Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
xmen2 Olkusz | 2003-11-14 14:08:31 jak ustawię znaki na rozrządzie to palec rozdzielacza wskazuje zapłon na 4 cylindrze |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-11-14 14:13:57 Nie wymieniałeś,a moze poprzedni właściciel nie wymieniał wału rozrządu? |
xmen2 Olkusz | 2003-11-14 14:46:24 ide wdrażać wasze podpowiedzi w życie za trochę powiem czy pomogło |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-11-17 14:27:40 O ile wiem 1300 nie różni się w ogóle konstrukcyjnie od 1500. Ma tylko większą średnicę cylindrów. |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-11-17 14:31:44 Nie wiem,ja tam cały czas obstawiam wałek,według mnie jest od 1500 wsadzony |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-11-17 14:51:54
Naprawdę mają inne wałki,a z zewnątrz to 1300 nie miał oryginalnie sprzegła elektromagnetycznego na wentylator,przez co nawet pasek klinowy jest inny niz w 1500-dłuższy. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-11-17 15:05:32 CO??? Wentylator był na pompie płynu a nie na wale!
Moim zdaniem albo pomyliłeś kolejność kabli na kopułce, albo ci sie rozregulował zapłon. Chyba że napęd rozrządu nei jest przykręcony. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
konioo Lublin | 2003-11-20 09:08:02 >ustawiam więc luz zaworowy wedle instrukcji na wszystkich zaworach i dostaję w wyniku tego dziwną rzecz luz w momencie zapłonu jest prawidłowy za to w momencie obrotu wałka gdy krzywka opada luz pomiędzy laską popychacza a konikiem jest na jeden duży palec ( tak ma być ????! mnie wydaje się że nie )
Coś musisz robić nie tak, może ustawiasz luzy w złym położeniu wału. Luzy zawsze ustawia sie na zamkniętych zaworach. Może ustawiasz gdy któraś krzywka jest w górze, i zawory w górze gdy krzywka idzie w dół zawór już nie ma gdzie iść do góry bo był i tak zamknięty przy regulacji. Jeszcze raz ustaw znaki na rozrządzie żeby sie pokryły i sprawdzasz czy palec rozdzielacza jest na 1 cylindrze. Delikatnie cofasz wał korbowy a potem znowu pokręcasz go do przodu patrząc czy zawór ssący sie zamyka a potem wydechowy otwiera. Jeżeli jest tak to musi być ok. Jeżeli nie to może znaki na kołach łańcuchowych rozrządu sie nie pokrywają tzn źle złożony rozrząd. Do sprawdzenia nie musisz mieć luzów jak podają w książce mogą być większe i tak powinien odpalić jak jest dobry silnik. |
KajTan Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 3ciTy | 2003-11-20 19:10:36 Jesli to Ci jest w stanie troszeczke pomoc, to pozwole sobie ponizej wkleic pewne suche liczby, ktoe byc moze pomoga roziwac problem dzialania Twojego 1300cc:
Luz pomiędzy zaworami i dźwigniami (na zimno) wynosi: dla modelu 1300 cm3: zawory ssące: 0,20 mm zawory wydechowe: 0,20 mm dla modelu 1500 cm3: zawory ssące: 0,20 mm zawory wydechowe: 0,25 mm Kąty otwarcia i zamknięcia zaworów: dla modelu 1300 cm3: ssących: - otwarcie : 9 o przed ZZ - zamknięcie : 61 o po ZW wydechowych: - otwarcie : 49 o przed ZZ - zamknięcie : 21 o po ZW dla modelu 1500 cm3: ssących: - otwarcie : 25 o przed ZZ - zamknięcie : 51 o po ZW wydechowych: - otwarcie : 64 o przed ZZ - zamknięcie : 12 o po ZW |