Silnik z camry?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos już to przerabiał lub o tym myslał? Zastanawiam sie nad tym jak włozyć 3.0 V6 z camry...do mojej celicy mam tam silnik 1.6...fakt mozna włozyc 3sge...ale:
1. 3.0 jest mocniejszy bo to 190 koników
2. łatwiej o niego i pewnie taniej niz o 3sgte
3. no i ten detalik w postaci 6 garów, strasznie mnie to kręci-dzwiek 6cio cylindorwca
co myslicie? jak sie dowiedzieć czy będzie pasować?
  
 
Kasumi, tylko nic nie zepsuj!!! heheh
pozdrówka
  
 
Wszelkie swapy są bardzo ale to baaardzo kosztowne i nigdy nie zamykają się w początkowych wyliczeniach, mówię o eksperymentalnych i nie robionych jeszcze wymianek silnika. W takich Fiatach na przykład, nie obrażając Fiatów, to małe piwo bo "wszyscy to robią", ale Toyki to nie wesoła sprawa, do tego koszt i czas, bo dla ogromnej większości mechaników to będzie debiut. Polecam tzw. front-cuta czyli cały przód z tym silnikiem który chcesz, bo przecież seryjne bebechy od Twojej celiny nie wytrzymają podmianki serca auta, no i pewnie nie do końca będą pasować.
Mnie osobiście zniechęca koszt i czas potrzebny na rzeźbienie w aucie, przez ten czas z buta musiałbym zapychać, no i jest kwestia wielkiej niewiadomej co podczas takiej wymiany "wypłynie", a coś na pewno No i kto miałby to zrobić, mało jest takich którym się chce tyle męczyć, chyba że za ogromną kasę
Tak czy siak pomarzyć zawsze można
Pozdrawiam

P.S. a tak poza tym to 3.0 poprzecznie Ci się chyba nie wmieści, a wzdłużnie to już kombinacje wyższej klasy, ale mógłbyś napęd na tył se walnąć




[ wiadomość edytowana przez: ko-hoshi dnia 2004-03-21 23:29:23 ]
  
 
taki 3.0 z Camry to piekna sprawa - sam sie czasem zastanwaim czy hmm w Yarisce nie daloby sie takiego czegos jak w ClioV6 Sport zrobic - zeby silnik byl z tylu
  
 
No niby jest to mocny silnik, i kulturalny, ale prawda jest taka, że jeśli auto ma być szybkie to bardzo nietrafiony wybór, silnik jest odporny na próby podnoszenia mocy, nie znosi kuracji wzmacniających jak np. turbo czy kompresor, jest wielki i jest oczywiste i ciężki.
Na pewno można to przeswapować, i kto wie czy ktoś już tego nie zrobił, tak jak są corolle z silnikami od supr, ale to jest sztuka dla sztuki, jak potem trzeba wyciągać silnik, aby wymienić filtr oleju to już przestaje być śmiesznie.
Wsadzenie do celicy 3sge lub 3sgte to można powiedzieć, że banał z punktu widzenia czystej mechaniki, wszystko pasi, o tyle w takim silniku V6 to będzie wyglądało tak, że trzeba będzie wypartoszyc cały przód, wsadzić tam goły nowy motor ze skrzynią i zaznaczyć, co gdzie będzie, potem pewnie z 2 tygodnie za pan brat ze szlifierką kątową i migomatem, potem tona szpachli i malowanie.
A jako ciekawostka to najmocniejsze seryjne 3SGE ma 210 koni, więc mocowo to jest lepszy, ale Nm ma mniej, bo 150 a V6 z camry 200. Generalnie ja bym poszukał takiego silnika a nie walczył ze swapem na V6.
  
 
Poprawię Crita, bo nieświadomie zbłądził
Camry 97-2001 (taka jak moja) ma moment obrotowy 275 Nm
Camry 91-1996 (robal) ma moment obrotowy 255 Nm
  
 
Oczywiście Lwiecz01 ma rację, nie mam pojęcia, dlaczego napisałem 200, jest to dowód na to, że kiepsko znam się na V6 toyoty, może, dlatego że na razie jestem zwolennikiem szybkich wersji a nie wygodnych co prawdopodobnie kiedyś się zmieni
  
 
Jeszcze jeden wywód po rozmowie z moim specem z ASO.
Spec rzecze:

- daj sobie spokój z silnikiem od Camry 3,0 V6

- jeżeli chcesz, to masz 2 wyjścia:

1. Najlepsze - znajdź silnik 3SGTE - 210KM i wszystko będzie w miarę łatwe.

2. też dobre - jeżeli nie będziesz mógł znaleźć silnika 3SGTE, to znajdź głowicę od 3SGE i dół od Camry 2,2 Wszystko pasuje, trzeba tylko pokombinować z poduszkami pod silnikiem żeby pasowały. Otrzymujesz wtedy silnik na pewno 173 KM z podwyższoną mocą o wyższą pojemność niż w orginalnym 3SGE (2,2 w porównaniu do 2,0). Jaki będzie wzrost mocy ? - who knows Może jest jakiś fachura fizyk, który by to policzył, ale dowiedziałbyś się pewnie dopiero na hamowni


Pytałem też, czy nie można dać samej głowicy od 3SGTE i dołu od Camry 2,2, ale nie da się, bo ten 3SGTE jest zdekompresowany i ma mniejsze ciśnienie na tłokach (6-7 atmosfer w porównaniu do 12-13 w silniku Camry 2,2).
  
 
Cytat:
2004-03-22 16:45:06, Lwiecz01 pisze:
Najlepsze - znajdź silnik 3SGTE - 210KM i wszystko będzie w miarę łatwe.



  
 
jesli chodzi o dłubanie to powiem szczerze nic wiecej niz oferuje 3.0 mi do szczescia nie potrzeba 7i tak jak mówiełem fakt posiadania V6))) ale skoro mówicie zapomnieć to zapominam,
O 3sgte nie mam co marzyc-ciezko dostac dobry silnik ipewnie drozszy niz 3.0
Ale koncepcja z 2.2+głowica 3sge jest ciekawa to nie powinno byc trudne do zdobyciai chyba w miare tanie rozwiazanie...mysle ze bede sie rozgladał...

OK a skrzynie i oski mam tez od 2.2 wrzucic???
  
 
Spec mówi:

Nie ma potrzeby skrzyni i osi od Camry, bo blok w Camry 2,2 jest taki sam jak w Carinie, tyle że ma większą pojemność
  
 
Lwiewicz to spytaj się Speca co można bez większych problemów upchnąć zamiast 4EFE ? Zaznaczam że "bez większych problemów" a nie co w ogóle

  
 
proponuje chociażby 3SGE lub 4AGE
  
 
3SGE, dwulitrowy motor? Carina bój się Boga, chyba na kolanach bym go musiał wozić i do tego 100 kg w bagażniku coby zrównoważyć, już lepiej 1.6, nawet zwykłe 4AFE starczyłoby może, no ale seria GE to byłoby optymalne rozwiązanie
  
 
Cytat:
2004-03-23 11:42:59, Lwiecz01 pisze:
Spec mówi:

Nie ma potrzeby skrzyni i osi od Camry, bo blok w Camry 2,2 jest taki sam jak w Carinie, tyle że ma większą pojemność


Zaraz zaraz! ja mam CELICE a nei carine wiec dalej nie wiem...o co chodzi...czy skrzynia i półoski moga zostać z 1.6?
  
 
ej ko-hoshi to moze wezmiesz moje 1.6 to jest 4A-FE ze zmodyfikowaną elektronikąi wtedy ja juz moge szukać mojego zestawu))
  
 
KAsumi Miałem na mysli Celicę. Jest taki sam jak w Celicy.
Chciałem poprawić, ale ktoś zacytował posta i nie mogłem już edytować
  
 
Cytat:
2004-03-23 21:38:07, kasumi pisze:
ej ko-hoshi to moze wezmiesz moje 1.6 to jest 4A-FE ze zmodyfikowaną elektronikąi wtedy ja juz moge szukać mojego zestawu))


hehe niegłupia myśl ale to pieśń przyszłości na razie
  
 
Cytat:
2004-03-23 21:38:45, Lwiecz01 pisze:
KAsumi Miałem na mysli Celicę. Jest taki sam jak w Celicy.
Chciałem poprawić, ale ktoś zacytował posta i nie mogłem już edytować


Zaraz ale piszesz o silniku 2.2 troche zgłupiałemWybacz, ze mieszam, ale rozumiem, ze skrzynia z 1.6 i półoski sa takie same jak w silniku 2.2???I wytrzymają 70-80 KM więcej?
  
 
Cytat:
2004-03-23 21:42:19, ko-hoshi pisze:


hehe niegłupia myśl ale to pieśń przyszłości na razie



No ja tez nie mam zamiru robic tego jutro! zanim zbiorę kaske to trochę potrwa ale mozna na to spojrzeć perspektywicznie