Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Dudi_1991 Kraków | 2019-03-28 17:41:53 LINK DO WIDEO:
https://drive.google.com/file/d/1wehjttH5i-Gwgv3FpYspBbpx4D0ogPQq/view?usp=drivesdk |
Dudi_1991 Kraków | 2019-03-29 06:51:32
Na ciepłym obroty równo stoją, zazwyczaj max 900. Świece wymieniałem jakiś rok temu na Denso. Sprawdzałem raz ciśnienie paliwa na ciepłym i wartość przy poruszaniu się i dodawaniu gazu wynosiła 12-13 na jałowym coś koło 4-5. Tak to jest ten silnik z bezpośrednim wtryskiem. Zapytałem dlatego, że wiem że ciśnienie w kolektorze dolotowym spada jak się poruszam do przodu z wciśniętym pedałem gazu. Jak puszczę gaz to wartość stała 23. Natomiast na całkowicie wystudzonym silniku ta wartość Wacha się 5-10, tak dziwnie skacze. Spada przy jednoczesnym spadku obrotów (widać na filmiku, na filmiku pedału gazu nie wciskam, samo tak faluje) Nie wiem szczerze czy ma to jakikolwiek związek z tymi problemami porannymi. To są tylko moje domysły Na filmiku widać, że jak odpalę to chwilę jest w miarę ok. Po chwili spadają samoczynnie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 06:54:17 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:01:29 ] [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-03-29 07:40:16 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-03-31 12:20:26
Wartosc podcisnienia raczej sie tu do niczego nie przyda. Wrzuc w dataliste obroty fuel trim long i short i cis paliwa. I co sie dzieje z nimi wtedy gdy miga kontrolka silnika i jakie sa wartosci po nagrzaniu. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-03-31 15:50:15
Rozumiem. Mam słaby program do diagnozy. Mam takie opcje do wyboru jak na zdjęciu poniżej. Jest też korekta wyprzedzania zapłonu. Znalazłem też wykres, który może pokazywać cisnienie paliwa. Jest nazwane Intake i wyrażone jest w jednostce "psi". Te wartość już sprawdzałem i na zimnym wynosi ok 7-8 na jałowym. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi ok. 12-13. Jak się zagrzeje na jałowym jest ok 2-3 psi. Gdy jadę i wciskam pedał gazu wynosi 12-13 psi. Zdjęcie: https://zapodaj.net/893564ce88b92.png.html |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-02 15:35:28
Obserwowałem dzisiaj rano parametry Fuel Trim, Short Fuel Trim, ciśnienie paliwa oraz kąt wyprzedzenia zapłonu. Od razu po odpaleniu samochodu na jałowym: F/T 1x1 - 0,0% F/T 2x1 - 0,0% STFT - 0,0% Kąt - 26,5 stopni Ciśnienie paliwa - na jałowym ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Po chwili ok. 2-3 minuty na jałowym jeszcze na nie rozgrzanym silniku w momencie gdy obroty świrują, pierwsze trzy parametry rosną powoli i osiagają wartości: F/T 1x1 - 19,50% F/T 2x1 - 19,50% STFT - 19,5% Kąt - 20 stopni (skacze 10-20 stopni) Ciśnienie paliwa - na jałowym dalej ok. 9-10 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) Podczas przyśpieszania parametry pierwsze maleją do ok. 0% Kąt wyprzedzania mocno się zmienia gdy falują obroty potrafi skakać nawet 5-15 stopni. Gdy się zagrzeje silnik po ok 20 minutach jazdy parametry spadają na jałowym: F/T 1x1 - od -2% do 2% F/T 2x1 - od -2 do 2% STFT - od -2 do 2% Kąt - ok. 12 stopni Ciśnienie paliwa na jałowym - ok. 3-4 psi (podczas przyśpieszania 12-13 psi) |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-04-03 19:27:04
Faktycznie dziwne ...a te fuel trimy long i short na 19 .5% sa w plusie czy w minusie. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-03 22:35:12
W plusie. Wartość w minusie osiągana jest tylko podczas przyspieszania. Zauważyłem też, że po ok 30 minutach jazdy, parametry pierwsze 3 tj FT i Short FT, na biegu jałowym, osiągają wartości nawet ok 5 w minusie. Jedna rzecz mnie tylko zastanowiła. Był moment gdzie F/T 1x1 wynosiło na jałowym 19% natomiast FT 2x1 wynosił dużo mniej. Około 2-3 %. Short fuel trim też 19 %. Ale to było po ok 15 minutach od odpalenia, gdy temperatura płynu wynosiła już 90 stopni. Trwało to też nie długo bo jakieś 2 minuty. Później wszystkie parametry już spadały na jałowym bliżej 0. Tak jak mowie, na jałowym, po odpaleniu, na początku chwilę wartości 0% później powoli rośnie do 19,5 w plusie. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-03 22:46:54 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-04-04 14:22:49
Czy w tym silniku była planowana glowica i blok lub robiona uszczelka pod glowica? Od jak dawna masz ten samochod i od kiedy się tak dzieje? |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-04 14:30:33
Nie była robiona uszczelka pod głowicą. Ten samochód mam już jakieś półtorej roku. Zrobiłem nim 40 tysięcy. Problemy z tymi obrotami mam w zasadzie od samego początku zakupu. Raz jest lepiej raz gorzej. Jak jest słoneczny dzień to jest lepiej, jak pada deszcz, jest wilgoć to jest gorzej. Dziwne zależności występuja. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 14:34:01 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-04-04 15:40:38
Czyli już kupiles z tym problemem i zapalajaca się kontrolka/??.Jaki przebieg? |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-04 15:47:24
Niestety tak. Przebieg 220 tysięcy. Jestem drugim właścicielem. Salon Polska. [ wiadomość edytowana przez: Dudi_1991 dnia 2019-04-04 15:49:02 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-04-05 07:42:19
Zmierz mu cis sprezania. A plynu chlodnicxego nie ubywa? |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-05 10:26:12
Ciśnienie sprężenia, muszę sprawdzić. No jeśli chodzi o płyn to coś tam znika ze zbiorniczka, ale odbywa się to bardzo powoli. Teraz jest ok połowa między min a max. Dolewalem dawno temu. Jedyne co mnie może niepokoić to to, że w okolicach korka pojawia się płyn i zaschnięty osad po płynie. Tak jakby uciekał przez korek. W okolicach chłodnicy też pojawia się osad po płynie w okolicach cienkiego wężyka który wchodzi od góry do chłodnicy. A tak to nic nie zauważyłem niepokojącego. Barwa płynu jest normalna. Korek wlewu oleju też jest czysty. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-06 16:35:34 Oddałem wczoraj Toyotę do ASO w Krakowie. Zobaczymy co mi powiedzą. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-09 11:49:02
Dzwonilo ASO. Stwierdzili, że na 99% przyczyną jest pęknięta obudowa filtra powietrza i jakaś nieszczelność, zasysa lewe powietrze. Czy jest to możliwe? Nie wiem co robić. Czy wymieniać to w ASO za 520 czy nie ma sensu? Od razu nowy przepływomierz zakładają. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2019-04-10 01:04:34
Co kosztuje 520 obudowa czy przeplywomierz? _Lewe powietrze to nieszczelnosc za przepustnica a nie przed. Przeplywomierz tez z 1000 lub lepiej. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-10 07:03:16
Pan oznajmił, że całość będzie kosztować 520zl i to załatwi sprawę... Zadzwonię jeszcze dzisiaj i się upewnię, żeby nie było niespodzianek. |
Dudi_1991 Kraków | 2019-04-10 15:39:21
No i wymienili przeplywke razem z obudową. Rzeczywiście było odkształcone. Sprawdzili kompresje i luzy zaworowe. Wszystko jest ok. Jedyne co mnie martwi to wysokie obroty nawet po zagrzaniu. Rzędu 1200-1600... Nie chcę spaść poniżej 1000... |