Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RATMAN Miłośnik FSO Astra F Łódź | 2003-05-05 12:27:52 SŁUCHAJCIE MAM TAKI KŁOPOT - MOJ DZIADEK FIAT GASNIE NA GAZIE KIEDY GWAŁTOWNIE SPADAJA MU OBROTY (NP GWAŁTOWNE HAMOWANIE) nA POSTOJU JEST OK - DOPIERO W CZASIE JAZDY DZIEJA SIE TAKIE CUDA |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-05-05 12:29:12 wykręc troche śrubkę regulacyjną na parowniku. ok1/4-1/2 obrotu. pomoże na pewno. Czyli jest to nic innego jak regulacja instalacji ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
RATMAN Miłośnik FSO Astra F Łódź | 2003-05-07 16:58:23 Tak wszystko fajnie tylko ze raz jezdzi jak marzenie a raz coś mu odbija - zaczynam sie bać o stan membran w parowniku.....
Srawdzilem filtr i mocowanie ( szpilki o numer wieksze czyli nie do wyrwania) i zaczynam chyba dojzewać do wizyty u "gazownika" |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2003-05-07 21:32:05 Upewnij się, czy oś przepustnicy nie ma luzów. U mnie po naprawie (rozwiercenie na 8,2mm + nowa ośka I przelotu) nastąpiło co następuje:
- wolne obroty stabilne niezależnie od niczego - znaczny spadek zużycia gazu - odpalanie na benzynie (poranne) dosłownie na dotyk mimo średnio wydajnej pompy paliwa - ogólny wzrost mocy Koszt naprawy gaźnika u "fachowca" wraz z dokładną regulacją zapłonu, przerywacza, świec itp to całe 80 zł. Gazownicy też mnie namawiali na wymianę membran - na razie dam sobie spokój bo samochód chodzi jak żyleta. |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2003-05-08 11:53:16 A czy nie masz czasem doladowania dynamicznego, tzn czy dolotu nie masz wyprowadzonego gdzies na bezposrednie dzialanie strumieni powietrza, np przed chlodnice... |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-12-18 18:12:35 stary, to najlepsza regulacja... jak nie mam ssania to zmieniam regul tak zeby miec, bez tego nie wyobrazam sobie uruchamiania i nie wierze w bzdury ze na gazie nie ma ssania... |
boryspas ATU+ 1,6 GSI + LPG Radom | 2003-12-18 21:10:32 NO to ja dorzuce troszke na temat ssania
Otoż na poczatku (jak mialem jeszcze benzyne w baku ) gdy sinil pracowal na LPG wyciagniecie ciegna ssania powodowalo wzrost obrotow do ok 2 tys czyli jak na benzynie. Gdy skonczyla sie benzyna wlaczenie ssania nie powoduje wzrostu obrotow ale za to zimny silnik na LPG pracuje wowczas znacznie stabilniej (nie szarpie, nie dlawi sie, mimo ujemnej temperatury). Zauwazylem jednak spadek skutecznosci hamulcow przy wyciagnietem ssaniu !! Tak, jakby wspomaganie bylo slabsze. Wcisniecie pedalu hamulca a nastepnie wcisniecie ciegna ssania powoduje "zmiekczenie" hamulca a samochod hamuje zdecydowanie lepiej. Kolejna sprawa - gdy wyciagniete jest ssanie (nawet odrobine) a silnik juz sie nagrzeje, to przy mocniejszym hamowaniu np na skrzyzowaniu obroty gwaltownie spadaja, czasem ponizej 500 obrotow (za chwile wracaja do normy). Powoduje to lekkie zadlawienie silnika a czasem jego zgasniecie.. I tu pytanie do bardziej obeznanych klubowiczow - jak to jest z tym ssaniem na gazie ??? Pozdrawiam Borys |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-12-19 02:15:06 jeff, ja to reguluje pierwszym przelotem i nie zalezy to od moxera... u mnie dziala to na palnikowym i u burzy na rurkowym!!!
jak Wy mozecie uruchomic w taką pogodę samochód na gazie bez ssania???? |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-19 11:40:21
Hmm... jak dotąd byłem pewien, że to zależy od miksera, ale jak widać byłem w błędzie. Regulujesz to pierwszym przelotem, więc jeżeli dobrze rozumuje to masz register z podwójną regulacją i regulujesz to tam na pierwszym przelocie ? Ja mam register z pojedynczą regulacją, więc również będę musiał spróbować. A powiedz mi ile Ci pali tak średnio ? Gdyż wydaje mi się, że przy takim zabiegu może palić więcej niż do tej pory, ale może się myle Jeżeli chodzi o odpalanie bez ssania to u mnie nie ma z tym problemu, gdyż trzymam podczas rozruchu na pół wciśnięty "gaz" i odpala praktycznie od razu. Pozdrawiam |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-12-19 12:18:05 Kurde,ja też chcę ssanie na LPG!!Odpalam wprawdzie bezproblemowo nawet w obecnych temperaturach,ale dopóki silniczek sie lekko nie nagrzeje gaśnie na wolnych obrotach.Osobiście jednak uważam,że ssanie może działać tylko przy zbyt bogatej mieszance (zbyt mocno odkręcona śruba registra),co wynika z konstrukcji układu ssania w gaźnikach DF/PN.Jeżeli gaźnik miałby dodatkową przepustnicę ssania wtedy ma to prawo działać dobrze.w przypadku naszych gaźników wydaje mi się to dziwne.moim patentem na gaśnięcie zimnego silnika na LPG będzie montaż "ręcznego"gazu,znanego ze starych 125p.
Chciałbym jednak aby ktoś ostatecznie wyjaśnił tą sprawę. |
Dunix Fiat 125p Lublin | 2003-12-19 12:29:41 Działające ssanie przy pracy na gazie ma związek tylko z za bogatą mieszanką. Kiedy wyciągacz ssanie silnik dostaje dodatkową porcją powietrza (bo w gaźniku nie ma paliwa i obwodem urządzenia rozruchowego leci tylko powietrze) . To skutkuje wzrostem obrotów. Wszystko zależy tylko od regulacji instalacji gazowej. Jak ktoś chce żeby ssanie działało to wzbogaca mieszankę i sprawa załatwiona. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-12-19 13:34:15 No to się Dunix zgadzamy w tej kwestii - ssanie na LPG = zbyt bogata mieszanka. |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-12-19 13:53:38 moze i bogata, w kazdym razie spalanie 9 w lato i 11 w zime na miasto nie jest chyba duzo... a pedał albo puszczony albo w podłodze bo tak jezdze... |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-19 14:20:57 Czyli jednym słowem muszę to sprawdzić empirycznie, a wrażeniami podzielę się na Forum i wtedy wszystko będzie jasne.
A Twoje zużycie paliwa Spajk uważam za bardzo dobra patrząc też na to, że jeździsz po Warszawie a to jest miasto, w którym to są prawdziwe korki i często trzeba ostro traktować "gaz". Pozdrawiam |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-12-19 17:02:17 Sprawdzone empirycznie Przeprowadziłem dziś test i odkręciłem mocniej śrubę.Efekt JEST ssanie na gazie,zgodnie z tym co pisaliśmy wcześniej.Zobaczę ile będzie chlał teraz i podzielę się wynikami.Przy poprzedniej regulacji w mieście 11-11l/100km przy jeździe na krótkich odcinkach. |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-12-19 17:40:12
Później u siebie też to sprawdzę, gdyż jestem ciekaw jaka będzie różnica w spalaniu. Jak do tej pory pali mi obecnie około 12.5l/100km LPG, jazda wyłącznie po mieście na odcinkach około 4-10km. Pozdrawiam |