Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bogdan611 Częstochowa | 2010-11-14 17:31:22 Możliwości silnika łady jestem świadom i w wale 84mm też słyszałem przecież jest silnik Nivy 82x84mm co daje pojemność 1774cm i o tym że silnik można rozwiercić do 83,5 też wiem i że można tulejować na 85.5mm też czytałem gdzieś,chodzi mi o konkretny zakres prac co trzeba zrobić,tzn.czy łapy są podobnie jak przy OHV i wiem że będę musiał mieć silnik razem z dzwonem skrzyni.
Na początku myślałem tuningować silnik FSO ale nie stać mnie na wkładanie pieniędzy do śmietnika i czekanie jak to się pięknie rozpadnie,myślę też o Rover K16 ale nie lubię elektroniki i padających uszczelek pod głowicą ew.Ford Pinto ale te silniki są bardzo ciężkie,więc pozostaje łada,myślę że ten silnik jako krewny silnika Fiat DOHC powinien nie robić problemów. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2010-11-14 18:37:52 myślę, że łada jest dobrym wyborem. natomiast odnośnie przeróbek to muszę wypowiedzieć się koledzy którzy mają wiedzę praktyczną. na pewno niebawem się odezwą. a co do motorku Rovera, wiele osób odradzało na F&F. |
Andrew01 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada2105 Kraków | 2010-11-14 19:14:03 A czemu nie wsadzić rovera, masz wszystko plug & play (możesz wsadzić też 1.6 albo 1., jest do dużo nowocześniejszy silnik, juz fabrycznie dużo mocniejszy, i ma ogromne możliwości tuningu (jeden z bardziej rozkminionych silników w ogóle). A historie z uszczelką pod głowicą to kwestia starego typu uszczelki, złej eksploatacji (szczególnie lubiane przez użytkowników polonezów pałowanie na zimnym i masa innych rzeczy tego typu), pewnego zaworka w głowicy który sprawia troche problemów itd. Inaczej mówiąc jak poskładasz na nowo silnik i zrobisz to z głową to nie będziesz miał problemu z uszczelką |