Czeka nas obowi±zkowa jazda na ¶wiat³ach przez ca³y rok....

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
witam wszystkich, czeka nas obowi±zkowa jazda na ¶wiat³ach mijania przez ca³y rok...
osobi¶cie to jestem przeciwny,poniewa¿ wg mnie jazda z w³±czonymi ¶wiat³ami w trasie czy w mie¶cie przy s³onecznym dniu jest pozbawiona sensu (jak kto¶ nie widzi samochodu z odleg³o¶ci 500 m to zalecam okulistê
co o tym pomy¶le s±dzicie????
  
 
Ja powiem tak jestem przeciwnikiem, chociaz zdarza mi sie na trasie w³aczac bo jednak samochod jest lepiej widoczny....
ale to nie ma sêsu w miescie.. pewnie producenic akumulatorów, zarówke i stacji benzynowych dali komus w ³apê zeby oni na tym zarabiali... srednio w TV podali ze ma byc 100zl drozsza eksplotacja... ... policzcie sobie to przez liczbe uzytkowników samochodów i wyjdzie ³adna sumka

-----------------
Pozdrawiam
Karol
Jest
Viper 126p FL 650E 1991 bia³y 68kkm
Renault Megane I 1,6 16v LPG Kombi 2001 45 000km

By³o
Espero 1.5 16V 1997/98 wi¶niowy ~~130kkm
Fiat Punto II 1,2 16V 59kw 2002 rocznik z³oty metalik 62 kkm
http://maluch-poznan.com
  
 
ja jestem przeciw-tak jak wiêkszosci pomyslów PIS

co do bezpieczeñstwa -napewno by je znacznie poprawi³y nowe autostrady-ale poniewa¿ pieniedzy na budowe autostrad niema bo PIS juz wszystko rozda³o- to teraz bêd± poprawiaæ bezpieczeñstwo w inny sposób

A wiadomo ze jazda na ¶wiat³ach to delikatnie wiêksze spalanie-jak to ktos obliczy³ w temacie o diodach-w przeci±gu roku wychodzi calkiem niez³a sumka

A oprócz benzyny ,alternator (szczotki, ³o¿ysko) tez dostaj± po dupie ---wiec jestem przeciw jak najbardizej

Kolejne kretyñskie rozwi±zanie- i niema co porównywaæ polski np do szwecji (bo tam musz± je¼dziæ przez ca³y rok) poniewa¿ w szwecji panuj± inne warunki klimatyczne, a i dzieñ jest znacznie krótszy. Pozatym w szwecji wiêkszo¶æ aut jest wyposa¿ona w gniazdka umo¿liwiaj±ce ³adowanie akumulatora w czasie nocy, na postoju.

Gdzie¶ kiedy¶ czyta³em ¿e w USA w wypadkach samochodowych ginie tylu samo kierowców ile w 10-krotnie mniejszej polsce. I tam sie nieje¼dzi na ¶wiat³ach przez ca³y rok !!
  
 
Cytat:
2007-02-18 20:21:30, andrzej197710 pisze:
witam wszystkich, czeka nas obowi±zkowa jazda na ¶wiat³ach mijania przez ca³y rok... osobi¶cie to jestem przeciwny,poniewa¿ wg mnie jazda z w³±czonymi ¶wiat³ami w trasie czy w mie¶cie przy s³onecznym dniu jest pozbawiona sensu (jak kto¶ nie widzi samochodu z odleg³o¶ci 500 m to zalecam okulistê co o tym pomy¶le s±dzicie????

sadzimy ze temat byl juz poruszony a ja osobiscie smiem nie zgodzic sie z toba..uwazam ze samochod na swiatlach jest lepiej widoczny i tyle..i nie chce mi sie o tym dyskutowac bo temat byl wielokrotnie juz walkowany na tym forum..a tak po za konkursem..no to ok..przyjmijmy ze w 90% sytuacji nie widac samochodu lepiej niz bez swiatel..ale czy to naprawde taki wielki bol wlaczac te cholerne swiatla? nawyk taki sam jak zapinanie pasow

Cytat:
ja jestem przeciw-tak jak wiêkszosci pomyslów PIS



to akurat nie jest pomysl PIS oni sa przeciwni i uwala to w senacie..to pomysl PO

[ wiadomo¶æ edytowana przez: qbaj dnia 2007-02-18 20:45:44 ]
  
 
wiec je¶li PIS to upier... to bedzie pierwsza decyzja podjêta przez PIS z któr± siê zgodzê-moim zdaniem oczywi¶cie
  
 
ja jestem ZA...

Robi±c rocznie kilkadziesi±t tys. km stwierdzam, ¿e jest wiele sytuacji na drodze, w których auto na ¶wiat³ach jest lepiej widoczne....

Argumenty na temat zwiekszonego zu¿ycia paliwa oraz niby czê¶ciej wypalaj±cych siê ¿arówek to dla mnie szukanie dziury w ca³ym....

je¿d¿±c non stop na ¶wiat³ach jako¶ specjalnie nie zauwa¿am zwiêkszonego apetytu na paliwo, ¿arówki w reflektorach wytrzymuj± mi minimum 2 lata. wiêc spoko....

pozdro
  
 
ja jestem ZA
  
 
Nie mam tego rodzaju problemów jak Wy...i nie zawracam sobie d....polityk± PIS w materii ca³orocznej ¶wiat³o¶ci czy "sêsem" w³±czania ¶wiate³ w mie¶cie

Od 10 lat je¿d¿ê tylko i wy³±cznie na ¶wiat³ach ca³y rok...jako¶ mnie nie boli wiêc dla mnie ten w±tek jest ..zupe³nie nieistotny

krótko mówi±c...jestem ZA
  
 
To mo¿e jeszcze ankietê zrobimy.

PS.
Jestem ZA
  
 
Cytat:
Argumenty na temat zwiekszonego zu¿ycia paliwa oraz niby czê¶ciej wypalaj±cych siê ¿arówek to dla mnie szukanie dziury w ca³ym....


Dok³adnie tak. Wiêcej mo¿na oszczêdziæ mniej wciskaj±c gaz. Zu¿ycie siê zmienia porównywalnie jak przy je¼dzie z uchylonym oknem.

Ja tak samo staram siê ca³y czas na ¶wiate³kach. Na skrzy¿owaniach lepiej widaæ, z przeciwka podczas wyprzedzania jak nadje¿d¿a te¿ lepiej siê rzuca w oczy.
Jestem za tym pomys³em.
  
 
gdzies czytalem ze autko na 1000km spala max 1l wiecej w opcji ze swiatlami ... takze no sorry... smieszna ilosc...

STANOWCZO JESTEM ZA!
  
 
A ja jestem PRZECIW - bo hmmmmm...... a bo tak a co nie moge !!!!
  
 
Gdzies kiedys czyta³em o kolesiu, który ma auto zarejestrowane w czechach. Za³ozone ma swiat³a do jazdy dziennej, pod³±czone poza normalnymi swiat³ami. Swiat³a do jazdy dziennej za³±czaj± sie automatycznie po w³±czeniu stacyjki. Jak taka sprawa wygl±da w poslce? Po cholere z ty³u w³±czone swiat³a? po cholere oswietlenie deski rozdzielczej i tablicy rejestracyjnej? Na dwóch zwyklych zarówkach alternator cierpi mniej niz na "komplecie" oswietlenia. Juz gada³em z elektrykiem, jest w stanie zrobic takie pod³±czenie.
  
 
Cytat:
2007-02-18 22:27:55, Czarek_Rej pisze:
Gdzies kiedys czyta³em o kolesiu, który ma auto zarejestrowane w czechach. Za³ozone ma swiat³a do jazdy dziennej, pod³±czone poza normalnymi swiat³ami. Swiat³a do jazdy dziennej za³±czaj± sie automatycznie po w³±czeniu stacyjki. Jak taka sprawa wygl±da w poslce? Po cholere z ty³u w³±czone swiat³a? po cholere oswietlenie deski rozdzielczej i tablicy rejestracyjnej? Na dwóch zwyklych zarówkach alternator cierpi mniej niz na "komplecie" oswietlenia. Juz gada³em z elektrykiem, jest w stanie zrobic takie pod³±czenie.

nie bede cytowal przepisow bo to wymaga wysilku ale..w polsce swiatla dzienne sa jaknajbardziej dopuszczalne..np hella robi takie lampy..jednak kodeks wymaga dwoch rzeczy

1. wlaczanie swiatel dziennych musi byc polaczone z wlaczeniem tylnych (nie moga sie swiecic tylko lampy z przodu zreszta analogicznie jak nie wlaczymy przednich przeciwmgielnych bez tylnych)

2. wlaczenie dowolnych innych swiatel.. mijania.. drogowych ..pozycyjnych..powinno automatycznie odlaczac swiatla dzienne

aaa i jeszcze cos..jest zdajsie taki durny przepis a przynajmniej kiedys byl ze samochod nie moze miec wiecej niz jednej dodatkowej pary lamp..czyli posiadanie halogenow wykluczalo posiadanie dziennych (chyba ze byly w jednej obudowie)

ogolnie to by byl najfajniejszy patent..miec zintegrowane swiatla dzienne z przeciwmgielnymi a przelaczenie z jednych na drugie wiazaloby sie po prostu ze zmiana intensywnosci swiecenia..
  
 
Cytat:
2007-02-18 22:27:55, Czarek_Rej pisze:
Po cholere z ty³u w³±czone swiat³a? (...) i tablicy rejestracyjnej? Na dwóch zwyklych zarówkach alternator cierpi mniej niz na "komplecie" oswietlenia. Juz gada³em z elektrykiem, jest w stanie zrobic takie pod³±czenie.


1. ¯eby by³o zgodnie z przepisami.
2. to do tego a¿ specjalny elektryk musi byæ?? Mia³em ¶wiat³a do jazdy dziennej w maluchu (pod³±czone zgodnie z przepisami - gasn± gdy w³±cza sie ¶wiat³a mijania). Godzinka i dwa browary roboty.

-----------------
czasem tu zagl±dam
  
 
Ja tez jestem za osobi¶cie swiate³kami ca³y rok sam tak smigam i gadanie ze akumulator czy co¶ tam jeszcze dostaje po dupie to kompletna bzdura czy to jest warte w³asnego bezpieczeñstwa chyba nie. Przeciez jestesmy sami widoczni i sami lepiej widzimy pojazdy. Wiêc ja jestem ZA !!!
Pozdro!!

[ wiadomo¶æ edytowana przez: adasko_21 dnia 2007-02-18 23:01:10 ]
  
 
ja dodam ze jezdze odpukac na oryginalnym nigdy nie dotykanym alternatorze..i od nowosci jezdze na swiatlach non stop..samochod ma 200kkm przebiegu a alternator dziala bez problemu zarowki zmieniam co jakies pol roku i kosztuje mnie to 12zl za komplet..to tak dla informacji tych dusigroszy

  
 
Cytat:
2007-02-18 22:55:08, qbaj pisze:
nie bede cytowal przepisow bo to wymaga wysilku ale..w polsce swiatla dzienne sa jaknajbardziej dopuszczalne..np hella robi takie lampy..jednak kodeks wymaga dwoch rzeczy 1. wlaczanie swiatel dziennych musi byc polaczone z wlaczeniem tylnych (nie moga sie swiecic tylko lampy z przodu zreszta analogicznie jak nie wlaczymy przednich przeciwmgielnych bez tylnych) 2. wlaczenie dowolnych innych swiatel.. mijania.. drogowych ..pozycyjnych..powinno automatycznie odlaczac swiatla dzienne a


Ah zaraz tam hella, polski Wesem albo Zelmot te¿ robi±.
Ad 2. Pozycyjne musz± sie ¶wieciæ z dziennymi. To w³±czenie ¶wiate³ mijania/drogowych musi powodowaæ wy³±czenie dziennych.
Cytat:
aa i jeszcze cos..jest zdajsie taki durny przepis a przynajmniej kiedys byl ze samochod nie moze miec wiecej niz jednej dodatkowej pary lamp..czyli posiadanie halogenow wykluczalo posiadanie dziennych (chyba ze byly w jednej obudowie) ogolnie to by byl najfajniejszy patent..miec zintegrowane swiatla dzienne z przeciwmgielnymi a przelaczenie z jednych na drugie wiazaloby sie po prostu ze zmiana intensywnosci swiecenia..


Jestes w b³êdzie. Nie ma takiego przepisu. Raczej chodzi Ci o to ¿e samochód nie moze mieæ wiêcej ni¿ dwie pary ¶wiate³ drogowych.
Nie ma mo¿liwo¶ci posiadania halogenów w jednej obudowie ze ¶wiat³ami do jazdy dziennej. Z dwóch powodów: nie ma takich homologowanych (nie ma mo¿liwo¶ci zrobienia szk³a które by odpowiednio rozprasza³o jedne jak i drugie) i z powodu kwestii zamontowania w poje¼dzie.

-----------------
czasem tu zagl±dam
  
 
Cytat:
2007-02-18 22:55:08, qbaj pisze:
1. wlaczanie swiatel dziennych musi byc polaczone z wlaczeniem tylnych (nie moga sie swiecic tylko lampy z przodu zreszta analogicznie jak nie wlaczymy przednich przeciwmgielnych bez tylnych)



eeeee ¶miem twierdziæ, ¿e z tymi przeciwmgielnymi jest odwrotnie

Co do jazdy na ¶wiat³ach: zrobi³em jakie¶ 100kkm je¿d¿±c na ¶wiat³ach w dzieñ i jak do t±d raz wymienia³em ¿arówki (nie ¶wieci³a i chc±c sprawdziæ ¿arnik po wyjêciu niechc±cy dotkn±³em bañki. ¯arnik by³ ok). A je¶li kogo¶ interesuje ile mu wzro¶nie spalanie to niech sobie policzy stosunek pr±du produkowanego przez silnik do mocy ¿arówek. Wzrost zu¿ycia jest na poziomie b³êdu pomiaru. Mam nadziejê, ¿e to przejdzie i lesiu klepnie temat - skoñcz± siê debile je¿d¿±cy przy szarówce bez ¶wiate³, bo on widzi a poza tym jest dzieñ I okulista tu nie poradzi.

Co do w±tku politycznego - pomys³ snuje siê po parlamencie od czasów millera, tylko za ka¿dym razem upierd...li go pseudo "ekolodzy". Mo¿e tym razem siê uda
  
 
w±tpiê czy to wejdzie teraz ale kiedy¶ mo¿e za PO napewno , ja jestem za oczywi¶cie do koñca lutego oraz za wyskokimi karami za jazdê bez w³aczonych ¶wiate³ kiedy jest to konieczne np. w deszczu i po zmroku i za nadu¿ywanie przeciwmglielnych a to siê zdarza niestety niektórym po¿al siê bo¿e kierowcom.