Kodowanie pilota Corolla Verso 2003 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich na forum!!

Mam prośbę do wszystkich, którzy mieli przyjemność walczyć z kodowaniem pilota do tego modelu. Otóż z racji, że posiadam tylko jeden kluczyk (czarny z dwoma przyciskami) i w którym ostatnio prawie rozsypała się obudowa postanowiłem dorobić nowy. Docięty został grot i elektronika ze starego przełożona do nowego. Wszystko działa itd. ale zacząłem czytać o programowaniu kluczyków w necie i na różnych forach i zainteresowało mnie na tyle, że kupiłem używany kluczyk (sprzedawca zapewniał mnie, że od Corolli Verso) w celu dorobienia drugiego. Przełożyłem elektronikę z tego kupionego do tego starego z uszkodzoną obudową ale pasującym grotem i o ile zaprogramowanie immo poszło bez problemu (za drugim razem ) to z pilotem mam problem. Tak naprawdę nie znalazłem procedury, która byłaby wprost do corolli verso pierwszej generacji lecz próbowałem z różnymi innymi (AVE, Corolla zwykła, Previa...) i niestety nie zadziałało... Aczkolwiek udaje mi się dojść do miejsca, w którym centralny potwierdza zamknięciem/otwarciem etap rozpoczęcia kodowania czy jak to się tam nazywa...

Próbowałem takich procedur:

Drzwi kierowcy otwarte
Wlozyc wyjac
wlozyc wyjac
zamknac otworzyc
zamknac otworzyc
wlozyc wyjac 1raz
zamknac otworzyc
zamknac otworzyc
wlozyc
zamknac
przekrecic 1 raz stacyjke na zaplon,i wyjac ,potwierdzi zamkiem, ponaciskac przyciski pilota 2 naraz i po sekundzie 1 z nich.

wlaczyc zaplon na 10 s
wyjac i nacisnac 2 razy UNLOCK

oraz:

Przy otwartych drzwiach kierowcy i wyjętym kluczyku zapłonu.
- Umieść kluczyk w wyłączniku zapłonu i wyciągnij,
- Zamknąć wszystkie drzwi i następnie dowolne drzwi otworzyć, zamknąć, otworzyć w ciągu 40 sek.
W ciągu 40 sekund :
- Umieść kluczyk w wyłączniku zapłonu i wyciągnij,
- Zamknąć wszystkie drzwi i następnie dowolne drzwi otworzyć, zamknąć, otworzyć,
- Zamknąć wszystkie drzwi,
- Umieść kluczyk w wyłączniku zapłonu, włączyć i wyłączyć zapłon – w celu zaprogramowania nowego kodu pilota zdalnego sterowania (oryginalny kod pozostanie zachowany) lub włączyć i wyłączyć zapłon dwukrotnie - w celu zaprogramowania nowego kodu pilota zdalnego sterowania (oryginalny kod zostanie przepisany).
-Wyciągnąć kluczyk z wyłącznika zapłonu.

Zablokować i odblokować samochód (zamknąć i otworzyć zamek przyciskiem sterowania na drzwiach kierowcy) w zależności od trybu programowania – jeden lub dwa razy.
W ciągu 25 sekund:
(Na pilocie programowanego nadajnika)
- Nacisnąć i przytrzymać przycisk zablokowania,
- Przycisk odblokowania nacisnąć pięć razu
- Puścić wciśnięty przycisk zablokowania
- Nacisnąć jeden raz przycisk zablokowania lub odblokowania.

- Zablokować i odblokować samochód

oraz:

Toyota Previa (00-06) 2,0D4D
Kod silnika: 1CD-FTV
Pilot zdalnego sterowania centralnego zamka

• Otwarte drzwi kierowcy i wyciągnięty kluczyk zapłonu.
• W ciągu 5 sekund:
- Umieścić dwukrotnie kluczyk w wyłączniku zapłonu i wyjąć.
• W ciągu 40 sekund:
- Drzwi kierowcy zamknąć i otworzyć dwa razy.
- Umieścić kluczyk w wyłączniku zapłonu i następnie wyjąć.
• W ciągu 40 sekund:
- Drzwi kierowcy zamknąć i otworzyć dwa razy.
- Zamknąć drzwi kierowcy.
- Umieścić kluczyk w wyłącznik zapłonu.
- Włączyć i wyłączyć zapłon, aby zaprogramować nowy kod kluczyka (oryginalny kod pozostaje zachowany). Dwukrotnie włączyć i wyłączyć zapłon, aby zaprogramować nowy kod kluczyka (oryginalny kod zostanie przepisany).
- Wyciągnąć kluczyk.
- Zablokować i odblokować samochód, w zależności od trybu programowania, jeden albo dwa razy.
• Poniższą kolejność naciskania przycisków wykonać w ciągu 40 sekund:
- Jednocześnie nacisnąć przycisk zablokowania i odblokowania i przytrzymać 1-1,5 sekundy.
• W ciągu 3 sekund:
- Nacisnąć przycisk zablokowania lub odblokowania i przytrzymać co najmniej jedną sekundę a następnie puścić.
- Zablokować i odblokować samochód.

Dodatkowo zastanawiam się czy w tych procedurach bierze udział kluczyk oryginalny czy ten dorabiany?

Zastanawiam się też czy może być tak, że pilot który kupiłem działa na innej częstotliwości niż ten oryginalny?? Na tym który kupiłem (Valeo) pisze 433,92 MHz a na moim starym nie pisze nic. Dodatkowo nie wiem czy ma to znaczenie ale w moim starym pilocie siedzi bateria CR1616 a w tym kupionym CR2016.

Pozdrawiam i liczę na Was
  
 
Cytat:
2018-04-27 07:33:36, Button123 pisze:
Witam Wszystkich na forum!! Mam prośbę do wszystkich, którzy mieli przyjemność walczyć z kodowaniem pilota do tego modelu. Otóż z racji, że posiadam tylko jeden kluczyk (czarny z dwoma przyciskami) i w którym ostatnio prawie rozsypała się obudowa postanowiłem dorobić nowy. Docięty został grot i elektronika ze starego przełożona do nowego. Wszystko działa itd. ale zacząłem czytać o programowaniu kluczyków w necie i na różnych forach i zainteresowało mnie na tyle, że kupiłem używany kluczyk (sprzedawca zapewniał mnie, że od Corolli Verso) w celu dorobienia drugiego. Przełożyłem elektronikę z tego kupionego do tego starego z uszkodzoną obudową ale pasującym grotem i o ile zaprogramowanie immo poszło bez problemu (za drugim razem ) to z pilotem mam problem. Tak naprawdę nie znalazłem procedury, która byłaby wprost do corolli verso pierwszej generacji lecz próbowałem z różnymi innymi (AVE, Corolla zwykła, Previa...) i niestety nie zadziałało... Aczkolwiek udaje mi się dojść do miejsca, w którym centralny potwierdza zamknięciem/otwarciem etap rozpoczęcia kodowania czy jak to się tam nazywa...


Jak potwierdza to procedura prawidlowa.pytanie czy potwierdza po naciskaniu klucza jezeli nie to problem z kluczem lub odbiornikiem.
  
 
Po naciskaniu nie potwierdza niestety. Ale która procedura z tych powyższych jest poprawna? I czy może być tak że ten nowy pilot ma inną częstotliwość niż ten oryginalny? Oryginalny działa więc odbiornik jest chyba ok?
  
 
Po kolejnych próbach niestety dalej nie działa. Próbowałem procedurę z pilotem oryginalnym i po wejściu w tryb programowania i naciśnięciu dwóch naraz a potem jednego, centralny potwierdza jednokrotnym otwarciem/zamknięciem. Ciekawi mnie fakt, że z immo się udało a pilot nie chce wapółpracować...
  
 
Cytat:
2018-04-27 18:25:02, Button123 pisze:
Po naciskaniu nie potwierdza niestety. Ale która procedura z tych powyższych jest poprawna? I czy może być tak że ten nowy pilot ma inną częstotliwość niż ten oryginalny? Oryginalny działa więc odbiornik jest chyba ok?

Ta procedura jest poprawna po zastosowaniu której potwierdza centralnym zamkiem.
Jeśli się nie myle to Ty pisales po której zamek potwierdzil
Jest wiele kluczy Toyoty które wygladaja zewnętrznie tak samo ale nie wiadomo z jakiego pochodzą modelu i po nr na nich tez nikt ci nie powie który klucz pochodzi z którego modelu bo niema takich danych.Wiec jest duza szansa ze masz klucz nie do tego modelu lub z innego rocznika i nie zakodujesz lub po prostu radiowka jest zepsuta.Podstawa jednak jest sprawna bateria jak ma 2.9V i mniej to nie zakodujesz.
Przewaznie wiekszosc części radiowych klucza zakodujesz do większej ilości roznych modeli niż to ma miejsce z transponderami immobilizera.wiec mysle ze jeżeli immo weszlo to kluczyk jest raczej do tego auta a czesc radiowa jest zepsuta lub robisz to zbyt powoli lub bateria nie sprawna.
  
 
Cytat:
2018-04-28 10:43:02, Button123 pisze:
Po kolejnych próbach niestety dalej nie działa. Próbowałem procedurę z pilotem oryginalnym i po wejściu w tryb programowania i naciśnięciu dwóch naraz a potem jednego, centralny potwierdza jednokrotnym otwarciem/zamknięciem. Ciekawi mnie fakt, że z immo się udało a pilot nie chce wapółpracować...


To swiadczy o tym ze procedura jest poprawna i klucz jest ok Spruboj jeszcze raz a potem wloz klucz na 10 sekund w stacyjke i nie przekręcaj powinno zadzialac.
Jeżeli nie zadziała .
Pocwicz na sprawnym kluczu wyczysc pamięć zamka ...zamiast raz na zapłon i naciskania zrob 5 razy zapłon i ponaciskaj ,skasujesz wtedy wszystkie piloty kluczy i zamek nie będzie dzialal z pilota potwierdzi to ze wykonujesz procedure poprawnie.Nastepnie zakodujesz spowrotem ten stary klucz.Jezeli stary wkodujesz a nowy nie tzn ze jest zepsuty lub slaba bateria.
  
 
A więc tak:

Spróbowałem zaprogramować działający pilot (po uprzednim wykasowaniu pilotów) i procedura która na nim zadziałała jest taka:

Drzwi kierowcy otwarte
Włożyć wyjąć
Włożyć wyjąć
zamknąć otworzyć
zamknąć otworzyć
włożyć wyjąć 1raz
zamknąć otworzyć
zamknąć otworzyć
włożyć
zamknąć
przekręcić 1 raz stacyjkę na zapłon i wyjąć, potwierdzi zamkiem.

potem robię:

naciskam i przytrzymuję LOCK i UNLOCK na ok. 1 sek, następnie naciskam LOCK lub UNLOCK na ok. 1 sek
potwierdza zamkiem. KONIEC

Niestety na nowym pilocie nie działa taka procedura ani sugerowana przez Ciebie (klucz na 10s do stacyjki bez zapłonu).

Bateria ma 3,02 V.
  
 
Cytat:
2018-04-30 10:20:16, Button123 pisze:
A więc tak: Spróbowałem zaprogramować działający pilot (po uprzednim wykasowaniu pilotów) i procedura która na nim zadziałała jest taka: Drzwi kierowcy otwarte Włożyć wyjąć Włożyć wyjąć zamknąć otworzyć zamknąć otworzyć włożyć wyjąć 1raz zamknąć otworzyć zamknąć otworzyć włożyć zamknąć przekręcić 1 raz stacyjkę na zapłon i wyjąć, potwierdzi zamkiem. potem robię: naciskam i przytrzymuję LOCK i UNLOCK na ok. 1 sek, następnie naciskam LOCK lub UNLOCK na ok. 1 sek potwierdza zamkiem. KONIEC Niestety na nowym pilocie nie działa taka procedura ani sugerowana przez Ciebie (klucz na 10s do stacyjki bez zapłonu). Bateria ma 3,02 V.


Jeżeli stary klucz wykodowales i zakodowales bez problemu to procedura jest wlasciwa tylko nowy klucz jest do niczego.
  
 
A nie orientujesz się może gdzie jest zamontowany i jak wygląda sterownik centralnego?