Toyota Rav4 2004r 2.0 d4d 116ps Błąd EGR P0400

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie mam problem, otoz po diagnozie wyszedl mi bład p0400 ze niby zawor egr podmieniłem dwa egr i dalej to samo błąd pojawia sie po ok 15km jazdy, wiec podejrzewam ze trzeba szukac dalej, czy np zapchany układ dolotowy(kolektor ssacy,przepustnica,) ma na to wpływ?? czy szwankujacy przepływomierz tez??? a układ podcisnienia??? i ewentualnie co jeszcze?? z góry dziekuje za pomoc
  
 
Cytat:
2015-12-29 21:14:02, land-car1983 pisze:
Witam panowie mam problem, otoz po diagnozie wyszedl mi bład p0400 ze niby zawor egr podmieniłem dwa egr i dalej to samo błąd pojawia sie po ok 15km jazdy, wiec podejrzewam ze trzeba szukac dalej, czy np zapchany układ dolotowy(kolektor ssacy,przepustnica,) ma na to wpływ?? czy szwankujacy przepływomierz tez??? a układ podcisnienia??? i ewentualnie co jeszcze?? z góry dziekuje za pomoc

P0400 znaczy za maly przeplyw gazow spalinowych przez egr.Byloby milo gdybys napisal o jaki samochod chodzi z jakim silnikiem???
  
 
Cytat:
2015-12-29 22:14:54, Bigelektron pisze:
P0400 znaczy za maly przeplyw gazow spalinowych przez egr.Byloby milo gdybys napisal o jaki samochod chodzi z jakim silnikiem???



Bigelektron w tytule tematu jest wszystko podane ale napisze jeszcze raz Toyota Rav4 2004r 2.0 D4D 116ps 1CD-FTV
  
 
Cytat:
2015-12-30 05:49:46, land-car1983 pisze:
Bigelektron w tytule tematu jest wszystko podane ale napisze jeszcze raz Toyota Rav4 2004r 2.0 D4D 116ps 1CD-FTV

Kurna tak mi powoli chodzi internet od paru dni ze zanim otworzyl watek to zdazylem zapomniec co otwieram.
  
 
Cytat:
2015-12-29 22:14:54, Bigelektron pisze:
P0400 znaczy za maly przeplyw gazow spalinowych przez egr.



a co moze miec wpływ na maly przepływ?? zapchany kolektor, przepustnica, bo egr byl czyszczony tylko nie wem czy to zrobilem profesjonalnie???
  
 
Cytat:
2015-12-31 03:58:55, land-car1983 pisze:
a co moze miec wpływ na maly przepływ?? zapchany kolektor, przepustnica, bo egr byl czyszczony tylko nie wem czy to zrobilem profesjonalnie???

W tym silniku oprucz zapchanego lub zablokowanego zaworu nic sie nie dzialo.W ocenie przeplywu bierze udzial zawor i przeplywomierz trzeba oczyscic jedno i drugje opisywalem to na tym orum musisz poszukac.A czym zostal odczytany kod bledu?i czy byl tylko p0400 czy tez p04....z inna koncowka.
  
 
Cytat:
2015-12-31 11:10:53, Bigelektron pisze:
W tym silniku oprucz zapchanego lub zablokowanego zaworu nic sie nie dzialo.W ocenie przeplywu bierze udzial zawor i przeplywomierz trzeba oczyscic jedno i drugje opisywalem to na tym orum musisz poszukac.A czym zostal odczytany kod bledu?i czy byl tylko p0400 czy tez p04....z inna koncowka.



kod był tylko jeden P0400 a kod był odczytany urzadzeniem Foxwell NT641 Azja i jest tylko na auta japonskie za ktorego dałem 1700zł wiec i jakies badziewie to to nie jest bo nim robie testy podczas jazdy i szybko wszystkie dane odswieza i np jak jechalem na 5 biegu 2 tys obr i pedał w podłoge to podcisnienie bylo do ok 210kPa i jak dociagnalem do 3,5tys i podcisnienie na koncu spadalo do 197kPa. nie wiem czy te dane cos ci pomoga?? ale musze jeszcze raz sprawdzic ten egr i dobrze przeplywke przeczyscic
  
 
Cytat:
2015-12-31 11:56:28, land-car1983 pisze:
kod był tylko jeden P0400 a kod był odczytany urzadzeniem Foxwell NT641 Azja i jest tylko na auta japonskie za ktorego dałem 1700zł wiec i jakies badziewie to to nie jest bo nim robie testy podczas jazdy i szybko wszystkie dane odswieza i np jak jechalem na 5 biegu 2 tys obr i pedał w podłoge to podcisnienie bylo do ok 210kPa i jak dociagnalem do 3,5tys i podcisnienie na koncu spadalo do 197kPa. nie wiem czy te dane cos ci pomoga?? ale musze jeszcze raz sprawdzic ten egr i dobrze przeplywke przeczyscic

NO TU BYM SIE NIE PODNIECAL BO WIDZIALEM SPRZETY ZA 2500 KTORE PRZEKLAMYWALY NR KODOW I GENEROWALY NIEISTNIEJACE KODY LUB NIE ODCZYTYWALY WSZYSTKICH.Testery do Toyoty zaczynają się od 12tys w gore mówimy o oryginałach, względnie mini techstream działa w miare dobrze ale tez z nim za wiele nie miałem do czynienia.Toyota jest wymagajaca i inna niż inne marki dlatego niewielu je diagnozuje poprawnie ponadto dokumentacja serwisowa praktycznie jest do dupy wiec jeżeli ktoś ich nie przerabia na kopy to wogole niema skad wziąć danych chociażby tych które ci podalem dotyczące minimalnego ciśnienia i obrotow.
Spruboj znaleźć jakie sa ciśnienia na mapsensorze i common rail przy jakich obrotach silnika....Sa tylko te podane przezemnie i kopiowane i powielane na roznych forach przez roznych uzytkownikow niejednokrotnie z bledami lub w odniesieniu do innych silnikow niż to ma zastosowanie.Ja zresztą podalem je tylko z pamięci na podstawie testow na roznych silnikach 1CD czysto z praktyki nigdzie tych danych niema.Sam tez niemam pewności do końca jakie maja być ale z obserwacji mogę powiedzieć ze przy takim ciśnieniu i obciążeniu na danym biegu jest ok bo w większości silnikow podczas testow samochod miał przy tych parametrach najwieksza moc a przy jakiś tam było jeszcze ok a powyżej lub poniżej już np. był slaby lub dużo palil.Sek w tym ze ludzie sztywno nagrywają np. testy drogowe a znich nie wynika czy np. było pod gore czy z gorki co w odniesieniu do wynikow może się mijac z prawda czasem bardzo.
Tak samo w twoim przypadku jeżeli dokładnie nie wykonasz tego co pisze to w efekcie wyciagne fałszywe wnioski i wykonasz więcej niepotrzebnej pracy.
Ostatnio pomagałem serwisowi diesla z niepalącym Avensisem i niby wszystko robili ale guzik z tego wyszlo , wcześniej wymienili pompe wtryski i zawor ocv na inny, w końcu przywieźli go na lawecie.Zakrecilem nie palil i nie było ciśnienia na listwie.Wyjalem akumulator oczyscilem mase na nadwozie która podobno była czyszczona i pan mechanik prawie się obrazil ze po nim sprawdzam oskrobałem klemy zlozylem i odpalil i chodzi do dziś.Mina mechanika była bezcenna , stwierdził tylko ze niesamowite ze to takie ważne przecież ja czyscil papierem.No czyscil ale na odpiernicz a sruba była zardzewiala na amen.
Dlatego tak się czepiam tych mas bo w Ravkach jak zardzewieje ta z podluznicy na skrzynie biegow to silnik nawet okresowo gasnie a jak EDU niema dobrego styku z blacha na kielichu to korekcje wtryskow szaleją a jest tam sruba przelotowa do nadkola i rdzewieje.
  
 
Cytat:
2015-12-31 15:39:22, Bigelektron pisze:
NO TU BYM SIE NIE PODNIECAL BO WIDZIALEM SPRZETY ZA 2500 KTORE PRZEKLAMYWALY NR KODOW I GENEROWALY NIEISTNIEJACE KODY LUB NIE ODCZYTYWALY WSZYSTKICH.Testery do Toyoty zaczynają się od 12tys w gore mówimy o oryginałach, względnie mini techstream działa w miare dobrze ale tez z nim za wiele nie miałem do czynienia.Toyota jest wymagajaca i inna niż inne marki dlatego niewielu je diagnozuje poprawnie ponadto dokumentacja serwisowa praktycznie jest do dupy wiec jeżeli ktoś ich nie przerabia na kopy to wogole niema skad wziąć danych chociażby tych które ci podalem dotyczące minimalnego ciśnienia i obrotow. Spruboj znaleźć jakie sa ciśnienia na mapsensorze i common rail przy jakich obrotach silnika....Sa tylko te podane przezemnie i kopiowane i powielane na roznych forach przez roznych uzytkownikow niejednokrotnie z bledami lub w odniesieniu do innych silnikow niż to ma zastosowanie.Ja zresztą podalem je tylko z pamięci na podstawie testow na roznych silnikach 1CD czysto z praktyki nigdzie tych danych niema.Sam tez niemam pewności do końca jakie maja być ale z obserwacji mogę powiedzieć ze przy takim ciśnieniu i obciążeniu na danym biegu jest ok bo w większości silnikow podczas testow samochod miał przy tych parametrach najwieksza moc a przy jakiś tam było jeszcze ok a powyżej lub poniżej już np. był slaby lub dużo palil.Sek w tym ze ludzie sztywno nagrywają np. testy drogowe a znich nie wynika czy np. było pod gore czy z gorki co w odniesieniu do wynikow może się mijac z prawda czasem bardzo. Tak samo w twoim przypadku jeżeli dokładnie nie wykonasz tego co pisze to w efekcie wyciagne fałszywe wnioski i wykonasz więcej niepotrzebnej pracy. Ostatnio pomagałem serwisowi diesla z niepalącym Avensisem i niby wszystko robili ale guzik z tego wyszlo , wcześniej wymienili pompe wtryski i zawor ocv na inny, w końcu przywieźli go na lawecie.Zakrecilem nie palil i nie było ciśnienia na listwie.Wyjalem akumulator oczyscilem mase na nadwozie która podobno była czyszczona i pan mechanik prawie się obrazil ze po nim sprawdzam oskrobałem klemy zlozylem i odpalil i chodzi do dziś.Mina mechanika była bezcenna , stwierdził tylko ze niesamowite ze to takie ważne przecież ja czyscil papierem.No czyscil ale na odpiernicz a sruba była zardzewiala na amen. Dlatego tak się czepiam tych mas bo w Ravkach jak zardzewieje ta z podluznicy na skrzynie biegow to silnik nawet okresowo gasnie a jak EDU niema dobrego styku z blacha na kielichu to korekcje wtryskow szaleją a jest tam sruba przelotowa do nadkola i rdzewieje.



No masz racje z tymi masami i chyba jeszcze raz posprawdzam te masy tylko teraz na kątówke założe tarcze do szlifowania i az ogien bedzie szedł

dobra to cisnienie np mapsensorze i common rail to mam robic 3 i 4 biegu i ogien od 1500 do 3700obr???
  
 
Cytat:
2015-12-31 18:05:04, land-car1983 pisze:
No masz racje z tymi masami i chyba jeszcze raz posprawdzam te masy tylko teraz na kątówke założe tarcze do szlifowania i az ogien bedzie szedł dobra to cisnienie np mapsensorze i common rail to mam robic 3 i 4 biegu i ogien od 1500 do 3700obr???

tak
  
 
Cytat:
2015-12-31 18:15:59, Bigelektron pisze:
tak



tylko ciekawe co na tym moim foxwellu wyjdzie za test tylko to auto bede miał w poniedziałek ale jeszcze musze porzadnie ten egr wyczyscic tylko nie wiem jak krecic ta prowadnica zeby ten grzybek sie dotarł i ładnie dolegał??
  
 
Cytat:
2015-12-31 18:38:44, land-car1983 pisze:
tylko ciekawe co na tym moim foxwellu wyjdzie za test tylko to auto bede miał w poniedziałek ale jeszcze musze porzadnie ten egr wyczyscic tylko nie wiem jak krecic ta prowadnica zeby ten grzybek sie dotarł i ładnie dolegał??

We wkretarke wkrecasz bolec a na niego zakladasz pasowny krazek z gumy tak aby wchodzil w miseczke na osi zaworu od strony zdemontowanego uzwojenia.Krecisz w lewo i prawo wciskajac i puszczajac i krecisz na zamknietym zaworze jak zacznie skwierczec tzn ze doszedl grzyb do przylgni gniazda.Polewasz to wszystko np deblockiem.
  
 
Cytat:
2016-01-01 03:33:52, Bigelektron pisze:
We wkretarke wkrecasz bolec a na niego zakladasz pasowny krazek z gumy tak aby wchodzil w miseczke na osi zaworu od strony zdemontowanego uzwojenia.Krecisz w lewo i prawo wciskajac i puszczajac i krecisz na zamknietym zaworze jak zacznie skwierczec tzn ze doszedl grzyb do przylgni gniazda.Polewasz to wszystko np deblockiem.



ale najpierw go zamoczyc z pół dnia w jakims specyfiku zeby troche ten syf puscił??
  
 
Cytat:
2016-01-01 10:43:06, land-car1983 pisze:
ale najpierw go zamoczyc z pół dnia w jakims specyfiku zeby troche ten syf puscił??

Jaki syf w CD jest przewaznie czysto wystarczy oskrobac na sucho a potem wyplukac i wazne krecic wkretarka jak nizej.
  
 
Cytat:
2016-01-01 14:33:50, Bigelektron pisze:
Jaki syf w CD jest przewaznie czysto wystarczy oskrobac na sucho a potem wyplukac i wazne krecic wkretarka jak nizej.



OK jak zrobie i przeplywke tez przeczyszcze to dam znac czy blad sie ponownie zapali, no i zrobie testy live, dzieki wielkie za porady
  
 
Witam serdecznie , czy ktoś może wie co było przyczyna problemu ?
  
 
Przy błedzie P0400 tylko EGR
  
 
To nie musi być EGR. W moim przypadku P0400 wyskakuje na odcinkach od 15 do 80 km po 1 starcie. Wielu z tym problemem walczyło - bez skutku. Uzupełniając podaję, ze został wymieniony EGR na nowy Denso. Błąd dalej wyskakuje - no to jeszcze raz nowy EGR Denso w ramach reklamacji. Błąd dalej wyskakuje. Jednym ze specjalistów, który sobie nie poradził była Toyota-Radość. Odesłali mnie do elektronika - podejrzenie, że coś "siedzi/leży" w sterowniku silnika.

Samochód Rav4 d4d 1cd-ftv rocznik 2004 jeździ bez problemu. (To dłuższa historia).

Ponieważ 2 lata "walczę" z tą przypadłością to chętnie poznałbym przyczynę błędu z historii opisanej przez Kolegę "land-car1983".
  
 
Cytat:
2019-07-17 09:19:19, Zbigniew0705 pisze:
To nie musi być EGR. W moim przypadku P0400 wyskakuje na odcinkach od 15 do 80 km po 1 starcie. Wielu z tym problemem walczyło - bez skutku. Uzupełniając podaję, ze został wymieniony EGR na nowy Denso. Błąd dalej wyskakuje - no to jeszcze raz nowy EGR Denso w ramach reklamacji. Błąd dalej wyskakuje. Jednym ze specjalistów, który sobie nie poradził była Toyota-Radość. Odesłali mnie do elektronika - podejrzenie, że coś "siedzi/leży" w sterowniku silnika. Samochód Rav4 d4d 1cd-ftv rocznik 2004 jeździ bez problemu. (To dłuższa historia). Ponieważ 2 lata "walczę" z tą przypadłością to chętnie poznałbym przyczynę błędu z historii opisanej przez Kolegę "land-car1983".


Guzik prawda zle zostal wyczyszczony, a pozniej wymieniles na Denso ktory nie dziala.
  
 
To znaczy, że 2 nowe EGR Denso musiałyby nie działać/mieć wadę 1 po 2-gim. Może się zdarzyć, ale ten trzeci używany i wymontowany na chwilę w Toyocie Radość z innej RAV4 D4D, w której działał bez problemu, powinien też działać w silniku mojej Ravki. Niestety pokazywał błąd P0400 i panowie specjaliści poddali się.