Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
avenik torun | 2013-03-15 15:26:17 Co zauważyłem stanowczo w rozruchu pomaga depnięcie pompki na filtrze paliwa podczas kręcenia.
10,33 na silniku i 10,48 na karoserii |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-16 10:32:00
A jak juz odpali to ma spadki mocy czy jezdzi normalnie? Zaloz wezyk przezroczysty za filtrem i obserwuj czy leci powietrze w paliwie i czy wezyk sie nie zasysa. |
avenik torun | 2013-03-18 10:03:19 Powalczę jutro z tym wężykiem i poobserwuje co i jak.
Ogólnie auto jest dynamiczne i wyrywa od samego dołu. Ale to mogą być subiektywne odczucia. Dysponuję dwoma nagraniami z testu drogowego na 3 i 4 biegu. Może bym podesłał na maila |
avenik torun | 2013-03-20 13:00:51 Po podłączeniu wężyka między filtrem a tą rurką koło zrzutu z wtrysków były całkiem spore bąbelki powietrza.
A podczas wciskania pompki na filtrze leciały konkretne bańki. Podłączyłem wężyk omijając całą podstawę filtra i już nie ma bąbelków. Jednak problem nadal występuje gdy auto ma powyżej 80 stopni. Gdy pracuje i się je zgasi odpala od ręki. A wystarczy poczekać 3 - 5 minut i po temacie auto kręci długo a na listwie 18MPa Po uruchomieniu słychać tak jakby "stukający wtrysk" nie mam pewności czy to wtrysk, stuk milknie po kilku, kilkunastu stukach. obecnie na teście fuel leak ma ciśnienie na dwóch zaworkach 115 MPa po ominięciu filtra zmieniły się diametralnie korekty na wtryskach wszystkie są poniżej 0,7.. [ wiadomość edytowana przez: avenik dnia 2013-03-20 13:03:23 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-03-20 15:21:31
Aby odpalil potrzeba 25Mpa Po pierwsze trzeba zlikwidowac powietrze to napewno nie pomaga.Powodem jest albo zapchany filtr albo nieszczelna obsada..przy czym nawet w sprawnej obsadzie jak filtr sie zapcha to zaczyna zasysac powietrze ,normalnie od czasu do czasu przemknie banka z powietrzem , ale jak powietrze wypelni caly przekroj wezyka to trzeba od tego zaczac. Jezeli filtr jest niedawno wymieniony to tymbardziej trzeba go wymienic i jezeli jest duzo syfu w odstojniku to wyplukac zbiornik.a czasem filtr jest wadliwy i nie uszczelni sie , sprawdz czy powierzchnia przylegania oringa na obsadzie nie jest utleniona lub ma wzery -wtedy papier 2000 i wypolerowac do rownej powierzchni. Jak sie z tym uporasz to dalej albo pompka wstepna w pompie popuszcza albo wtryski leja za duzo na przelew. |
limak84 Kielce | 2017-04-18 11:35:57 Witam. U mnie tez był bardzo podobny problem. Samochód na zimnym silniku odpala po 3 sek. a ciepły trzeba już kręcić ok 10. Mechanik stwierdził że to wina akumulatora. Wymieniłem go i problem zniknął. Od tamtego momentu minęło już jakieś 3-4 lata i znowu to samo. Uważacie że to znowu akumulator czy rzeczywiście może być wina rozrusznika i akumulator po pewnym czasie sobie z nim nie daje rady? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam
|
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2017-04-18 15:57:40
Byc moze osobiscie nigdy mi wiecej nie wytrzymal akumulator w dieslu.ale najprosciej zrobic test akumulatora i odczytac jaka mu jeszcze pozostala zdolnosc rozruchowa w amperach jezeli ponizej 600 to do wymiany. |
JuraMoto Biłgoraj | 2021-01-31 19:43:33
Oczywistym jest: Jeśli zapala na zimnym i słyszymy, wyczuwamy w miarę dobre obroty rozruchu, nastepnie rozróżniamy sposób uruchamiania na gorącym silniku "zbyt wolne obroty rozruchu" to problem leży w rozgrzanym rozruszniku a nie wszystkich pośrednich elementach: akumulatorze przewodzie plusowym, masowym, itd. Te elementy bez względu na temperaturę będą OK albo wadliwe i wtedy efekt zapalania jest bez względu na temperaturę silnika. Podobnie z układem paliwowym, wtryskami po co szukać ciśnienia paliwa jeśli wiadomo, że obroty rozruchu są zbyt niskie, poniżej 200 obr./min. Miałem taką sytuację w Rav4 d4d z 2004 A po pomiarze prędkości rozruchowej /prędkość wału korbowego/ diagnoza: wadliwy rozrusznik, przepiecie na cewkach rozrusznika przy wysokiej temperaturze, zwykle > 60°C. Kumpel podpowiedział, że była wadliwa seria rozruszników, w których wspomniane przepięcia "odcinają" z obwodu część cewek i moc rozrusznika drastycznie spada co przekłada się na prędkość rozruchu. Nic nie dadzą liczne próby wymiany na teoretycznie dobry, bo to loteria. Ja postawiłem na dobry zamiennik o tej samej mocy 2kW uzyskując rewelacyjną zmianę, nawet nie wiedziałem, że te silniki tak łatwo odpalają Po wymianie wszystkie problemy zniknęły i czy -20°C czy +30°C temp. otoczenia RAV4 d4d 2.0 odpala jak benzyna |