Avensis T25 2.0 PB Wypadanie zapłonu. Zbyt uboga mieszanka.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Avensis T25 Benzyna 2.0 VVTI bez LPG.
Trochę techniczne pytanie. Jakie ciśnienie powinno być (in/hg) w kolektorze dolotowym na zimnym silniku na biegu jałowym? Na ciepłym mam wartość ok. 22 in/hg. Na zimnym mocno świrują mi obroty na biegu jalowym, momentami spadają nawet do 600 rpms, czasami nawet zgaśnie, mruga kontrolka check, w momencie spadku obrotów ciśnienie spada nawet do 6 in/hg. Powstaje wypadanie zapłonów (P0300-304, P 0171, P 0174). Wszystko to dzieje się tylko na zimnym. Na ciepłym silniku wszystkie objawy znikają. Jak odpalę auto po np. 2 godzinach stania, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie do 40-50, ciśnienie w kolektorze 23 in/hg i zero problemów z obrotami. Problem pojawia się tylko np po całej nocy stania.
  
 
LINK DO WIDEO:

https://drive.google.com/file/d/1wehjttH5i-Gwgv3FpYspBbpx4D0ogPQq/view?usp=drivesdk
  
 
Cytat:
2019-03-28 14:15:32, Dudi_1991 pisze:
Witam. Avensis T25 Benzyna 2.0 VVTI bez LPG. Trochę techniczne pytanie. Jakie ciśnienie powinno być (in/hg) w kolektorze dolotowym na zimnym silniku na biegu jałowym? Na ciepłym mam wartość ok. 22 in/hg. Na zimnym mocno świrują mi obroty na biegu jalowym, momentami spadają nawet do 600 rpms, czasami nawet zgaśnie, mruga kontrolka check, w momencie spadku obrotów ciśnienie spada nawet do 6 in/hg. Powstaje wypadanie zapłonów (P0300-304, P 0171, P 0174). Wszystko to dzieje się tylko na zimnym. Na ciepłym silniku wszystkie objawy znikają. Jak odpalę auto po np. 2 godzinach stania, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie do 40-50, ciśnienie w kolektorze 23 in/hg i zero problemów z obrotami. Problem pojawia się tylko np po całej nocy stania.


A po cholere Ci ta informacja skoro na cieplym jest ok. A przynajmniej tak twierdzisz.
Kiedy swiece wymieniales i jakiej firmy. Jakie sa obroty po nagrzaniu??
Bardziej bym sie zapytal jakie masz cisnienie paliwa.
Czy to jest ten silnik common raill z bezposrednim wtryskiem??
  
 
Cytat:
2019-03-29 00:30:39, Bigelektron pisze:
A po cholere Ci ta informacja skoro na cieplym jest ok. A przynajmniej tak twierdzisz. Kiedy swiece wymieniales i jakiej firmy. Jakie sa obroty po nagrzaniu?? Bardziej bym sie zapytal jakie masz cisnienie paliwa. Czy to jest ten silnik common raill z bezposrednim wtryskiem??




Na ciepłym obroty równo stoją, zazwyczaj max 900. Świece wymieniałem jakiś rok temu na Denso. Sprawdzałem raz ciśnienie paliwa na ciepłym i wartość przy poruszaniu się i dodawaniu gazu wynosiła 12-13 na jałowym coś koło 4-5. Tak to jest ten silnik z bezpośrednim wtryskiem.
Zapytałem dlatego, że wiem że ciśnienie w kolektorze dolotowym spada jak się poruszam do przodu z wciśniętym pedałem gazu. Jak puszczę gaz to wartość stała 23. Natomiast na całkowicie wystudzonym silniku ta wartość Wacha się 5-10, tak dziwnie skacze. Spada przy jednoczesnym spadku obrotów (widać na filmiku, na filmiku pedału gazu nie wciskam, samo tak faluje) Nie wiem szczerze czy ma to jakikolwiek związek z tymi problemami porannymi. To są tylko moje domysły

Na filmiku widać, że jak odpalę to chwilę jest w miarę ok. Po chwili spadają samoczynnie.

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 06:54:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:01:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:40:16 ]
  
 
Cytat:
2019-03-29 06:51:32, Dudi_1991 pisze:
Na ciepłym obroty równo stoją, zazwyczaj max 900. Świece wymieniałem jakiś rok temu na Denso. Sprawdzałem raz ciśnienie paliwa na ciepłym i wartość przy poruszaniu się i dodawaniu gazu wynosiła 12-13 na jałowym coś koło 4-5. Tak to jest ten silnik z bezpośrednim wtryskiem. Zapytałem dlatego, że wiem że ciśnienie w kolektorze dolotowym spada jak się poruszam do przodu z wciśniętym pedałem gazu. Jak puszczę gaz to wartość stała 23. Natomiast na całkowicie wystudzonym silniku ta wartość Wacha się 5-10, tak dziwnie skacze. Spada przy jednoczesnym spadku obrotów (widać na filmiku, na filmiku pedału gazu nie wciskam, samo tak faluje) Nie wiem szczerze czy ma to jakikolwiek związek z tymi problemami porannymi. To są tylko moje domysły Na filmiku widać, że jak odpalę to chwilę jest w miarę ok. Po chwili spadają samoczynnie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 06:54:17 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:01:29 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:40:16 ]


Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda.
Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu.
  
 
Cytat:
2019-03-31 12:20:26, Bigelektron pisze:
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda. Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu.



Rozumiem. Mam słaby program do diagnozy. Mam takie opcje do wyboru jak na zdjęciu poniżej. Jest też korekta wyprzedzania zapłonu. Znalazłem też wykres, który może pokazywać cisnienie paliwa. Jest nazwane Intake i wyrażone jest w jednostce "psi". Te wartość już sprawdzałem i na zimnym wynosi ok 7-8 na jałowym. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi ok. 12-13. Jak się zagrzeje na jałowym jest ok 2-3 psi. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi 12-13 psi.

Zdjęcie:

https://zapodaj.net/893564ce88b92.png.html
  
 
Cytat:
2019-03-31 12:20:26, Bigelektron pisze:
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda. Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu.




Obserwowałem dzisiaj rano parametry Fuel Trim, Short Fuel Trim, ciśnienie paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.

Od razu po odpaleniu samochodu na jałowym:

F/T 1x1 - 0,0%
F/T 2x1 - 0,0%
STFT - 0,0%
Kąt - 26,5 stopni
Ciśnienie paliwa - na jałowym ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)

Po chwili ok. 2-3 minuty na jałowym jeszcze na nie rozgrzanym silniku w momencie gdy obroty świrują, pierwsze trzy parametry rosną powoli i osiagają wartości:

F/T 1x1 - 19,50%
F/T 2x1 - 19,50%
STFT - 19,5%
Kąt - 20 stopni (skacze 10-20 stopni)
Ciśnienie paliwa - na jałowym dalej ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)

Podczas przyśpieszania parametry pierwsze maleją do ok. 0%
Kąt wyprzedzania mocno się zmienia gdy falują obroty potrafi skakać nawet 5-15 stopni.


Gdy się zagrzeje silnik po ok 20 minutach jazdy parametry spadają na jałowym:

F/T 1x1 - od -2% do 2%
F/T 2x1 - od -2 do 2%
STFT - od -2 do 2%
Kąt - ok. 12 stopni
Ciśnienie paliwa na jałowym - ok. 3-4 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)
  
 
Cytat:
2019-04-02 15:35:28, Dudi_1991 pisze:
Obserwowałem dzisiaj rano parametry Fuel Trim, Short Fuel Trim, ciśnienie paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu. Od razu po odpaleniu samochodu na jałowym: F/T 1x1 - 0,0% F/T 2x1 - 0,0% STFT - 0,0% Kąt - 26,5 stopni Ciśnienie paliwa - na jałowym ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Po chwili ok. 2-3 minuty na jałowym jeszcze na nie rozgrzanym silniku w momencie gdy obroty świrują, pierwsze trzy parametry rosną powoli i osiagają wartości: F/T 1x1 - 19,50% F/T 2x1 - 19,50% STFT - 19,5% Kąt - 20 stopni (skacze 10-20 stopni) Ciśnienie paliwa - na jałowym dalej ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Podczas przyśpieszania parametry pierwsze maleją do ok. 0% Kąt wyprzedzania mocno się zmienia gdy falują obroty potrafi skakać nawet 5-15 stopni. Gdy się zagrzeje silnik po ok 20 minutach jazdy parametry spadają na jałowym: F/T 1x1 - od -2% do 2% F/T 2x1 - od -2 do 2% STFT - od -2 do 2% Kąt - ok. 12 stopni Ciśnienie paliwa na jałowym - ok. 3-4 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi)


Faktycznie dziwne ...a te fuel trimy long i short na 19 .5% sa w plusie czy w minusie.
  
 
Cytat:
2019-04-03 19:27:04, Bigelektron pisze:
Faktycznie dziwne ...a te fuel trimy long i short na 19 .5% sa w plusie czy w minusie.




W plusie.
Wartość w minusie osiągana jest tylko podczas przyspieszania. Zauważyłem też, że po ok 30 minutach jazdy, parametry pierwsze 3 tj FT i Short FT, na biegu jałowym, osiągają wartości nawet ok 5 w minusie.

Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła. Był moment gdzie

F/T 1x1 wynosiło na jałowym 19% natomiast FT 2x1 wynosił dużo mniej. Około 2-3 %. Short fuel trim też 19 %. Ale to było po ok 15 minutach od odpalenia, gdy temperatura płynu wynosiła już 90 stopni. Trwało to też nie długo bo jakieś 2 minuty. Później wszystkie parametry już spadały na jałowym bliżej 0.

Tak jak mowie, na jałowym, po odpaleniu, na początku chwilę wartości 0% później powoli rośnie do 19,5 w plusie.

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-03 22:46:54 ]
  
 
Cytat:
2019-04-03 22:35:12, Dudi_1991 pisze:
W plusie. Wartość w minusie osiągana jest tylko podczas przyspieszania. Zauważyłem też, że po ok 30 minutach jazdy, parametry pierwsze 3 tj FT i Short FT, na biegu jałowym, osiągają wartości nawet ok 5 w minusie. Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła. Był moment gdzie F/T 1x1 wynosiło na jałowym 19% natomiast FT 2x1 wynosił dużo mniej. Około 2-3 %. Short fuel trim też 19 %. Ale to było po ok 15 minutach od odpalenia, gdy temperatura płynu wynosiła już 90 stopni. Trwało to też nie długo bo jakieś 2 minuty. Później wszystkie parametry już spadały na jałowym bliżej 0. Tak jak mowie, na jałowym, po odpaleniu, na początku chwilę wartości 0% później powoli rośnie do 19,5 w plusie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-03 22:46:54 ]



Czy w tym silniku była planowana glowica i blok lub robiona uszczelka pod glowica?

Od jak dawna masz ten samochod i od kiedy się tak dzieje?
  
 
Cytat:
2019-04-04 14:22:49, Bigelektron pisze:
Czy w tym silniku była planowana glowica i blok lub robiona uszczelka pod glowica? Od jak dawna masz ten samochod i od kiedy się tak dzieje?




Nie była robiona uszczelka pod głowicą.
Ten samochód mam już jakieś półtorej roku. Zrobiłem nim 40 tysięcy.
Problemy z tymi obrotami mam w zasadzie od samego początku zakupu. Raz jest lepiej raz gorzej. Jak jest słoneczny dzień to jest lepiej, jak pada deszcz, jest wilgoć to jest gorzej. Dziwne zależności występuja.

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 14:34:01 ]
  
 
Cytat:
2019-04-04 14:30:33, Dudi_1991 pisze:
Nie była robiona uszczelka pod głowicą. Ten samochód mam już jakieś półtorej roku. Zrobiłem nim 40 tysięcy. Problemy z tymi obrotami mam w zasadzie od samego początku zakupu. Raz jest lepiej raz gorzej. Jak jest słoneczny dzień to jest lepiej, jak pada deszcz, jest wilgoć to jest gorzej. Dziwne zależności występuja. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 14:34:01 ]


Czyli już kupiles z tym problemem i zapalajaca się kontrolka/??.Jaki przebieg?
  
 
Cytat:
2019-04-04 15:40:38, Bigelektron pisze:
Czyli już kupiles z tym problemem i zapalajaca się kontrolka/??.Jaki przebieg?



Niestety tak. Przebieg 220 tysięcy. Jestem drugim właścicielem. Salon Polska.

[ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 15:49:02 ]
  
 
Cytat:
2019-04-04 15:47:24, Dudi_1991 pisze:
Niestety tak. Przebieg 220 tysięcy. Jestem drugim właścicielem. Salon Polska. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 15:49:02 ]


Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa?
  
 
Cytat:
2019-04-05 07:42:19, Bigelektron pisze:
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa?




Ciśnienie sprężenia, muszę sprawdzić. No jeśli chodzi o płyn to coś tam znika ze zbiorniczka, ale odbywa się to bardzo powoli. Teraz jest ok połowa między min a max. Dolewalem dawno temu. Jedyne co mnie może niepokoić to to, że w okolicach korka pojawia się płyn i zaschnięty osad po płynie. Tak jakby uciekał przez korek. W okolicach chłodnicy też pojawia się osad po płynie w okolicach cienkiego wężyka który wchodzi od góry do chłodnicy. A tak to nic nie zauważyłem niepokojącego. Barwa płynu jest normalna. Korek wlewu oleju też jest czysty.
  
 
Oddałem wczoraj Toyotę do ASO w Krakowie. Zobaczymy co mi powiedzą.
  
 
Cytat:
2019-04-05 07:42:19, Bigelektron pisze:
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa?



Dzwonilo ASO. Stwierdzili, że na 99% przyczyną jest pęknięta obudowa filtra powietrza i jakaś nieszczelność, zasysa lewe powietrze. Czy jest to możliwe? Nie wiem co robić. Czy wymieniać to w ASO za 520 czy nie ma sensu?
Od razu nowy przepływomierz zakładają.
  
 
Cytat:
2019-04-09 11:49:02, Dudi_1991 pisze:
Dzwonilo ASO. Stwierdzili, że na 99% przyczyną jest pęknięta obudowa filtra powietrza i jakaś nieszczelność, zasysa lewe powietrze. Czy jest to możliwe? Nie wiem co robić. Czy wymieniać to w ASO za 520 czy nie ma sensu? Od razu nowy przepływomierz zakładają.

.
Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz?
_Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej.
  
 
Cytat:
2019-04-10 01:04:34, Bigelektron pisze:
. Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz? _Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej.




Pan oznajmił, że całość będzie kosztować 520zl i to załatwi sprawę... Zadzwonię jeszcze dzisiaj i się upewnię, żeby nie było niespodzianek.
  
 
Cytat:
2019-04-10 01:04:34, Bigelektron pisze:
. Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz? _Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej.



No i wymienili przeplywke razem z obudową. Rzeczywiście było odkształcone. Sprawdzili kompresje i luzy zaworowe. Wszystko jest ok. Jedyne co mnie martwi to wysokie obroty nawet po zagrzaniu. Rzędu 1200-1600... Nie chcę spaść poniżej 1000...