Pytanko o klasyka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sorry za może głupie pytanie, ale wyszukiwarka wciąż jest kaputt.
Czy oryginalnie występowały klasyki ze starą deską, starym grillem, zderzakami z kłami, pionowymi lampami z tyłu i jednocześnie klamkami kasetowymi i biegami w podłodze. Czy FSO wypusciło jakąś taką serię przejściową czy są to już efekty radosnej twórczości właściciali - "modernizatorów". Bo koło mnie taki ślicznie utrzymany parkuje i co idę obok to się zastanawiam.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
stara deska, starym grillem, zderzakami z kłami, pionowymi lampami z tyłu - to norma w starych fiatach. Biegi w podłodze pojawiły sie we wrześniu 1971, drążki reakcyjne tylnego mostu, klamki kasetowe i atrapa z tworzywa pojawiły sie już w 1972. Obudowanie DF-a plastikiem (MR 75) miało miejsce w marcu 1975r
Wynika z tego że twój DF jest wyprodukowany w latach 1972-1975 (tzw model 1973) - sprawdź to na szybach. Najlepiej na tych uchylanych z drzwi - do 1976 występowały.
Jednym słowem ładne cacko.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Dokładnie tak jak napisał OLO.
Właśnie roczniki 72-75 były nazywane przejściówkami.
Tak jest przynajmniej z moim Fiatem
Cytat:
Bo koło mnie taki ślicznie utrzymany parkuje i co idę obok to się zastanawiam.


Nie ma co się zastanawiać tylko takiego sobie sprawić.
  
 
zamienasz ładzianke na Fiacika ????
  
 
To zdjęcie wskazuje, że były takie, to nie jest radosna twórcziść

Ponieważ pewnie nie działa, tylko krzyżyk podaję sznurka:
fiacik przejściówka
  
 
Na razie transfer przekroczony
  
 
Wygląda prawie jak mój. Tyle że inny kolor, mniej rdzy itp
tak przy okazji nie ma ktos takiego ładnego znaczka Polski Fiat na atrape??? Płace w naturze...
  
 
Wygląda prawie jak mój. Tyle że inny kolor, mniej rdzy itp
tak przy okazji nie ma ktos takiego ładnego znaczka Polski Fiat na atrape??? Płace w naturze...
  
 
Cytat:
2003-11-23 10:04:16, bodziot pisze:
zamienasz ładzianke na Fiacika ????



Nie, Ładzianki na pewno sie nie pozbędę. Ewentualnie myślałem o drugim autku, takim już typowym zabytku. Nawet znam jednego goście który ma o d nowości DF rocznik 68 czy 69 bez przeróbek i w super stanie. Gość jest stary, schorowany, od 5 czy 6 lat nie prowadzi samochodu, autko stoi cały czas w garażu ale facet nie chce go sprzedać, nawet swojemu wnukowi a co dopiero mi.
A tamten wiśniowy DF stoi niedaleko mojego bloku i często się przyglądam mu (pewnie właściciel podejrzewa mnie że chcę mu go ukraść ). No cóż, ale ja ew. będę szukał DF-a z biegami przy kierownicy i skalpelkami zamiast kaset.
Dzięki z wyczerpujące odpowiedzi.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
To tak do konca nie jest.
Poniewaz platikowa antrapa pojawila sie w DF mniej wiecej od polowy roku 1973, a kasetonowe klamki byly juz w 1971 pod koniec roku. Bardzo dobrym przykladem TZW przejscowki jest nadwozie Fiata - "Fiat w walce z Rekordem".Piekny DF
  
 
Cytat:
To tak do konca nie jest.
Poniewaz platikowa antrapa pojawila sie w DF mniej wiecej od polowy roku 1973, a kasetonowe klamki byly juz w 1971 pod koniec roku.


No właśnie! Dlatego nazywa się przejściówką bo ma elementy typowo starych Fiatów ale powoli były też wprowadzane zmiany Czyli bez poznania dokładnej daty produkcji nie można stwierdzić jak właściwie powinien wyglądać Fiat.
Mój jest z kwietnia 73 więc załapałem się jeszcze na aluminiową atrape.

  
 
słuchajcie - swoje doane dot. wprowadzenai poszczególnych elementów zaczerpnąłem z książki naprawczej DF-a. na końcu jest tabelka. A ze w 1973 była "alu-atrapka" to nie wykluczone ze jeszce ze starych zaasów magazynowych. To że coś jest wprowadzone do produkcji nei oznacza że poprzedni element od razu jest wycofywany.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
To wszystko to jeszcze mały pikuś...Kumpel ma Fiacika, w dowodzie rocznik 1975, z zewnątrz typowy MR (plastikowy przód, szerokie kierunki i tylne lampy, duże,podłużne wloty na słupkach), a wewnątrz stara deska wprawdzie typowa dla "przejściowek" bo z czarnymi "wstawkami" zamiast srebrnych.Pomijam fakt,że ów Fiacik jest jedną wielką zmotą,ale czy w 1975 roku wychodziły jeszcze DF-y z metalową deską?Może jakiś początek roku?Orientuje się ktoś?
Bo oczywiście blachy zewnętrzne były wymieniane,choć zastanawiają mnie również podłużne wloty w słupkach - dach ktoś wymieniał,czy jak?
  
 
Kurczę, niezła zagadka. Pierwszy MR zjechał oficjalnie 16 marca 1975. Spotyka się mr-y przejściwki ze starymi boczkami, małymi wlotami na dachu czy starymi kołpakami, ale o czymś takim to nie słyszałem/nie widziałem.
Chyba tylko z autami z FSO jest tyle radości przy śledzeniu zmian i historii.
Kumpel ma na przykład mr'a 75, ale zaszpachlowany(wymienina klapa?)zamek z tyłu i dorobioną dżwigienkę obok kierowcy.
  
 
Chodzi wam o takie coś-bardzo wczesny mr




[ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2003-11-26 23:34:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2003-11-26 23:35:14 ]
  
 
Kiedyś o mało nie kupiłem DF 1974 z nowym (MR75) przodem i tyłem ze starą deską i długimi kratkami na słupkach. Takze kaovietz - opcja którą opisałeś jest naj najbardziej możliwa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
E,to mój 72 miał na koncu nowy przód i tył,przez rudą.
A z tym,to typowa zagrywka FSO,jak PN mr93 wczodził,tez wprowadzali go po trochu,pierw szeroka zawiecha,potem plastik na podszybiu,potem nowe fotele itd.