Problem z TC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pojawił mi sie problem w postaci zapalającej sie w czasie jazdy kontrolki "TC",a za tym idący brak wspomagania,brak tempomatu,nie działający klimatronic,opadnieta wskazówka predkosciomierza w czasie jazdy i zapodawanie do komputera dziwnych wskazan (np.spalanie,przejechane km.)
Podleciałem na kompa,ale jak na zawołanie wszystko gra,a ludki w serwisie mówią,że jak nie widzą usterki to co mają diagnozowac.
Nie wierze,że wszystko cudownie sie uzdrowiło,wiec może ktos spotkał sie z podobną chorobą i podpowie gdzie szukac przyczyny.
  
 
Sprawdź wtyczkę do pompy ABS, przeczyść styki.
Jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie sterownik zaczyna pomału zdychać, niestety to powszechna przypadłość pomp DX
 
 
No mam nadzieje,że to wtyczka.Jutro kontrola techniczna i zobaczymy co dalej.Dzieki
  
 
zapala sie samo TC czy ABS tez??
  
 
Sprawdź masę.
  
 
Cytat:
2012-10-08 22:35:24, serek_elite pisze:
zapala sie samo TC czy ABS tez??



Tylko TC
  
 
Cytat:
2012-10-09 09:07:14, erwinomega pisze:
Tylko TC


za takimi objawami przemawia również że alternator może się kończyć
  
 
Cytat:
2012-10-15 13:42:55, Pit_Diablo pisze:
za takimi objawami przemawia również że alternator może się kończyć



Jakby sie altek konczył,to chyba aku byłoby nie doładowane i wogóle łamaga by wariacji dostawała.Ale na wszelki wypadek sprawdze.
  
 
Cytat:
2012-10-15 21:13:57, erwinomega pisze:
Jakby sie altek konczył,to chyba aku byłoby nie doładowane i wogóle łamaga by wariacji dostawała.Ale na wszelki wypadek sprawdze.


niekoniecznie
miałem 2 razy identyczne objawy a dopiero jak się skończył na amen to zapaliło się ładowanie
możliwe że któraś dioda się kończy


[ wiadomość edytowana przez: Pit_Diablo dnia 2012-10-16 19:10:49 ]
  
 
Stawiam na moduł ABS. Miałem podobną awarię. Dałem do naprawy i po sprawie.
  
 
Cytat:
2012-10-16 20:02:42, abigaz pisze:
Dałem do naprawy i po sprawie.


i po 150zł
prościej samemu rozwiercić 4 nity i zerknąć na ścieżki
zazwyczaj 2 się upalają , wystarczy je połączyć
ale ktoś znany podpowiedział mi że naprawa samego sterownika nie pomaga ponieważ jest jakiś zaworek który powoduje upalanie się tych ścieżek ... :/
  
 
Cytat:
2012-10-17 15:25:04, Pit_Diablo pisze:
i po 150zł prościej samemu rozwiercić 4 nity i zerknąć na ścieżki zazwyczaj 2 się upalają , wystarczy je połączyć ale ktoś znany podpowiedział mi że naprawa samego sterownika nie pomaga ponieważ jest jakiś zaworek który powoduje upalanie się tych ścieżek ... :/


Nie znam się na tym, więc dałem zarobić komu kto się na tym zna. Dałem 200 zeta i auto śmiga ponad 1,5 roku.
  
 
200zł za polutowanie 2 scieżek to trochę dużo - nawet jak na gdańsk, raczej grzebali coś więcej niż samo lutowanie.
  
 
Cytat:
2012-10-17 17:42:58, Brutal pisze:
200zł za polutowanie 2 scieżek to trochę dużo - nawet jak na gdańsk, raczej grzebali coś więcej niż samo lutowanie.


Płacisz za wiedzę, za to że gość wie gdzie szukać i co zrobić. Może i były to dwie ścieżki....
  
 
Qfa mac.Był spokój,myslałem,że czynnosci czyszcząco-konserwujące pomogą,a tu ostatnie dwa dni znów temat wraca Teraz tylko wygląda to tak,że rano jak silnik zimny jest ok.,a po nagrzaniu zapala sie i zonk.Gdzie ten nieszczęsny sterownik siedzi,powiedzcie?Czas pewnie go wymienic.
  
 
masz mozliwosc podpiecia sie pod kompa zeby sprawdzic bledy?
co tam czysciles? sterownik abs/tc masz przy pompie
  
 
Cytat:
2012-11-15 00:48:07, serek_elite pisze:
masz mozliwosc podpiecia sie pod kompa zeby sprawdzic bledy? co tam czysciles? sterownik abs/tc masz przy pompie



Z tym kompem to własnie troche problem,bo tu kufa mac za zczytanie błędów 60 łojro liczą .Co czysciłem?Gdzies wyczytałem,że mogą byc podobne problemy jak zasyfiona jest ta zebatka przy moscie i faktycznie była.
Wiesz może jak taki sterownik sie nazywa po Angielsku,bo za cholere nie moge wynalesc nazwy germanskiej,a poszukałbym w necie po ile to chodzi.
  
 
tu na wyspach sprzedaja zazwyczaj kompletne pompy, ale mozna tez kupic sam sterownik ABS
jak chesz to moge zapytac na OOF czy ktos nie ma na sprzedanie
jak masz pay pal to moge ci to wyslac do germani
na ebay.co.uk
szukaj jako, abs ecu module

jesli chodzi o czyszczenie to trzeba bylo sprawdzic styki na wtyczce od pompy absu pompa jest za akumulatorem

EDIT:
ktory rok masz tej omegi??
sterownik mozna kupic za £35 + PP

[ wiadomość edytowana przez: serek_elite dnia 2012-11-15 22:15:47 ]
  
 
Łamaga to rok 2000.Własnie sie naczytałem,że jak wymieniac to kompletnie.Sprawdze jeszcze te styki.
Jak co to sie odezwe,czy bede potrzebował import z UK
  
 
u ciebie to raczej nie jest wina pompy tylko jej sterownika , o ile to nie ktorys z czujnikow absu, dlatego warto by to sprawdzic najpierw zanim wydasz kase na inne czesci

sterownik mozesz sam wymienic nic nie trzeba opdpowietrzac , przy wymianie popmy to troche wiecej zabawy

z tego co wiem to w pl te sterowniki sa bardziej w cenie niz na wyspach

[ wiadomość edytowana przez: serek_elite dnia 2012-11-15 22:45:13 ]