Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mateklobez Sympatyk FEFK MK7 3d Łobez / Rees | 2018-02-11 13:32:45 Kolego zapomniałeś o możliwości włożenia 2.0 136 KM z Mondeo O szczegółach technicznych sam chętnie poczytam. |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2018-02-11 14:38:29
o 2.0 NGA z mondeo |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-11 17:26:50
jak masz swój stary silnik to zrzucasz swoją miskę olejową i pompę oleju (razem ze smokiem), wrzucasz do nowo zakupionego i już masz silnik od Escorta w mojej okolicy silnik 2.0 od MDO na złomie z gwarancją rozruchową kupuje się w przedziale 400 a 500 zł stary szabrujesz z potrzebnych części do swapa, reszta na złom i obniżasz koszt swapa |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-11 17:29:01
ja miałem u siebie silnik 1,6 z plastikowym kolektorem, wrzuciłem 1,8 RKC a komp został stary - daje radę |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2018-02-11 19:29:24 Jakiekolwiek 2,0 z mondeo moze byc z mk1 lub mk2 wazne zeby byl silvertop. |
Mateklobez Sympatyk FEFK MK7 3d Łobez / Rees | 2018-02-11 21:31:59
NGA to symbol silnika, MDO to skrót od Mondeo [ wiadomość edytowana przez: Mateklobez dnia 2018-02-11 21:33:38 ] |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-12 09:16:40
u mnie silnik 1,6 był zajechany jak wsadziłem 1,8 RKC - to była rakieta później dołożyłem wałki i przepustnicę z 2,0 i teraz naprawdę daje radę kiedyś u znajomego gaziarza poszedł na hamownię i wyszło 127 koni oczywiście na seryjnym kompie z 1,6 docelowo chcę wsadzić kompa od 2,0 i kolektor 4-2-1 - wtedy pewnie będzie jeszcze troszeczkę lepiej |
PlesniaK Sympatyk FEFK Ford Escort Mk.7 Cab ... Kraków | 2018-02-12 13:18:02 U mnie pod maską niby wszystko czyściutkie i odpicowane ale silnik też szrot. Jakichś dokładnych pomiarów nie robiłem ale zamiast obiecanych niecałych 12s do setki miałem około 15. Wiem że to może nie być wina silnika ale on też już swoje wyjeździł. Kilka razy go przegrzałem bo to wąż pękł, to czujnik wentylatora się zepsuł itd. A teraz ta uszczelka jeszcze. Próbowałem go ratować ceramizerem 2 razy ale nic to nie dało. Ale jakby nie patrzeć zrobiłem tym silnikiem już ponad 250 tys a ile miał wcześniej... .
Piszesz że chcesz wsadzić kompa od 2.0 do 1.8. Słyszałem że próbowali wkładać kompy od mocniejszych silników i to nie zdaje egzaminu, ale jak planujesz przełożyć trochę gratów z 2.0 oprócz kompa to może zagra. Rozumiem że przepustnice założyłeś z 2.0 Mondka. Podejdzie do aluminiowego kolka z 1.6? Ja miałem w planie kupić przepustnice od 1.8 ale z tego co widzę jest taka sama jak w 1.6 więc się obejdzie. Ciekawe też jak sprawa ma się z dolotem, czy rura w 1.8 nie jest szersza niż w 1.6. Ale zostawiając aluminiowy kolektor i tak musi zostać dolot od 1.6 więc może być za mało powietrza dla 1.8 i silnik będzie niedotleniony. Chociaż może można to jakoś obejść. Ja kiedyś dostałem stożek i go zamontowałem czyli powietrza mam więcej niż seryjnie. W 1.6 wiadomo że nie liczyłem na nic bo powietrza miał za dużo niż potrzebował ale w 1.8 które potrzebuje go więcej ten stożek być może zrekompensuje za wąski dolot. Nie wiem, tak kombinuje . I jeszcze jedno, jak jest z przepływką? Taka sama jak w 1.6? Sorry za tyle pytań ale chce się dobrze przygotować, szukam też jakiejś fajnej 2.0 od Mondka w okolicy, może coś znajdę. [ wiadomość edytowana przez: PlesniaK dnia 2018-02-12 13:23:21 ] |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-12 17:27:57 a dlaczego chcesz zostawiać aluminiowy kolektor od 1,6 ??
może warto założyć plastikowy dedykowany do 1,8 ?? musiałby się mądrzejszy ode mnie wypowiedzieć, czy instalacja elektryczna pomiędzy silnikami z aluminiowym kolektorem nie różni się zbytnio do tej z plastikiem jak dopadniesz silnik np. 1,8 kompletny (czy to z Escorta czy Mondeo) to wrzucałbym kolektor taki jak będzie na silniku dolot to dość ważna rzecz - jak ktoś to wyliczył do 1,8 to ta powinno być a nie przytykać go dolotem z 1,6 bardzo podobnie jest z wydechem |
PlesniaK Sympatyk FEFK Ford Escort Mk.7 Cab ... Kraków | 2018-02-12 19:33:44 W sumie racja, chodzi tylko o to że nie wiem czy dolot jest w zestawie z silnikiem który upatrzyłem. A to RKC które mam kupić jest po bliskiej znajomości na prawdę w dobrym stanie z auta które jeszcze niedawno hulało.
Słyszałem że przy pozostawieniu dolotu z 1.6 niektóre kabelki mogą być za długie, np. do krokowca i pasuje je skrócić żeby nie latały. Poza tym pasuje. Jeśli w zestawie będzie dolot to owszem, zostawię go bo czemu nie. Krokowy jest taki sam jak w 1.6, czujnik położenia przepustnicy też jest taki sam, sprawdzałem na Allegro. Czyli wszystkie graty w kolektorze aluminiowym są takie same jak w plastikowym, tylko przełożyć i ma śmigać. |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2018-02-12 22:44:42 Kupujesz:
2.0 komp bez immo o oznaczeniach deep, desk, dewy kolektor plastikowy z mondeo rura dolotowa może być z 1.8, może być też kibelrura lub ameliniowa z ładnemi kolankami 'sylykonowymi' przepustnica z 1.8 rkc przyda się do pożenienia z 1.6 Złóż do kupy, odpal. I wtedy myśl co dalej. 1.8 to strata czasu |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2018-02-13 09:10:35 Dlaczego doradzacie jakies kombinacje? Wkladajac 2,0 wkladasz 2,0 kolektor 2,0 przepustnica wtryski przeplywka i komp wszystko 2,0. Dlaczego niby przepustnica od 1,8 ? Wkladasz 1,8 to dajesz wszystko od 2,0 dlaczego na sile szukasz klopotow? Jesli cos chodzilo jako 1,8 to razem wspolgra z 1,8, jak bylo 2,0 to bedzie jak 2,0. A jak porobisz mixture to potem cos szarpie cos prycha a to nisko odcinka a to nie pali a to przerywa. |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2018-02-13 21:15:23 gdyby nie trzeba było kombinować, to byśmy zostawiali tą przepustnicę z silvertopa... |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2018-02-14 06:48:57 A dlaczego niby trzeba kombinowac? Chyba lepiej przepustnice zostawic z 2,0 a zmienic tylko linke gazu. |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-14 11:14:15
tutaj nie chodzi o linkę tylko o zakres pracy pedału gazu - w MDO jest inaczej dlatego półksiężyc na przepustnicy jest inny i trzeba kombinować |
PlesniaK Sympatyk FEFK Ford Escort Mk.7 Cab ... Kraków | 2018-02-14 14:00:29 Dalej mam dylemat który silnik wybrać. 2.0 kusi ale chyba jednak zostanę przy 1.8. Dla czego? Mam go za śmieszne pieniądze i od bardzo dobrego znajomego więc w pewnym dobrym stanie. Jeszcze na jesieni śmigało aż miło.
Słyszałem o jakimś patencie którym można zwiększyć moc RDA 105KM do ok 130KM. Wałki od MDO, przepustnica itd. Pewnie słyszeliście. Można te same klamoty wpakować do RKC i w ten sposób zwiększyć moc? Przepływka w 1.8 jest taka sama jak w 1.6? Czy trzeba ją dokupić od 1.8? Z tego co słyszałem to chyba tak bo wtyczka jest inna ale okablowanie takie samo więc wystarczy tylko ją polutować. I jeszcze jedno, zapomniałem o tym napisać ale mam podtlenek LPG. Instalacja sekwencyjna, nie strzela. Nie będzie to się gryzło z plastikowym kolektorem? |
WhiteGarbi Escort Driver Escort MK7/VW Garbus Jasło | 2018-02-14 15:33:26 ja mam 1,8 RKC i klamoty z 2,0 - można podnieść moc o "pare" koni
przepływki 1,6 i 1,8 są inne - 1,8 i 2.,0 takie same gaz sekwencyjny zupełnie w niczym nie przeszkadza przy plastikowym kolektorze - przy mieszalnikowym miałoby to znaczenie |