RAV 4 2.0 d4d 116 km problem z rozruchem na ciepło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem z rav4 116 km 2,0 d4d
auto na zimno odpala bez problemu
na ciepło trzeba je kręcić 10 , 20 a nieraz nawet i minutę

najdziwniejsze jest to, że odpala w momencie kiedy puszcza się kluczyk, wtedy załapuje

po lekturze forum zanotowałem sobie co nieco,
ravka była już podłączana pod kompa + parę zabiegów i fakty są takie

rozrusznik kręci ponad 300 obrotów
w momencie rozruchu na ciepło ciśnienie na listwie jest około 18 , było podejrzenie lejących wtrysków, więc wtryski poszły do sprawdzenia i mają coś tam koło 12 na przelew i sprawdzający twierdzi są dobre

zawory SCV poszły na podmianę 100% sprawne z innego auta,
jak robiony był test fuel leak to na każdym z nich (podpięte osobno) ciśnienie w maxie rośnie do 80 a przy podpiętych dwóch 130

filtr paliwa na wymieniony

poradźcie coś bo jest masakra z tym autem

mechanik chce wymieniać pompę wtryskową bo twierdzi że ona padła i nie daje ciśnienia odpowiedniego




[ wiadomość edytowana przez: avenik dnia 2013-03-15 13:45:46 ]
  
 
Cos tu krecisz ,bo nie jest mozliwe zeby rozrusznik krecil w tym silniku 300obr.
Odepnij wtryski zeby nie odpalal i krec bez naciskania sprzegla ile bedzie obrotow.
Jak na pojedynczym scv na rozgrzanym silniku 90 stopni na tescie fuel leak masz 80Mpa to licho ale jeszcze wystarczajaco, wiec wtryski i pompa ok.Chyba ze do tego sa rozjechane korekcje wtryskow powyzej 2.
Osobiscie obstawiam ze bedzie krecil ponizej 200obr i stad problem czyli masy klemy akumulator rozrusznik do sprawdzenia.
A wtryski do testow nalezy odpiac najwygodniej z EDU-na kielichu amora , bo jak podaja paliwo to podnosi srednia predkosci walu i zaciemnia obraz-tester widzi wiecej niz jest w rzeczywistosci.
  
 
numer rozrusznika 28100-64430

sprawdzony odpięte wtryski i.... kręci na 325 czasami 326 nawet

korekcje sa
3 wtryski poniżej 1
jeden łapie 1,4

poprawiłem masy na EDU (śruby na podstawie EDU i karoserii były przykorodowane) ale jest to samo albo różnica niewyczuwalna

auto nie odpala w momencie kręcenia rozrusznikiem tylko w momencie puszczenia kluczyka

  
 
Cytat:
2013-03-15 15:00:05, avenik pisze:
numer rozrusznika 28100-64430 sprawdzony odpięte wtryski i.... kręci na 325 czasami 326 nawet korekcje sa 3 wtryski poniżej 1 jeden łapie 1,4 poprawiłem masy na EDU (śruby na podstawie EDU i karoserii były przykorodowane) ale jest to samo albo różnica niewyczuwalna auto nie odpala w momencie kręcenia rozrusznikiem tylko w momencie puszczenia kluczyka


Jakie ma napiecie na akumulatorze mierzone w chwili krecenia do masy pojazdu i do masy silnika
  
 
Co zauważyłem stanowczo w rozruchu pomaga depnięcie pompki na filtrze paliwa podczas kręcenia.


10,33 na silniku
i 10,48 na karoserii
  
 
Cytat:
2013-03-15 15:26:17, avenik pisze:
Co zauważyłem stanowczo w rozruchu pomaga depnięcie pompki na filtrze paliwa podczas kręcenia. 10,33 na silniku i 10,48 na karoserii


A jak juz odpali to ma spadki mocy czy jezdzi normalnie?
Zaloz wezyk przezroczysty za filtrem i obserwuj czy leci powietrze w paliwie i czy wezyk sie nie zasysa.
  
 
Powalczę jutro z tym wężykiem i poobserwuje co i jak.
Ogólnie auto jest dynamiczne i wyrywa od samego dołu. Ale to mogą być subiektywne odczucia.
Dysponuję dwoma nagraniami z testu drogowego na 3 i 4 biegu.
Może bym podesłał na maila
  
 
Po podłączeniu wężyka między filtrem a tą rurką koło zrzutu z wtrysków były całkiem spore bąbelki powietrza.
A podczas wciskania pompki na filtrze leciały konkretne bańki.

Podłączyłem wężyk omijając całą podstawę filtra i już nie ma bąbelków.

Jednak problem nadal występuje gdy auto ma powyżej 80 stopni.

Gdy pracuje i się je zgasi odpala od ręki. A wystarczy poczekać 3 - 5 minut i po temacie auto kręci długo a na listwie 18MPa

Po uruchomieniu słychać tak jakby "stukający wtrysk" nie mam pewności czy to wtrysk, stuk milknie po kilku, kilkunastu stukach.


obecnie na teście fuel leak ma ciśnienie na dwóch zaworkach 115 MPa

po ominięciu filtra zmieniły się diametralnie korekty na wtryskach wszystkie są poniżej 0,7..



[ wiadomość edytowana przez: avenik dnia 2013-03-20 13:03:23 ]
  
 
Cytat:
2013-03-20 13:00:51, avenik pisze:
Po podłączeniu wężyka między filtrem a tą rurką koło zrzutu z wtrysków były całkiem spore bąbelki powietrza. A podczas wciskania pompki na filtrze leciały konkretne bańki. Podłączyłem wężyk omijając całą podstawę filtra i już nie ma bąbelków. Jednak problem nadal występuje gdy auto ma powyżej 80 stopni. Gdy pracuje i się je zgasi odpala od ręki. A wystarczy poczekać 3 - 5 minut i po temacie auto kręci długo a na listwie 18MPa Po uruchomieniu słychać tak jakby "stukający wtrysk" nie mam pewności czy to wtrysk, stuk milknie po kilku, kilkunastu stukach. obecnie na teście fuel leak ma ciśnienie na dwóch zaworkach 115 MPa po ominięciu filtra zmieniły się diametralnie korekty na wtryskach wszystkie są poniżej 0,7.. [ wiadomość edytowana przez: avenik dnia 2013-03-20 13:03:23 ]


Aby odpalil potrzeba 25Mpa
Po pierwsze trzeba zlikwidowac powietrze to napewno nie pomaga.Powodem jest albo zapchany filtr albo nieszczelna obsada..przy czym nawet w sprawnej obsadzie jak filtr sie zapcha to zaczyna zasysac powietrze ,normalnie od czasu do czasu przemknie banka z powietrzem , ale jak powietrze wypelni caly przekroj wezyka to trzeba od tego zaczac.
Jezeli filtr jest niedawno wymieniony to tymbardziej trzeba go wymienic i jezeli jest duzo syfu w odstojniku to wyplukac zbiornik.a czasem filtr jest wadliwy i nie uszczelni sie , sprawdz czy powierzchnia przylegania oringa na obsadzie nie jest utleniona lub ma wzery -wtedy papier 2000 i wypolerowac do rownej powierzchni.
Jak sie z tym uporasz to dalej albo pompka wstepna w pompie popuszcza albo wtryski leja za duzo na przelew.
  
 
Witam. U mnie tez był bardzo podobny problem. Samochód na zimnym silniku odpala po 3 sek. a ciepły trzeba już kręcić ok 10. Mechanik stwierdził że to wina akumulatora. Wymieniłem go i problem zniknął. Od tamtego momentu minęło już jakieś 3-4 lata i znowu to samo. Uważacie że to znowu akumulator czy rzeczywiście może być wina rozrusznika i akumulator po pewnym czasie sobie z nim nie daje rady? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2017-04-18 11:35:57, limak84 pisze:
Witam. U mnie tez był bardzo podobny problem. Samochód na zimnym silniku odpala po 3 sek. a ciepły trzeba już kręcić ok 10. Mechanik stwierdził że to wina akumulatora. Wymieniłem go i problem zniknął. Od tamtego momentu minęło już jakieś 3-4 lata i znowu to samo. Uważacie że to znowu akumulator czy rzeczywiście może być wina rozrusznika i akumulator po pewnym czasie sobie z nim nie daje rady? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam


Byc moze osobiscie nigdy mi wiecej nie wytrzymal akumulator w dieslu.ale najprosciej zrobic test akumulatora i odczytac jaka mu jeszcze pozostala zdolnosc rozruchowa w amperach jezeli ponizej 600 to do wymiany.
  
 
Cytat:
2017-04-18 15:57:40, Bigelektron pisze:
Byc moze osobiscie nigdy mi wiecej nie wytrzymal akumulator w dieslu.ale najprosciej zrobic test akumulatora i odczytac jaka mu jeszcze pozostala zdolnosc rozruchowa w amperach jezeli ponizej 600 to do wymiany.



Oczywistym jest: Jeśli zapala na zimnym i słyszymy, wyczuwamy w miarę dobre obroty rozruchu, nastepnie rozróżniamy sposób uruchamiania na gorącym silniku "zbyt wolne obroty rozruchu" to problem leży w rozgrzanym rozruszniku a nie wszystkich pośrednich elementach: akumulatorze przewodzie plusowym, masowym, itd. Te elementy bez względu na temperaturę będą OK albo wadliwe i wtedy efekt zapalania jest bez względu na temperaturę silnika. Podobnie z układem paliwowym, wtryskami po co szukać ciśnienia paliwa jeśli wiadomo, że obroty rozruchu są zbyt niskie, poniżej 200 obr./min.
Miałem taką sytuację w Rav4 d4d z 2004 A po pomiarze prędkości rozruchowej /prędkość wału korbowego/ diagnoza: wadliwy rozrusznik, przepiecie na cewkach rozrusznika przy wysokiej temperaturze, zwykle > 60°C. Kumpel podpowiedział, że była wadliwa seria rozruszników, w których wspomniane przepięcia "odcinają" z obwodu część cewek i moc rozrusznika drastycznie spada co przekłada się na prędkość rozruchu. Nic nie dadzą liczne próby wymiany na teoretycznie dobry, bo to loteria. Ja postawiłem na dobry zamiennik o tej samej mocy 2kW uzyskując rewelacyjną zmianę, nawet nie wiedziałem, że te silniki tak łatwo odpalają
Po wymianie wszystkie problemy zniknęły i czy -20°C czy +30°C temp. otoczenia RAV4 d4d 2.0 odpala jak benzyna