Problem z VSC w avensis 2003r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Mam problem z kontrolom trakcji w moim avensisie z 2003r silnik 2 d4d.Wszystko sie zaczeło po złożeniu auta po małej kolizji.
Po włączeniu zapłonu i odpaleniu kontrolki ABS ,VSC,TRC OFF gasną.Kręcąc kierownicą w prawo lub w lewo do oporu wcześniej zapalał się VSC z TRC po zrobieniu zbierzności kół przednich ten problem zniknął.Problem natomiast pojawia się po przekroczeniu predkości 10 km/h,w tym momęcie zapalają się razem kontrolki VSC,TRC OFF.Po zrobieniu zworki diagnostycznej w złączu diagnostycznym wyświetlają mi się następujące błędy:
11,54,55.
O ile błąd 55 jest mi znany bo rozpinałem czujnik położenia samochody (ten pod fotelem kierowcy i fakt ten został zarejestrowany w pamięci ) o tyle błedy 11 i 54 są mi nie znane.
Prosze o pomoc.
Może ktoś wie co oznaczają te błedy i ewentualnie jaka może byc przyczyna niedziałającej kontroli trakcji. ABS działa bo sprawdzałem na śliskiej drodze.
  
 
Cytat:
2007-05-11 21:16:44, gacekkolo pisze:
Witam!!! Mam problem z kontrolom trakcji w moim avensisie z 2003r silnik 2 d4d.Wszystko sie zaczeło po złożeniu auta po małej kolizji. Po włączeniu zapłonu i odpaleniu kontrolki ABS ,VSC,TRC OFF gasną.Kręcąc kierownicą w prawo lub w lewo do oporu wcześniej zapalał się VSC z TRC po zrobieniu zbierzności kół przednich ten problem zniknął.Problem natomiast pojawia się po przekroczeniu predkości 10 km/h,w tym momęcie zapalają się razem kontrolki VSC,TRC OFF.Po zrobieniu zworki diagnostycznej w złączu diagnostycznym wyświetlają mi się następujące błędy: 11,54,55. O ile błąd 55 jest mi znany bo rozpinałem czujnik położenia samochody (ten pod fotelem kierowcy i fakt ten został zarejestrowany w pamięci ) o tyle błedy 11 i 54 są mi nie znane. Prosze o pomoc. Może ktoś wie co oznaczają te błedy i ewentualnie jaka może byc przyczyna niedziałającej kontroli trakcji. ABS działa bo sprawdzałem na śliskiej drodze.


A skalibrowales czujnik polozenia kierownicy?
  
 
A w jaki sposób moge skalibrować ten czujnik-nie posiadam żadnego narzędzia diagnostycznego.Czy jest jakaś procedura ręczna?
  
 
Cytat:
2007-05-13 20:29:51, gacekkolo pisze:
A w jaki sposób moge skalibrować ten czujnik-nie posiadam żadnego narzędzia diagnostycznego.Czy jest jakaś procedura ręczna?


Ustawic kola do jazdy na wprost,kierownica wyrownana
Patrzysz na zlacze trapezowe zorientowane dziubkiem w dol
czwarty pin od lewej w gornym rzedzie zmostkowac z 4 pinem od prawej w dolnym rzedzie.Wlaczyc zaplon [kontrolki ABS VSC zaczna pulsowac]i przycisnac i trzymac przycisk VSC off,teraz szybko ponaciskac pedal hamulca 3 razy ...odezwie sie piszczek puscic klawisz VSC nacisnac i puscic hamulec...nacisnac i puscic klawisz VSC wylaczyc zaplon wyjac zworke.wykonywac to bardzo szybko.
  
 
Witam ponownie.
Dzisiaj skoro świt wykonałem tą procedure.Sukces.Udało się.
Dziękuje bardzo za pomoc.
  
 
witam,
mam podobną sytuację, ale procedura nic nie dała. Nie wiem dlaczego po wciśnięciu szybkim (3 razy) hamulca nic nie piszczy??
Avensis d4d 126KM.
  
 
Cytat:
2010-04-03 12:33:05, anmit pisze:
witam, mam podobną sytuację, ale procedura nic nie dała. Nie wiem dlaczego po wciśnięciu szybkim (3 razy) hamulca nic nie piszczy?? Avensis d4d 126KM.


A przycisk VSC trzymales wcisniety?
Jezeli dalej sie nie powiedzie to sprawdz czy przycisk VSC jest podlaczony.
W niektorych modelach trzeba zmostkowac ten 4 pin w gornym rzedzie ze stykiem naprzeciwko,i nie jest to 4 pin w dolnym od prawej,bo costam w fabryce popierniczyli.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-04-03 17:09:41 ]
  
 
raczej działa wyłączanie, bo jeszcze niedawno wszystko było OK. I teraz czasami VSC się nie wyłącza po uruchomieniu.
Ale ostatnio ustawiałem zbieżność i może właśnie o to chodzi.
Po świętach sprobuję z tym drugim pinem.
  
 
Cytat:
2010-04-03 20:05:15, anmit pisze:
raczej działa wyłączanie, bo jeszcze niedawno wszystko było OK. I teraz czasami VSC się nie wyłącza po uruchomieniu. Ale ostatnio ustawiałem zbieżność i może właśnie o to chodzi. Po świętach sprobuję z tym drugim pinem.


Jak po regulacji zbierznosci szprycha kierownicy stoi inaczej podczas jazdy na wprost niz przed ,to napewno trzeba skalibrowac polozenie.
  
 
zrobiłem jeszcze raz "reset" i jest OK. dzięki Mistrzu
  
 
zrobiłem jeszcze raz "reset" i jest OK. dzięki Mistrzu
  
 
Pozwólcie, że odgrzeje kotleta. W corolli e12 z 2001 roku wersji TS procedura jest identyczna? U mnie jest przycisk TRC OFF I Podczas procedury nie zaczyna piszczeć. Mogę prosić o jakąś wskazówkę ? System trc i vsc wyłączają mi się w trakcie jazdy a po wylaczeniu auta kontrolki znikają.
  
 
Cytat:
2019-12-15 10:34:54, Acidosen pisze:
Pozwólcie, że odgrzeje kotleta. W corolli e12 z 2001 roku wersji TS procedura jest identyczna? U mnie jest przycisk TRC OFF I Podczas procedury nie zaczyna piszczeć. Mogę prosić o jakąś wskazówkę ? System trc i vsc wyłączają mi się w trakcie jazdy a po wylaczeniu auta kontrolki znikają.


Odczytaj bledy testerem
  
 
Generalnie to check engine nie świeci się i wcześniej podczas diagnostyki nie był zapisany żaden błąd ale teraz podczas zworki VSC i ABS mryga 4 razy potem znów 4 i następnie 5 i 9, czyli 44 i 59?
  
 
Cytat:
2019-12-15 17:45:24, Acidosen pisze:
Generalnie to check engine nie świeci się i wcześniej podczas diagnostyki nie był zapisany żaden błąd ale teraz podczas zworki VSC i ABS mryga 4 razy potem znów 4 i następnie 5 i 9, czyli 44 i 59?


Komunikacja Abs komp silnika
A komputer silnika lub Abs byl wymieniany?
  
 
Cytat:
2019-12-15 21:44:42, Bigelektron pisze:
Komunikacja Abs komp silnika A komputer silnika lub Abs byl wymieniany?



Wlasnie wymieniany był silnik z polifta z 2005r z osprzętem ale ECU został mój z 2001r
  
 
Cytat:
2019-12-16 05:50:52, Acidosen pisze:
Wlasnie wymieniany był silnik z polifta z 2005r z osprzętem ale ECU został mój z 2001r ale dodatkowo też ustawiana była zbieżność bo demontowali część zawieszenia, co w takim przypadku można zrobic?

  
 
Cytat:
2019-12-16 07:31:53, Acidosen pisze:



Masz dwa bledy z komunikacji. Wiec sprawdz czy napewno komputer jest stary. Lub czy mocujac nadkole
Ktos nie wpierniczyl wkreta w wiazke ABS ktora jest powyzej od str pasazera.
Zapnij tester i sprawdz co pokazuje czujnik obrotow kola kierownicy podczas jazdy na wprost. Czy po geometrii kierownica stoi tak samo podczas jazdy na wprost czy cos sie zmienilo po regulacji.?
  
 
Cytat:
2019-12-16 07:59:29, Bigelektron pisze:
Masz dwa bledy z komunikacji. Wiec sprawdz czy napewno komputer jest stary. Lub czy mocujac nadkole Ktos nie wpierniczyl wkreta w wiazke ABS ktora jest powyzej od str pasazera. Zapnij tester i sprawdz co pokazuje czujnik obrotow kola kierownicy podczas jazdy na wprost. Czy po geometrii kierownica stoi tak samo podczas jazdy na wprost czy cos sie zmienilo po regulacji.?


Komputer jest napewno stary bo nie był żaden dołączony do silnika, natomiast po regulacji kierownica jest idealnie na wprost a wcześniej miałem minimalnie skręcona w prawo. Czyli ewentualnie mogli coś przeoczyć lub spaprac przy składaniu? Posprawdzam to na dniach bo teraz nie mam niestety możliwości. Testera tez nie posiadam na ten moment więc to trochę potrwa.