sonda i w okolicy sondy.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-12-27 23:34:44 ]
  
 
dobra -zdjąłeś mi okulary.Rozumiem że wsadziłem sondę nie czujnik tlenu.Czu wymiana na czujnik zlikwiduje problem? Zmierzyłem jeszcze raz starą i pomiar bez zmian na dwóch czarnych zero reakcji natomiast zostaje biały i niebieski i reakcja jest między białym a obudową 4.3 ohm. Nasuwa się kolejne pytanie -czy jeśli ta sonda była tak zwarta to gdzie mogła na bałaganić?-mogła uszkodzić wtryski?
  
 
Cytat:
2017-12-28 10:23:54, xerxes pisze:
dobra -zdjąłeś mi okulary.Rozumiem że wsadziłem sondę nie czujnik tlenu.Czu wymiana na czujnik zlikwiduje problem? Zmierzyłem jeszcze raz starą i pomiar bez zmian na dwóch czarnych zero reakcji natomiast zostaje biały i niebieski i reakcja jest między białym a obudową 4.3 ohm. Nasuwa się kolejne pytanie -czy jeśli ta sonda była tak zwarta to gdzie mogła na bałaganić?-mogła uszkodzić wtryski?

No to grzalka spalona ,a te dwa pozostale to sygnal i masa dla sygnalu zwarcie ich do masy niczego nie zepsuje ,natomiast zwarcie ich z zasilaniem grzalki owszem.
Odepnij sonde zdejmij kleme na piec minut i pojezdzij na odpietej sondzie jak bedzie ok to wymiana sondy pomoze.Zakladajac ze luzy zaworowe sa ok w co watpie.
  
 
ok .we wtorek zrobię . Szczęśliwego Nowego Roku 2018 wszystkim na forum
  
 
Xerxes, ja posiadam taki czujnik praktycznie nie używany i jeśli byś chciał to nawet możesz wziąć na próbę bo nie jest on tani.