Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
romko Forumowicz Opel Astra I Caravan Gliwice | 2011-09-04 19:35:03 Od pewnego czasu mam kłopot z wrzucaniem 2 biegu, czasami wejdzie a czasami trzeba na siłe ruszać dzwignią.
Czy jest to naprawialne i mniej więcej jaki może być koszt takiej naprawy. Na postoju 2 wchodzi bez problemów. admienię że sprzęgło tez powoli prosi się o wymianą, nie wiem czy ma to coś wspólnego ze sprzęgłem że 2 nie chce wychodzić. [ wiadomość edytowana przez: romko dnia 2011-09-04 19:35:39 ] |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2011-09-06 08:12:13 Jeśli na postoju wchodzi, to ja bym obstawiał na synchronizator. A czy to się dzieje w jakimś określonym zakresie obrotów? |
jan_10 Pełnoprawny Klubowicz Forester 2.0 turbo w ... Poznań | 2011-09-06 09:39:55 mogą być też poduchy pod skrzynią lub też już samo sprzęgło albo wysprzęglik ... |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2011-09-06 21:39:44 Ewentualnie mozna by spojrzeć na krzyżak wybieraka przy skrzyni czy za dużych luzów nie ma, w Asconie miałem kiedyś spory i też mi dwójka nie wchodziła czasami, po usztywnieniu krzyżaka przy wybieraku problem ustał. |
LuckyS Pełnoprawny Klubowicz ASTRA CARAVAN Łódz-ka | 2011-09-18 00:18:10 W astrze w pierwszej kolejności sprawdź luz na kostce takiej jak ta (lub czarna) http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_297&products_id=2210&osCsid=1ee86e8b38f0360985141c34982674c4
Bolec http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_297&products_id=2213&osCsid=1ee86e8b38f0360985141c34982674c4 jest najtańszy i łatwo go wymienić. To on pierwszy dostaje luzów(wyciera się). Często wystarcza wymiana samego bolca. Drugi element to sama kostka. Problem polega na tym, że są dwa wykonania tego elementu (biała i czarna kostka). Z tego co pamiętam można je zamieniać ale to już nie jest takie łatwe. Te elementy sprawdzisz pod maską. Następnie możesz poszukać luzów na koziołku podobnym do tego http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_297&products_id=1445&osCsid=1ee86e8b38f0360985141c34982674c4 podobno pasuje też od DU i jest o połowę tańszy niż do Opla. W tym wypadku też są dwa wykonania. Różnią się mocowaniem do pręta od strony lewarka. Można przełożyć ze starego jeśli jest odwrotny. Tu już potrzebny jest kanał lub najazd. Lewarek też może mieć luzy w swoim mechanizmie. Tu jest zestaw naprawczy http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=281_297&products_id=2419&osCsid=1ee86e8b38f0360985141c34982674c4 Ten sprawdzisz z kabiny. Jeśli to nie pomorze szukaj dalej jak koledzy wskazali. Powodzenia |