Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotreck Toyota Carina Katowice | 2019-11-14 13:23:07 Dzięki za odpowiedź. Palec z kopułką był wymieniany dwu albo i trzykrotnie, nie jestem w stanie zweryfikować czy na oryginał. Raz sprowadzalem ze Stanów cały, nowy aparat zapłonowy z kopułką (choć ten akurat był nieoryginalny). Ostatni mechanik miał jakiś tester do aparatu zapłnowego i powiedział, że działa prawidłowo.
Nie wiem w jaki sposób ustawiany był kąt wyprzedzenia zapłonu. Wiem, że przedostatni mechanik ustawił go na 12 stopni (więc chyba bardziej pod gaz). Trzeci przy wymianie aparatu ustawiał go na nowo, ale już nie wiem na ile stopni. Mogę spróbować dopytać, czy ustawiany był na zworkę. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-11-14 16:33:50
Z tego co pamietam te silniki sa bardzo wrazliwe na wszystko. Zaplon o ile pamietam to 5lub 7stopni ze zworka on a obniza obroty na 500 i blokuje wyprzedzenie zaplonu do regulacji. Co daje bez zworki okolo 10stopni. Jaki tam jest silnik normalny czy lean burn na uboga mieszanke? |
piotreck Toyota Carina Katowice | 2019-11-15 10:41:55 Z tego co mogłem wywnioskować z innych wątków na forum to normalny (np brak informacji o specjalnych świecach na bloku).
Na wszelki wypadek załączam zdjęcie https://ibb.co/NF071sx [ wiadomość edytowana przez: piotreck dnia 2019-11-15 10:42:26 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-11-15 17:33:31
|
piotreck Toyota Carina Katowice | 2019-11-16 17:41:38 |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-11-16 18:46:03 |
piotreck Toyota Carina Katowice | 2019-11-24 17:20:53 Niestety nie potrafię zrobić lepszego zdjęcia a boje się czegokolwiek demontować.
Czy ktoś może polecić kogoś ze Śląska kto podjąłby się diagnozy takiej starszej Toyoty? Z góry dzięki za podpowiedzi. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-11-25 20:31:15
Wyslalem Ci na priva dwie wiad i obydwie wisza nieprzeczytane |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2019-11-26 12:33:12 Bigu, Bigu, nie było 3S-FE LeanBurn Tylko 1,6 i 1,8 dusili w tych rocznikach
piotreck: Jak Ci się świeci cały czas econo na czerwono, to poszukaj nieszczelności w wężykach podciśnienia. Szczególnie tych za głowicą i na ścianie grodziowej. Prawdopodobnie któryś masz pęknięty/spadnięty/upalony. U mnie gaziarze tak odsadzili jeden z wężyków od grodzi, że się przysmażył na EGRze Możesz to zlecić mechanikowi lub sam kupić "preparat do wykrywania nieszczelności" albo "sprężone powietrze" do komputerów (byle palne), albo wręcz gaz do zapalniczek. Pozdro. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2019-11-26 15:15:07 Już nie mogę edytować - mod scali ?
piotreck: Jeszcze jedno teraz mi się rzuciło w oczy. Na pierwszym zdjęciu widać, że masz niedociśnięty kabel WN na 3 cylindrze. W ogóle, co to za pomysł, żeby te kable tak podwieszać ??? Ten z 3 cylindra zaraz Ci się przetrze i będzie płacz. One maja grzecznie leżeć na deklu od zaworów. Podwójna spinka między 2 a 3 cyl., potrójna między 3 a 4 i na końcu poczwórna, którą widzę masz w całości, ale przekręconą. Jeżeli masz przebicia i dlatego je podwiesiłeś, to nie tędy droga. Jedynie wymiana kabli. Ułożenie zdecydowanie do poprawki. Pozdro. |
xerxes Łochów | 2019-12-09 00:23:52
a tak wogóle czym różni się silnik lean burn od zwykłego -fizycznie |
xerxes Łochów | 2019-12-09 01:12:10 a te bolączki dzieją się na bęzynie czy też na gazie? spróbuj zakręcić gaz i wyjmij bezpiecznik od gazu i zobacz czy coś się zmieni |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2019-12-31 13:44:16
Głowica i kolektor dolotowy - podział wlotów na pół plus klapki zamykające jedną połowę i całe sterowanie do tego, a w wydechu sonda prądowa, a nie klasyczna 1V. Reszta bebechów o ile dobrze pamiętam jest raczej taka sama. Pozdro. |
xerxes Łochów | 2020-01-02 22:03:01
perzan ale 3sfe nie miało lean burna ? pytam bo mam już trzecią carinę 2.0 i na obrotomierzu nigdy nie miałem napisu lean burn tylko economy ,natomiast pierwszą carinę miałem 1,6 i na obrotomierzu miałem napis lean burn i tyle że był.dobrze pamiętam że miałeś w swojej carinie hamulce od camry ? pozdro. |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2020-01-09 15:13:01
Nie, 3S-FE nigdy nie miało LeanBurna. Ten wynalazek wsadzili do 1,6 4A-FE i 1,8 7A-FE i to też nie od razu. Były wersje tych silników oddychające normalnie 3S-FE jedynie wykastrowali ze 133 na bodajże 126KM, ale nie pamiętam czym dokładnie dokonali tej zbrodni Coś w osprzęcie było innego, ale do końca swoich dni blok z głowicą były takie same. Akurat mam u siebie głowicę z Avensisa
Dobrze, dobrze... gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo w którym kościele... Nie, nie kombinowałem aż tak z hamulcami. Wsadziłem tylko do tyłu hamulce z GTi, co wymusiło przejście na felgi 15". Pozdro. |