Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kuba A Zawieje i nie zamiecie | 2002-10-19 15:19:54 Witam !
Jak w temacie w poldim 1.4 Rover. Juz sprawdzilem ze kontrolka sie swieci jak kabelek idacy do czujnika polaczy sie z masa czyli mozna rozumiec ze walnienty jest sam czujnik. Czy ktos z szanownych grupowiczow mial kiedys taki problem?Ten czujnik to pierwszy jaki widze ze nie dziala-nigdy wczesniej w zadnym samochodzie sie z tym nie spotkalem. Czekam na uwagi Pozdrawiam!!!! |
SXC Polonez 1.4 GLI 16V ... Warszawa | 2002-10-20 01:04:34 Formula jaki to byl czujnik ?? |
kuba A Zawieje i nie zamiecie | 2002-10-20 11:01:20 Bylem pytac sie w sklepie w warsztacie ASO o cene tago czujnika. Facet nie mial ale ostatnia cene jaka mieli na ten towar to bylo 37 zl. Jutro lece zakupic czujnik i wymieniam. Dzieki za info!!! |
Formula Kiedys 1.4GLI; teraz ... Poznań | 2002-10-20 13:54:46 SXC nie mam pojecia jaki to byl czujnik, bo to mechanik robil. Ale jak bede u niego to sie zapytam dokladnie i dowiem sie tez jaki gwint tam jest |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2002-10-21 04:49:50 Wtrącę swoje trzy grosze. Czujnik niedostatecznego ciśnienia oleju w maluchu, Poldku (są takie same, jeśli chodzi o czułość, nie wiem jak z gwintami) mają czułość 0,02-0,06 MPa, natomiast czujniki roverowskie 0,05-0,1, czyli dobre dwa razy wyższe. Bo fakty są takie, że "ultranowoczesy" silnik rovera wymaga potężnego ciśnienie oleju np. przy 2500 rpm będzie 0,7 MPa - w końcu pompa oleju napędzana jest bezpośrednio z wału korowego - (co obrazowo oznacza wskazówkę czujnika ciśnienia oleju, którego w tej wersji silnikowej nie ma, prawie na drugim końcu skali), seryjny (i to dobry egzemplarz) 1.6 bedzie miał ok. 0,4. (połowa skali).
Dlatego Wam to piszę Moi Drodzy, żebyście się nie zdziwili, jak zatrzecie silnik, przy zamontowanym czujniku niedostatecznego ciśnienia oleju od malucha/Poldka. Może się wszak coś niedobrego zdażyć z układem smarowania, będzie jednak ciśnienie, ale niższe od prawidłowego, czego ten czujnik nie pokaże. Tak na marginesie, myślę, że całkiem możliwe jest zamontowanie wskaźnika (i czujnika) ciśnienia oleju (nie mylcie z czujnikiem niedostatecznego ciśnienia oleju - ten jest od czerownej lampki, a tu mowa o WSKAŹNIKU) od wersji 1,5/1,6 do roverka. Wystarczy dorobić trójnik (lub przerobić - przegwintować, jeśli zajdzie taka potrzeba - od seryjych wersji przed caro) z nagwintowanym końcem (rozmiar gwintu - taki jak czujnika niedostatecznego ciśnienia oleju), który będzie wkręcony w otwór mieszczący czujnik niedostatecznego ciśnienia oleju, a z drugiej strony, nagwintowane otwory na: ów czujnik niedostatecznego ciśnienia oleju (oryginalny roverowski) i czujnik ciśnienia oleju (ten do wskaźnika - to taka dość spora bulwa) od wersji seryjnej. Jeśli ktoś myśli o wykorzystaniu "trójnika" seryjnego to podpowiem, że jeśli zajdzie taka konieczność, to trzeba będzie przegwintować gwint czujnika wskaźnika ciśnienia - bo ten będzie bezpośrednio wchodził w blok silnika, i otwór wejściowy na "trójniku" do wkręcania czujnika niedostatecznego ciśnienia, żeby móc wkręcić roverowski. Pozostaje tylko zaślepkę w zestawie wskaźników zastąpić normalnym wskaźnikiem, podłączyć odpowiednio kabelek i już możemy się cieszyć widokiem (a radocha to wielka takie cóś widzieć) wychylonej maksymalnie na prawo tj. na drugi koniec skali wskazóweczki. Powodzonka. |