Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-01 11:12:14 dane do wyszukiwarki: pompka sprzęgła, regeneracja, wyciek, suchy zbiornik, zbiorniczek, sprzęgło się ślizga
------------------------------------------------------------------------------ Dzisiaj zauważyłem, ze mam kompletnie SUCHO w zbiorniczku od sprzęgła Przynaje sie bez bicia, że tak jak sprawdzałem wszystko tak o tym zapomniałem i nie zaglądałem tam hohoho i jeszcze troche Ostatnio coś mi zaczęło popiskiwać przy wciskaniu sprzęgła ale było to sporadyczne i niezbyt uciążliwe i jakoś mi to umknęło. Czy brak płynu w układzie może powodować takie "odczucie" jak by sprzęgło nie łapało do końca? Żeby było fajniej to samochód jeździ normalnie, biegi daje się zmieniać etc i właściwie przez przypadek przy gwałtownym ruszeniu na śliskim zauważyłem ze obroty poszły bardzo w góre a hultaj nie rozpędzał ( kola nie zerwały przyczepności ) się tak jak powienien czyli wystąpił efekt zajechane sprzęgła, ALE to sprzęgło ma 15 tys i była założona nówka Samochodem jeźdzę tylko i wyłącznie ja, nie było żadnych akcji pt palenie gumy etc. Sprzęgło widziałem przed założeniem i było nowe ( niestety nie pamiętam jaka firma ) Pytania: 1. Czy w JC są dostepne zestawy do regeneracji pompki? 2. Czy sama regeneracja jest skomplikowana - tutaj jest pokazane jak to wygląda w mitsu http://tiny.pl/pdn1 - a pytam sie o to w kontekscie takim czy np trzeba wyjąć skrzynie zeby się dobrać do tego ustrojstwa. 3. Czy ktoś się orientuje ile pi*oko kosztuje taka zabawa w Warszawie - nie chodzi mi o dokładnie ile tylko o rząd wielkości Oczywiście samochód odstawiam i absolutnie nigdzie nie bede nim jeździł teraz ale gdybym musiał ( sytuacja awaryjna ) to jakie moga być konsekwencje jazdy bez płynu w sprzęgle? Czy lepiej nic nie robić i czekać na wizytę w warsztacie ( oczywiście samochód stoi ) czy od razu dolać cokolwiek DOTa zeby tam sucho nie było? Bede wdzięczny za porady |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2008-01-01 11:27:02 ja bym sie nie zgodzil z twoja teza-w/g mnie masz problem ze sprzeglem a nie z pompka.te objawy absolutnie nie wskazuja na pompke-przerabialem to w innym aucie,ale objawy to brak calkowitego wysprzeglenia,zgrzytanie przy zmianie biegow itp.natomiast sprzeglo normalnie pracowalo-czyt.przenosilo naped.to ze w zbiorniczku nie ma plynu niekoniecznie musi znaczyc ze nie ma go w pompce.ale oczywiscie moge sie mylic.
a co do konsekwencji jazdy bez plynu -jesli ci przelancza biegi bez zgrzytow,to znaczy ze plyn w pompce jest-cudow nie ma.bardziej jednak balbym sie o samo sprzeglo[a w tym przypadku chyba docisk-bo piszesz ze piszczy podczas wciskania ] [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2008-01-01 11:33:36 ] |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-01-01 21:52:55 po pierwsze: idź i dolej DOT 3 lub DOT 4 (prawdopodobnie ktoś będzie musiał CI pomóc w odpowietrzeniu układu)
po drugie: regeneracja pompki jest prosta; w warsztacie powinni się w ciągu 2 godzin uwinąć; a sam możesz babrać się nieco dłużej bo będziesz to robić pierwszy raz Oczywiście strona Krzyżaka to dobry pomysł na zapoznanie się z tematem. Powodzenia |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-02 15:31:56
Tak zrobie. Czy istnieje mozliwość na odpowietrzenie bez kanału? Dostęp do odpowietrznika od góry jest możliwy? |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-03 13:13:07 Dobra, więc wszystko jasne. Wlalem płynu troche i zrobiło się wilgotno w kabinie ( znaczy nie leje się ale wycieka powolutku ) w przyszłym tygodniu jadę na wymiane uszczelniaczy i mam mieć ze sobą 80 - 100 PLN za wszystko... czyli nie ma aż takiej tragedii |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-01-03 23:02:38 zestaw naprawczy ~ 15 zł a reszta to robocizna, czyli nienajgorzej |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-04 08:01:36
Nop Nie jest źle, kamień spadł mi z serca |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-12 10:51:05 No i juz jestem po.
W ogóle to wyszły niezłe jaja Pojechalem do chłopaków, powiedzialem, że na 90% mam wyżyganą pompkę od sprzęgła i prosze mi to naprawić. Ok, ok zobaczymy. Po czym dzwonią, że pompka jest SZCZELNA, nie ma żadnego wycieku i wszystko ok Układ został wymyty, przelany i odpowietrzony. Dam sobie ręke uciąć, że jak dolewałem płynu to czułem jakąś wilgoć w okolicach pedału sprzęgła a okazuje się, że nic takiego nie miało miejsca - siła autosugestii jest WIELKA Póki co mam wyczyszczony zbiorniczek ( aż sie błyszczy ) i teraz będe pilnował płynu. Chłopaki sugerują zmianę płynu co rok i powinno być ok. Za wszystko dałem 40 zeta [ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2008-01-14 07:39:11 ] |
wlad HF MEMBER elantra, atoz andover | 2008-01-12 12:45:05
"ja bym sie nie zgodzil z twoja teza-w/g mnie masz problem ze sprzeglem a nie z pompka" cisnie mi sie na usta-a nie mowilem?gdybys mial padnieta pompke,nie zmienilbys biegow bez zgrzytow.ale twoje sprzeglo to w dalszym ciagu dla mnie sprawa podejrzana... [ wiadomość edytowana przez: wlad dnia 2008-01-12 12:46:23 ] |
kml HF MEMBER Accent 3D wAw | 2008-01-12 13:00:13
No i oczywiście miałeś racje Na moje szczęscie Co do samego sprzęgła to jak zrobie rorząd i chwilę odsapne finansowo to chce wyjąć skrzynie, dać ją do sprawdzenia tzn przede wszystkim synchronizator 3 więc przy okazji sprzęgło zostanie dokładnie sprawdzone. Już w tej chwili jestem pogodzony z myślą, że musze kupić nowe więc nie będzie to dla mnie jakieś zaskoczenie jeżeli się okaże ze tak trzeba zrobić |