Toyota Avensis Verso D4D 2.0 gdzie jest zawór rozprężny kli

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy ktoś się orientuje gdzie znajdę ten zawór ? Klimatyzacja mi nie działa, rurka z kompresora do chłodnicy się nagrzewa, reszta rurek temperatury obojętne (nie zimne/nie ciepłe) więc chciałem sprawdzić ten zawór czy nie trzyma, jednak nigdzie go pod maską nie widzę, to jest wersja z dodatkowym obiegiem na tył, rurki idą pod autem i wchodzą nad nadkolem tył prawe. Może tam szukać tego zaworka ?
  
 
Cytat:
2021-05-18 10:13:06, malimaro pisze:
Witam, czy ktoś się orientuje gdzie znajdę ten zawór ? Klimatyzacja mi nie działa, rurka z kompresora do chłodnicy się nagrzewa, reszta rurek temperatury obojętne (nie zimne/nie ciepłe) więc chciałem sprawdzić ten zawór czy nie trzyma, jednak nigdzie go pod maską nie widzę, to jest wersja z dodatkowym obiegiem na tył, rurki idą pod autem i wchodzą nad nadkolem tył prawe. Może tam szukać tego zaworka ?


Noo ciekawa metoda diagnostyki... A jak juz znajdziesz ten zawor to co wtedy????
Bedziesz na niego patrzyl czy co????
  
 
Cytat:
2021-05-18 17:57:17, Bigelektron pisze:
Noo ciekawa metoda diagnostyki... A jak juz znajdziesz ten zawor to co wtedy???? Bedziesz na niego patrzyl czy co????



No na pewno będę na niego patrzył, najpierw weryfikacja wzrokowa, potem poszukam drugiego takiego samego i zamontuje go. Jeżeli klima nie będzie dalej pracować to szukać będziemy dalej. To jest taka metoda odszukania niesprawnego elementu. Podejrzewam jeszcze chłodnice lub parownik. Pompa na pewno chodzi bo by się rurka nie grzała.
  
 
Nikt mi nie pomoże, bo chętnych jak zawsze brak, ale ciekawski hejter zawsze się znajdzie. I bedzue się zastanawiać, hmm ciekawe co z nim zrobi hmm. Może wsadzę go do pralki i wypiore w perwolu? Zastanawiam się nad tym. Dla mniej ciekawskich znalazłem filmik, i podejrzewam ze w mojej Toycue może być w tym samym miejscu. Jest nawet pokazane jak ożywić taki zawór, i wcale nie trzeba jechać na serwis, płacić 600 zł za wykręcenie 12 śrubek pozdrawiam wszystkie tanie serwisy w naszym kraju !! Bawcie się dobrze i nie pobrudzcie koszulek przy pracy, dbajcie o klienta ! To wasz chleb o tym też nie zapominajcie !
  
 
Cytat:
2021-05-19 08:49:20, malimaro pisze:
Nikt mi nie pomoże, bo chętnych jak zawsze brak, ale ciekawski hejter zawsze się znajdzie. I bedzue się zastanawiać, hmm ciekawe co z nim zrobi hmm. Może wsadzę go do pralki i wypiore w perwolu? Zastanawiam się nad tym. Dla mniej ciekawskich znalazłem filmik, i podejrzewam ze w mojej Toycue może być w tym samym miejscu. Jest nawet pokazane jak ożywić taki zawór, i wcale nie trzeba jechać na serwis, płacić 600 zł za wykręcenie 12 śrubek pozdrawiam wszystkie tanie serwisy w naszym kraju !! Bawcie się dobrze i nie pobrudzcie koszulek przy pracy, dbajcie o klienta ! To wasz chleb o tym też nie zapominajcie !


Klima nie dziala z wielu powodow moglbys wyjasnic dlaczego akurat chcialbys sobie popatrzec na zawor rozprezny ktorego demontaz wiaze sie ze spuszczeniem gazu i ponownym nabiciem klimy czego i tak sam nie zrobisz a nie prosciej podjechac tam gdzie nabijaja klimy zapiac zegary i sprawdzic.
Po pierwsze czy jest gaz czy kompresor pracuje i wytwarza cisnienie a jezeli tak to juz po wskazaniach zegarow bedzie widac czy zawor rozprezny jest sprawny.
Jezeli bedzie na wysokim za niskie a na niskim za wysokie to zawor rozprezny niesprawny. Tak sie to diagnozuje i patrzeniem tego nie stwierdzisz. Ale nie... Lepiej pierdzielic trzy po trzy o ciekawskich hejterach.
My tu dzialamy prosto jak ktos ma blade pojecie
I dostarczy paru informacji to mozna mu pomoc.
Jak ktos niema bladego pojecia to jak z koniem mozna go tylko zastrzelic
Bo info w stylu ze za kompresorem jest przewod goracy to tylko dowod na to ze kompresor costam spreza a jak spreza to znaczy ze zawor rozprezny raczej dziala. Wiec moze poprostu malo gazu l lub wentylatory na chlodnicy nie pracuja lub chlodnica zapchana
I tak sobie mozna gdybac do usranej smierci.
Poki nie podepniesz zegarow nic nie stwierdzisz.
  
 
No i teraz gitara, już mam trop jakim iść zegary już kupione i będzie zabawa też podejrzewałem te chłodnice no zobaczymy, jeżeli chodzi o olej, mam naklejkę nd oil 8, kurcze więc mogę chyba tylko tego użyć np na dolewkę czy wymianę, a może lepiej cały okej zlać i zalać pag 46 ? https://allegro.pl/oferta/olej-pag-46-do-klimatyzacji-250ml-r134a-r1234yf-9295008673
[ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:13:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:29:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:29:32 ]
  
 
Cytat:
2021-05-20 21:08:40, malimaro pisze:
No i teraz gitara, już mam trop jakim iść zegary już kupione i będzie zabawa też podejrzewałem te chłodnice no zobaczymy, jeżeli chodzi o olej, mam naklejkę nd oil 8, kurcze więc mogę chyba tylko tego użyć np na dolewkę czy wymianę, a może lepiej cały okej zlać i zalać pag 46 ? https://allegro.pl/oferta/olej-pag-46-do-klimatyzacji-250ml-r134a-r1234yf-9295008673 [ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:13:00 ] [ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:29:14 ] [ wiadomość edytowana przez: malimaro dnia 2021-05-20 21:29:32 ]


Ja bym wszelako radzil abys sam nic nie robil a juz napewno nie dolewal tam oleju
  
 
Nie no myślę że pobawię się ta klima, w najgorszym wypadku to zatrze się kompresor, o ile nie jest już przytarty. Już wiem że nie ma co dolewać, bo nadstan też zapcha np osuszacz. Sprawdzę ewentualnie stan oleju w kompresorze, niby na nim powinno być napisane ile gram, ale to dopiero po ustaleniu wady, dlaczego klima nie chodzi, a może już jest za dużo oleju w osuszaczy i trzeba go wymienić bo na nim jest ,,zakorkowanie" obiegu
  
 
Cytat:
2021-05-21 12:12:58, malimaro pisze:
Nie no myślę że pobawię się ta klima, w najgorszym wypadku to zatrze się kompresor, o ile nie jest już przytarty. Już wiem że nie ma co dolewać, bo nadstan też zapcha np osuszacz. Sprawdzę ewentualnie stan oleju w kompresorze, niby na nim powinno być napisane ile gram, ale to dopiero po ustaleniu wady, dlaczego klima nie chodzi, a może już jest za dużo oleju w osuszaczy i trzeba go wymienić bo na nim jest ,,zakorkowanie" obiegu


Litosci zapnij te zegary i spr cisnienia podczas pracy co sie z nimi dzieje.
Widzisz jak chlop przychodzi do lekarza i kuleje to byc moze ma raka kolana a byc moze tylko kamyk w bucie. Taa wiem zaczniesz od biopsji