Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2002-08-27 21:54:02 Witam wszystkich!
Co się dzieje konkretnie w silniku jeśli tuż po starcie zimnego silnika pojawia się z rury dym olejowy (niebieski)? Uszczelniacze zaworów zostały wymienione jakieś 4 miesiące temu i nie mają dużego najazdu km. Ile można jeszcze z takim czymś pojeździć (cykl raczej miejski)? Z góry dzięki za odpowiedzi Pozdrowienia |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2002-08-28 06:43:53 Witam!
Używam oleju mineralnego Elf Super D (ja wiem, że to do diesli ) 15W40. Zużycie oleju kształtuje się na poziomie 0,6-0,7 litra na tysiąc km. Stąd właśnie pojawiły się moje wątpliwości co do tego, jak długo jeszcze pochodzi moja bryczka. Dymić zaczął stosunkowo niedawno. Właściwie zjawisko to pojawiło się w ciągu miesiąca. Czy to normalne? Pozdrawiam serdecznie |
wit atu plus gdynia | 2002-08-28 10:10:09 racje ma janio ,skoro uszczelniacze są po wymianie to raczej wskazuje na układ tłokowo korbowy ,może pękły pierścienie?to się zdarza. |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2002-08-29 22:35:56 Dzięki za poradę. A ile można na takim czymś jeszcze pojeździć? Czy już mam sie sposobić do remontu czy jeszcze chwilkę poczekać? |
wit atu plus gdynia | 2002-08-30 14:46:25 właśnie tak trzeba w takich przypadkach robić ,ja również nie wierzę w cudowne preparaty w stylu ,tu przepraszam za wulgaryzm" co to pier......,buty wiąze i nie zachodzi w ciąże." koniec cytatu. |
Gucio Miłośnik FSO Polonez Caro Łódź | 2002-08-30 15:11:24 Witam,
Ja jeździłem na takim silniku do końca ale niestety po otworzeniu nic się nie nadawało do naprawy Silnik poleciał na złom i drugi pod maskę. Ale z wymianą motoru to też interes względny można wpakować się w podobnego złoma i tu robią się koszty (silnik+remont). Moim zdaniem zobaczyć co go boli. Jeśli to wina pierścionków to wymienić pierścienie i panewki i jeszcze się tym pojeździ koszty są niewielkie a efekty z zasady są widoczne. Pozdrawiam Gucio |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2002-08-30 18:37:47 Panewki już raz zmieniałem, bez szlifu wału, po 80 tys. km. Były przytarte. Myślę, że teraz bez szlifu by się nie obeszło.
Maarcin: Nie, branie oleju na pewno nie ma u mnie wpływu na zapalanie. Zaskakuje odrazu. Szarpie jak to Polonez gaźnikowy (po prostu taki jego urok). Nic ponad standard. Mocy nie sprawdzałem, ale na pewno jest mniejsza niż była jak był nowy (już nie ma takiego sprężania jak kiedyś). Na osiągi specjalnie nie narzekam, choć czuję, że jest wolniejszy niż kiedyś. Majchal: To są ceny samych części + szlify? Rozumiem, że całe rozłożenie i złożenie silnika wykonałeś we własnym zakresie? |