Jeszcze reflektoryi żarówki w Omie B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
Sporo już o tym było na forum, ale jednak dorzucę swoje doświadczenia w tej materii.

Do reflektorów soczewkowych w mojej omie B ładowałem ostatnio trochę róznych żarówek. Zacząłem od Osram Silverstar - ładny biały kolor światła, choc nie mający nic wspólnego z blue-światłem.
Potem zrobiłem sobie pod kątem montażu mocniejszych żarówek dodatkowa instalację (wprost z akumulatora, przez bezpiecznik i przekaźniki sterowane oryinalnymi przewodami dochodzącymi do zarówek). I muszę stwierdzić, że jeszcze bez wymiany żarówek na mocniejsze dało to zauważalną zmianę - jednak na fabrycznych kablach i stykach (samochodzik ma jednak parę latek) jest trochę spadku napięcia). Na takiej dołożonej instalacji świeci jaśniej.
No to zamontowałem H1Rally Philipsa. Światło zrobiło się mniej białe, ale fakt, że nieco mocniej jest oświetlona droga niz w przypadku Osramów Silverstar. Jednak barwa mniej przyjazna dla oka (kierowcy - żeby jasne było). Philipsy Rally mają jednak jeden problem - przepalają się (przynajmniej u mnie) po ok. 3 tygodniach. Kupiłem 4 szt. i wszystkie wyjeździłem Gdyby były nieco trwalsze, to byłby to niezły pomysł, a tak to nieco dupa...
Wstawiłem potem na chwilę "normalne" H1 Tungsrama, ze "starych zapasów". Barwa światła podobna do Rally Philipsa, nieco słabszy strumień swiatła - ale znowu zabijającej róznicy nie ma, podobnie jak przy przesiadce z Silverstarów na Rally..
No i na koniec wstawiłem Osram CoolBlue. Naprawde fajny kolor światła, ale zbyt mocnego strumienia światła te żaróweczki nie produkuja.
Fajnie byłoby, jakby mozna było kupić Osram CoolBlue 100W - ale nie robią takich niestety.
A tak to chyba jednak Osram Silverstar najlepiej wg mnie wypadł - najbardziej kompromisowa żaróweczka pod kątem przyjaznej barwy i siły światła.

Pozdrawiam
  
 
Kompromisu nie bedzie. Nigdy nie uzyskasz swiatla jaki daje ksenon, poniewaz tam zrodlem emitujacym swiatlo jest palnik gazowy, ktory ma lekko niebieskawy plomien prawie taki jak w palniku acytelenowotlenowym. Natomiast jak wiadomo w normalnej zarowce jest zarnik wyk z drutu wolframowego, ktory zarzy sie na zolto. Producenci chcac uzyskac pdeudo ksenon stosuja tzw filtr optyczny barwiac bankie zarowki na niebiesko. Jak wszechobecnym wiadomo kazdy filtr pochlania czesc energii swietlnej. W ten oto sposob bedziesz mial niebiskawy kolorek ale nasycenie swiatla do dupy lub na odwrot..
  
 
Cytat:
2004-02-27 22:55:26, Navtex pisze:
Nigdy nie uzyskasz swiatla jaki daje ksenon, poniewaz tam zrodlem emitujacym swiatlo jest palnik gazowy, ktory ma lekko niebieskawy plomien prawie taki jak w palniku acytelenowotlenowym.



Jaki palnik gazowy ? Navtex to są palniki wyładowcze i nic tam się nie spala
  
 
Cytat:
Jaki palnik gazowy ? Navtex to są palniki wyładowcze i nic tam się nie spala




Jeden chuj i tak wiadomo o co chodzi
Hm Jesli tak jest musze zmienic lekture na nowsza
  
 
Ważne że świeci na ładny niebieski kolor
  
 
a tak Prawda a Bogiem to nieraz zal dusze sciska jak widac 126p czy inny gatunek przodownika Polskich szos przystrojony w imitacje xenonow dajacych tą lekko zabarwioną niebieska poświatę
i jak se pomysle ze kiedys w mojej Omedze cos takiego a nie xenona jezeli mi sie juz to zamarzy dac to wcale mi sie to nie widzi.

ale test pouczajacy. szczegolnie gdy na rynku pojawia sie i bedzie pojawialo coraz wiecej lepszych gatunkowo zarówek ktore oferuja takie a nie inne swiatlo.
powiem tylko tyle ze za oceanem ani troche nie jest to popularne.
Amerykanie nie bawia sie w to.
w Europejskich autach ktore kupowane sa tu u dealerow oczywiscie seryjnie montowane sa xenony czy to w BMW czy Volvo ale poza "naszymi" markami nie spotyka sie tego rodzaju rozwiazan w nowych amerykanskich autach [przynajmniej ja ich nie widze na ulicach [Zachodniego Wybrzeza].
pozdrawiam
  
 
Wcale nie napisałem, ze chcę udawać, ze mam ksenony. Po prostu szukam, jak wielu użytkowników Omegi sposobu na uzyskanie najlepszego światła. Najlepszego - nie znaczy "najbardziej niebieskiego". Po prostu takiego które da najlepsze oświetlenie drogi. Wiadomo, że liczy się tu:
- siła strumienia światła,
- równomierność rozkładu strumienia światła (która też potrafi być różna przy róznych żarówkach, jak zauwazyłem - choć ten wątek akurat pominąłem tutaj)
- barwa światła (umówmy się - w bielszym świetle producentom samochodów/lamp nie chodzi tylko o to żeby fajnie wyglądało, ale jest to światło bardziej przyjazne oku ludzkiemu)
Coś jeszcze pominąłem?
  
 
Jaja, niewiedziałem że Amerykanie nie kupili ksenonów ???!!!!
Dziwne jak diabli...
  
 
3zer:
nic nie pominales 3zer a ja nie chcialem zebys odebral to co napisalem jako atak czy cos formie temu podobnej.
jezeli tak sie stalo to przepraszam.
nie powiedzialem tez ze nie bede korzystal z Twoich doswiadczen w tej dziedzinie.
a nawet na pewno bede!!
to o czym piszesz to szczegoly. ale bardzo istotne. takie nad ktorymi ja nawet sie jeszcze nie zastanawialem wiec tym bardziej nie powinienes negatywnie odebrac tego co pisze bo Twoje doswiadczenie w tym 10 razy przewyzsza pewnie to co ja wiem o Kusicielskim Spojrzeniu Omeś Wieczorowa Pora

boogie:
zdziwisz sie boogie jak Ci powiem jakie auto jest tu uwazane za najwiekszy luxus i szpan i reszte propagandy z tym zwiazanej.
zdziwisz sie Ty i Inni Klubowicze...
to nic innego jak bmw ale Oni mowia na to coś : "bi em dabelju" buahahahaha.
i uwazaja sie za tych lepszych... ale to tak jak pewna grupa uzytkownikow tych "cosiów" w Polsce.

pozdrawiam.
  
 
Wiem o BMW w USA.
A potem debile przerabiają - "tuningują" te auta tak że serce krwawi.
Generalnie są śmieszni, wymyślaja swoje badziewne auta, a potem kupują europejskie samochody....
Fakt że nie mają gustu i wyczucia za grosz.
  
 
=>Goel
Spoko, Goel, nie odebrałem tego jako ataku, po prostu wyjaśniłem o co mi chodziło
  
 
to 3zer:
uf...

pozdrawiam.

*****************

to boogie:
z tymi przerobkami to bardziej ich ciagnie w strone japonskich produkcji [czyt. Honda. i znowu Honda. i Honda jeszcze raz]
bardziej tez widac jakies połatane VW bo zeby tuningiem wizualnym to nazwac to nie bardzo...
i co mnie tu zaskoczylo: oni sami nawet filtrow powietrza nie wymieniaja... nie mowiac juz o jakis glebszych kombinacjach jak "my z Polska". od wszystkiego są mechanicy i specjalistyczne firmy ktore zajmuja sie profesjonalnym tuningiem.
caly czas opisuje tylko to co widze w zakresie zachodniego wybrzeza.
ale masz racje: gdy juz sami sie za cos biora aby ich auto wyroznialo sie w tlumie to zazwyczaj je tak kaleczą ze trudno jest zapomniec taki widok niestety...
pozdrawiam.
ide spac. u mnie 3:30 AM
  
 
Proponuję prostrze rozwiązanie. Wymienić reflektory soczewkowe na nowe. Ja tak zrobiłem na razie w jednym reflektorze, bo byłem zmuszony i efekt jest niesamowity. Zwykła w nim żarówka świeci znacznie jeśniej niż sąsiedni reflektor z żarówką Osrama +30.
koszt 100 PLN.
Pozdro.
  
 
Hmmm... 100 zł? To bardzo tanio. Masz na mysli same reflektory, czy może soczewkę / wkład?

Pamiętam, ze jak rok temu wstawiałem do mojej starej omesi (r.i.p.) reflektory soczewkowe, to zapłaciłem cos koło 600 zł za 2 szt. I to była dopiero róznica - przejście z normalnych lampek na soczewki.
Ale faktycznie, nowe to nowe. Mimo, że nie były to oryginały Hella, to świeciły znacznie lepiej niż te które mam w moje obecnej omedze (jeszcze fabryczne).
  
 
Tyle zapłaciłem za wymianę całej lampy soczewkowej znajdującej sie wewnątrz reflektora. W to było wliczone ponadto wyczyszczenie całego odbłysnika i robocizna.